Gå til innhold

NITH tilbyr nett på busser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt riktig, men det er enda enklere (og billigere) å la det være.

 

og man må frem med kontanten .

I Tromsø hadde sjåførene en aksjon der de nektet å ta i mot kontanter.

( de fleste bruker kontanter for å fylle opp verdien på busskortet ) .

 

Samfunnsøkonomisk må det være noe å henta å finne andre måter å ta i mot betalingen en å bruke kontanter på bussene.

Lenke til kommentar

Snart får du SIM-kort med near-field communication (NFC), da er det bare å vifte med mobilen for å betale når du går på bussen.

 

og så bruker men nettbanken for fylle opp telekortet hvis det er et kontantkort ?

 

Nå krever det at man skaffer seg et nytt simkort til ca 200 kr ( normal pris for simkort) .

En unødvendig avgift for bruke bussen.

 

Er man sikker på det vil virke på alle mobiltelefoner ?

Lenke til kommentar

Snart får du SIM-kort med near-field communication (NFC), da er det bare å vifte med mobilen for å betale når du går på bussen.

Gleder meg virkelig til den teknologien faktisk kommer for fult så en slipper å ha med seg X antall forbannede dippedutter. Men her i Norge må vi nok vente med ting, stortinget og ex-prester må få klage i noen år i media før vi får noe gjort.

Lenke til kommentar

Nå er jo dagens bus kort slik at man bare holder det foran leseren i 1-2 sekunder .

problemet er jo at man MÅ bruke kontanter de gangen man trenger å betale.

 

Det har gått rykter om at man skal kunne gå på Internett for å oppdatere busskortet med nye verdi som ville være alternativet til de nevnte sim kortene.

 

Men er disse to løsningen produkter av samme teknologi . ( virker disse sim kortene mot dagens kortlesere i bussen).

 

 

Nå ser jeg ikke helt poenget med trådløst nett i bussene da det er mange trådløse soner rund omkring.

 

Hadde det være opptil til meg så vill jeg heller ha prioriter alternative betalings løsninger på bussen.

f.eks så kunne NITH studentene tilbys behandlingsløsninger for busskortet

Studenter får jo allerede i dag reduserte priser .

Lenke til kommentar

Jeg har slått på wifi senderen min på mobilen på disse bussene som nevnes, men ikke faen om jeg har funnet nettet på listen min. Er det hidden SSID eller?

 

Det nevnes jo at noen busser på disse linjene har nett. Teknisk Ukeblad viser et bilde med en buss hvis bakside dekkes fullstendig av en hvit "reklameplakat" med NITH-logo og at bussen er utstyrt med trådløst nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...