Gå til innhold

Mediastreamer og HTPC i ett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ett par Xtreamer produkter selv, utrolig kjekke som mediastreamere/backup/nettverkslagring. Billig også, støyer særs lite og har god formatstøtte. Takler full HD med 7.1 lyd uten problemer. Kommer også jevnlige oppdateringer til enheten.

 

For å si det slik, enheten er også enkel i bruk da dama kan bruke den uten å måtte spørre meg om noe som helst :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg håper ingen kjøper denne boksen eller noe annet basert på en Intel Atom-prosessor, og forventer å få en skrivebordsytelse som er noe i nærheten av en "vanlig" PC. I så fall vil de bli skuffet.

 

Ingen som vet hva en Atom er forventer det. Men Atom+ION er en god kombinasjon man kan putte under TVen med litt god software. :)

Lenke til kommentar

Tja kanskje det blir HTPC likevel? Vært uten HTPC i et år nå og kun brukt en billig-mediaplayer. Hadde egentlig bestemt for å klare meg uten HTPC fremover men om prisen blir slik som indikert her så blir det kjøp ja. Er jo no dritt å måtte browse filmer og musikk i "DOS"-modus slik jeg gjør nå om dagen. Og dessuten så er det nå rett som det er at en trenger en PC når en sitter i sofaen :-))

Lenke til kommentar

Nå bør også alle omtaler av streamere nevne hvorvidt cinavia blir implemenert eller ei, det er av største betydning for enhver filserver/streamer-eier. I ytterste konsekvens risikere man at lyd eller bilde forsvinner når man ser egne rippa BD-filmer. Da hjelper det lite hvor fet boksen er eller at den er billig...

Lenke til kommentar

FArken, ingen som skriver hvilken HDMI versjon som er på noe som helst.. vil ha 1.4.. men alle HW sine artikler som har media bokser eller stue pc'er i seg nevner skvatt om HDMI versjon.. ARGH!..

Kan du ikke bare sjekke selv på det nettstedet det er linket til?

Eller må du ha alt inn med teskjeer?

 

 

HDMI 1.3a

 

 

Lenke til kommentar

Man får håpe den faller på maks 1595,- i norske butikker. Da vil de i det minste få et godt salg.

Men at de skal vente med å lansere den til etter Cebit, haff. Det er jo ingenting i denne boksen som er nytt, selv nye E-350 produkter er jo i butikkene.

 

Er det noe teamwork med Nvidia og Intel her så man ikke får se en E-350 versjon raskt påfølgende? Det hadde vært herlig om vi fikk.

Likte veldig godt designen på kabinettet med passiv kjøling og eksterne kjølefinner. Samt at størrelsen er innenfor "OK".

 

Men jeg kunne godt tenke meg å kjøpe den nå, i dag, og helst med E-350 samt slenge på en Samsung Momentus XT 500GB 2,5" hybriddisk som byttes ut med den orginale. Men jeg vil ha den NÅ så jeg kan slutte å se meg grønn på Asus sitt miniITX E-350 HK og slutte å lete og grave etter gode miniITX kabinett som har plass til det HKet uten å bygge for mye ellers.

 

Å finne gode miniITX som ikke bygger så mye mer enn dette og har plass til Asus sitt E-350 miniITX HK virker å være håpløst. En liten skoeske er ikke helt det samme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2000,- er fortsatt en veldig grei pris, hvis det leverer. Men en nettop med de spesifiksjonene er vel fortsatt en god deal?

1000 kr hadde vært ok. 2000 blir for dyrt. For 2000 kr burde man fått med 10-tommer skjerm, batteri, tastatur, pekeplate og lader på kjøpet.

 

Man får jo med lader og fjernkontroll. Man får også en GPU med 32 shadere. Nei, det er ikke snakk om ION2 netbook edition med 8 shadere. Eller 12" netbook versjonen med 16 shadere. Det er også en atom som er klokket 20% høyere enn i en netbook. Det er kanskje ikke veldig billig. Men jeg utfordrer deg til å finne en netbook med 32 nvidia shadere til under 2000 kr.

 

Men spør du meg er 32 CUDA kjerner absolutt overkill for [email protected] GHz. zacate med 80 AMD shadere yter like godt i spill som zacate med en 5570 dedikert gpu, det sier litt om hvor lite som skal til for å få atom og e-350 til å slite.

 

The Xtreamer Ultra GPU encapsulate 32 shader processors, a 64-bit memory interface, 12.8GB/s of memory bandwidth, and a 22W power envelope.

Det står altså feil i artikkelen.

 

EDIT2: Det står feil på deres nettsider. Det er nok snakk om en 16 SP ION2. De presterer å skrive 32 shadere og 64 shadere i samme avsnitt(8400 gs har 16 SP, 16*4=64)

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...