Gå til innhold

Test: Thermalright Silver Arrow


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv syns jeg tilgjengeligheten er det værste med denne kjøleren. Det pleide å være greit ca. 1 år tilbake, men så ble Thermalright plutselig upopulær blant nettbutikkene.

 

Eller at ander produsenter betaler / lovlig presser dem ut til å ikke ta det inn.

Dette er jo dessverre ett stort problem på alle markeder.

Endret av martin808
Lenke til kommentar

haha.. for et meningsløst svært beist laugh.gif

 

Nja, langt ifra enig her.

Den kjøler effektivt på høy watt (125+) og er en av de mer stillegående kjølerne på dette nivået, sånt sett er den absolutt et godt valg for overklokkere som ønsker å bevare hørselen i fremtiden.

 

Vet det var veldig dårlig poengtert, men det var ikke ment som negativ kritikk :)

Har noe lignende selv; Noctua NH-U12P

noctua_nh_u12p_se1366.jpg

 

Godt nok til mitt bruk, samt _meget_ stillegående :)

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å få Archon på testbenken?

 

Skrevet i dag, 21:11

 

 

 

 

Du kan jo iallefall gi den èn dag før du spør om det da :p

 

 

 

 

Jeg har Silver arrow selv og er meget fornøyd. Den kjøler både 980x og sandy bridge godt nok i haugevis. Man skal ha SERIØS overklokk for at man egentlig trenger bedre kjøling enn denne.

 

 

Bra test forresten :thumbup:

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

bare stussa litt, dere sier at mange kabinetter er bare 20 cm brede. lian li har vel en standard på 21, og jeg trodde, ut i fra hva jeg har sett selv, at dette var omtrent det smalleste du fikk tak i, med unntak av slike bilige søplekabinetter som dere har som testkabinett i cpukjøletester.

 

ikke at det i seg selv er dumt da, for det gjør jo folk obs på at ting tar mye plass ;)

Lenke til kommentar

Vente en dag? Nåja, jeg er vel heller litt irritert av at denne testen kommer på banen så himla seint.
Silver Arrow burde vært testet for lengs, og nå gjelder det også Archon.

og ikke si at hw.no ikke kan ta seg råd til dette, dersom tilfellet er at ingen vil stille opp med det.

jeg har selv kontaktet Thermalright og de gav ikke intrykk av å være for gniene til å sende ett utvalg av produktene sine til "norges største data-nettside" (?)


Dersom tilfellet er at andre selskaper betaler for å holde thermalright / konkurrenter vekke ifra markedet er det slik hw.no burde nøste opp i og skrive om, istedet for å bruke tiden på å copy-paste sladder om jobs.


Dont get me wrong, det er bra det har endt opp på testbenken, flott jobba gutta, men det er seint.

En sist ting er at dere som testere bør kunne gi oss harde tall og fakta som IKKE kan hentes på hjemmesiden til produsent, eller sjekke at dem stemmer. Her har jeg ferskt i tankene kabinett test Corsair 600T. Corsair oppgir ikke hvor høy cpu kjøler kan være og det har INGEN av testene jeg har lest klart å faktisk teste xD

I en test hadde man "klippt og limt" spesifikasjonene ifra produsent, slik som normen virker til å være, og man hadde rett og slett skrevet " - " istedet for å ta frem målebåndet =p

(når dere tester Corsair Obsidian D650 så kanskje dette kan gjøres selv om Corsair ikke ønsker å oppgi det på hjemmesiden?)

Nå gjelder kanskje ikke det i så stor grad her, pga. Thermalright oppgir alt av mål på hjemmesiden, men dere kan kanskje oppgi 140mm høyde istedet for å gi oss informasjon om bredden på testkabinettet. (forresten dersom den er 200mm, er det omtrent 5 cm til kabler? =o

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Holy maloney denne greia var STOR! Jeg små lo da jeg så det første bildet i artikkelen, fordi dette kom til å bli interessant! Og det var det jo. Men den var da himla svær!

 

Ser for meg den dagen kjølere blir så store at de strekker seg vesentlig enda mer "utover" i kabinettet slik at de har enda større kjøle areal.

