Gå til innhold

HTC Flyer er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kunne vel kanskje formulert ingressen litt annerledes enn:

Du kan tegne på HTCs første nettbrett.

 

For min del skulle det bare mangle at enn kan bruke mobiler/nettbrett til tegning idag.

Lenke til kommentar

Oppløsningen er 1024x600, og den har ifølge HTC en standbytid på 61 (!) dager. Nå lurer sikkert spesifikasjonshorer på hvorfor HTC ikke har brukt en dual core. Her er svaret fra HTC:

 

"So why no dual-core processor? HTC told us that "We've looked to combine the best possible mix of innovative technologies and features to offer a uniquely HTC user experience and we decided to increase the overall performance of HTC Flyer beyond what dual-core can offer today with a new Qualcomm 1.5Ghz processor which provides even faster performance. Today, with the exception of the browser, Android OS is not optimized for dual-core scenarios because it lacks multi-threading."

Lenke til kommentar

Var i utgangspunktet litt negativ til denne, men nå har det endret seg :) Hadde vært litt gøy å hatt denne sammen med Htc Desire HDen min. Gjerne kjøre tvilling sim. Har fri trafikk allerede. Hva tror dere prisen kommer til å ligge på? Tipper den blir heftig dyr.. Likte den biten når han tok opp det han tegnet. Ganske stilig. Synes virkelig HTC tar nettbrett teknologien mange steg frem kontra Apple.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Denne kjører jo Android 2.4 (gingerbread), så hvordan noen kan vurdere det som en tablet da er utenfor min fatteevne. Det er jo like talentløst som galaxy tab. Uten et eget SDK for utvikling av tablet-apps vil det i stor grad bare bli forstørrede versjoner av mobilutgaven, og derav ikke utnytter det store skjermarealet særlig godt. Ville heller kjøpt Motorola Xoom eller Samsung Galaxy Tab 10.1 som kjører Android 3.0 (honeycomb) som er lagd for tablets, dessuten kjører de to dual-core nvidia tegra, noe som burde gjøre tablet-opplevelsen bedre.

 

I følge engadget så skal batteriet holde til 4 timer video, noe som er latterlig lite, men i tråd med HTCs siste tradisjon. Nemlig håpløs batterilevetid (ref. Desire HD).

 

http://www.engadget.com/2011/02/15/htc-launches-into-tablet-wars-with-1-5ghz-7-inch-flyer/

 

"a 4000mAh battery rated to last for four hours of continuous video playback"

 

Nei dette var too little, too late HTC. Hadde kanskje funket for 6mnd siden, før noen hadde sett noe til Honeycomb.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar

Ser for meg at denne kan bli veldig gøyal dersom det kommer en docking/cradle sak. Koble til anlegget og bruke den som en slags Squeezebox Touch. Streame rett fra nas server eller eventuelt Spotify for dem som bruker det. Noen som vet om den spiller 720p videoer, eller er det oppskalert vga filmer typisk?

Lenke til kommentar

Denne kjører jo Android 2.4 (gingerbread), så hvordan noen kan vurdere det som en tablet da er utenfor min fatteevne. Det er jo like talentløst som galaxy tab. Uten et eget SDK for utvikling av tablet-apps vil det i stor grad bare bli forstørrede versjoner av mobilutgaven, og derav ikke utnytter det store skjermarealet særlig godt. Ville heller kjøpt Motorola Xoom eller Samsung Galaxy Tab 10.1 som kjører Android 3.0 (honeycomb) som er lagd for tablets, dessuten kjører de to dual-core nvidia tegra, noe som burde gjøre tablet-opplevelsen bedre.

 

I følge engadget så skal batteriet holde til 4 timer video, noe som er latterlig lite, men i tråd med HTCs siste tradisjon. Nemlig håpløs batterilevetid (ref. Desire HD).

 

http://www.engadget.com/2011/02/15/htc-launches-into-tablet-wars-with-1-5ghz-7-inch-flyer/

 

"a 4000mAh battery rated to last for four hours of continuous video playback"

 

Nei dette var too little, too late HTC. Hadde kanskje funket for 6mnd siden, før noen hadde sett noe til Honeycomb.

3.0 kommer til Flyer.

 

Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til Flyer, men tror kanskje det blir en slik på meg. Men det er veldig avhengig av hva prisen blir.

Lenke til kommentar

Men siden de slipper den med 2.4 + sense siden HTC selv sa at de ikke hadde tid til å skinne den med 3.0 + sense, må jo bety at honeycomb-oppdateringen vil inneholde sense fordi. Noe som i boka mi gjør at den havner bakerst i køa, hvorpå LG, Samsung og Motorola slipper sine tablets med "the google experience", altså ren Android Honeycomb uten skin og søppel.

Lenke til kommentar

Denne kjører jo Android 2.4 (gingerbread), så hvordan noen kan vurdere det som en tablet da er utenfor min fatteevne. Det er jo like talentløst som galaxy tab. Uten et eget SDK for utvikling av tablet-apps vil det i stor grad bare bli forstørrede versjoner av mobilutgaven, og derav ikke utnytter det store skjermarealet særlig godt. Ville heller kjøpt Motorola Xoom eller Samsung Galaxy Tab 10.1 som kjører Android 3.0 (honeycomb) som er lagd for tablets, dessuten kjører de to dual-core nvidia tegra, noe som burde gjøre tablet-opplevelsen bedre.[....]

 

Er det ikke 2.3 som er gingerbread?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...