Gå til innhold

Prøv Cities in Motion i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testa demoen i går, likte det jeg så, kjøpte spillet via steam og har fått spilt litt i dag.

 

Som en ivrig tilhenger av Transport Tycoon siden det kom ut, skjønner jeg ikke hvem som har funnet på denne sammenligningen, det er jo et totalt annerledes spill? Cities in Motion fokuserer på å plassere buss/trikk/metro-stopp og lage effektive ruter slik at folk kommer seg på jobb eller hva de nå skal. Folket kan gjerne bruke flere forskjellige transportmetoder på vei til sin destinasjon, og man må derfor koble forskjellige linjer sammen slik at dette blir mulig. For meg virker CiM som en oppgradert versjon av (forøvrig veldig trivelige) Traffic Giant.

 

Grafikken i CiM er pen og dybden på gameplay virker bra (så langt jeg har spilt). Men en tronfølger for Transport Tycoon? Not in a million years!

 

Transport Tycoon har dessuten allerede en mer enn verdig tronfølger i OpenTTD. En årelang prosess har gitt en nå komplett open source remake av Transport Tycoon i c++, inkludert grafikk og det hele. Oppgraderingene som er lagt inn i OpenTTD får originalspillet til å blekne, og er virkelig verdt en titt. Kan ikke rose spillet nok, og er for mange forbedringer å trekke fram, så vil bare nevne online multiplayer. Ingenting er som å spille co-op med en kompis eller to og lage sinnssyke jernbanesystem med 500-1000 tog, mens man setter alle konkurrentene i skyggen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...