Lenke til kommentar

Vente en dag? Nåja, jeg er vel heller litt irritert av at denne testen kommer på banen så himla seint.

Silver Arrow burde vært testet for lengs, og nå gjelder det også Archon.

og ikke si at hw.no ikke kan ta seg råd til dette, dersom tilfellet er at ingen vil stille opp med det.

 

 

jeg har selv kontaktet Thermalright og de gav ikke intrykk av å være for gniene til å sende ett utvalg av produktene sine til "norges største data-nettside" (?)

 

Dersom tilfellet er at andre selskaper betaler for å holde thermalright / konkurrenter vekke ifra markedet er det slik hw.no burde nøste opp i og skrive om, istedet for å bruke tiden på å copy-paste sladder om jobs.

 

Desverre er nok hverdagen litt mer innviklet enn som så. Det jeg nå sier gjelder ikke nødvendigvis dette enkelttilfellet, men det er en generell praksis på markedet. Flere produsenter ønsker ikke å ta seg av markedsføringen selv (for produsentene faller utsending av testprodukter under denne kategorien), spesielt blant de mindre aktørene, går all kontakt via pressebyråer eller distrubutører. Det er mange produsenter vi har prøvd å få kontakt med, men vi blir endten bedt om å finne en aktør som selger produktene eller kan distrubuere de til Norge, alternativt blir vi videresendt til en pressekontakt for EMEA-området.

 

Videre er det en liten etisk debatt hvorvidt vi skal kjøpe produkter for test. Det er ikke så enkelt som det høres ut som, uansett hvor mye penger vi eventuelt hadde disponert. Det vil skape skjevhet om vi kjøper enkelte produkter, og får andre.

 

Når det gjeler det siste avsnittet ditt så ser jeg ikke helt hva du sikter til når du nevner betaling. Vi tar oss aldri betalt for tester, og alle produsentene vi har kontakt med hiver seg rundt og skaffer testprodukter så fort vi ønsker det - om de ikke tar kontakt direkte ved lansering.

I dette tilfellet er det ikke værre enn at det var så vi fikk tak i Silver Arrow etter en forespørsel fra nevnte nettbutikk, og at vi da testet den nettopp fordi kjøleren fortsatt er meget aktuell, selv om den ble lansert for flere måneder siden.

 

 

 

En sist ting er at dere som testere bør kunne gi oss harde tall og fakta som IKKE kan hentes på hjemmesiden til produsent, eller sjekke at dem stemmer. Her har jeg ferskt i tankene kabinett test Corsair 600T. Corsair oppgir ikke hvor høy cpu kjøler kan være og det har INGEN av testene jeg har lest klart å faktisk teste xD

 

I en test hadde man "klippt og limt" spesifikasjonene ifra produsent, slik som normen virker til å være, og man hadde rett og slett skrevet " - " istedet for å ta frem målebåndet =p

 

 

Jeg har nå rettet et par av tallene med tilhørende avsnitt, og lagt inn ønske om at vi kjøper inn litt skikkelig måleutstyr. Et målebånd vil ikke være nok, men en grom skyvelære eller noe i den retningen burde duge :-)

Lenke til kommentar

Det med betalinga burde jeg først ha quota martin808, eller hele post #6.
Dersom det har seg slik at Thermalright har mistet sin markedsposisjon delvis pga. andre aktører bedriver smøring ville vært interessant å få på bordet.

Uansett har de seg selv å skylde som ikke fronter produktene bedre, eventuellt setter større krav til markedsføringsavdelingen.

Denne praksisen du viser til visste jeg ikke om,takk for du tar deg til å lese/svare Nilsen!=D
(selv på min kjedelige og trøtte post)

Den etiske siden ved å kjøpe inn produkter ante det meg at dere hadde tatt standpunkt til.

Hw.no burde hatt en oversiktsside (eks. under "tester") hvor man kan se hva som er planlagt testet, hva som er under testing og hva som snart blir publisert. Eller noe lignende.

I samme kategori ligger dette forslaget: Å la brukere kunne tilby å sende inn ting til testing. Dersom dere har en sabla bra avtale med posten/tollpost kunne dere dekket frakten på egen kappe, eller noe slikt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...