Gå til innhold

Nextgentel - Bridgemodus og nextphone virker ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har nå VDSL fra NGT og Nextphone.

Jeg prøvde i helga og sette ruteren i bridge modus, noe som gikk helt greit. Min ruter fikk "ekstern ip" og alt fungerte "it-messig", men nextphone var en helt annen historie.

 

Jeg har prøvd :

 

1) Nextphone til min ruter med div. porter funnet ved googling åpne - Kun ringe ut, ikke inn.

2) Nextphone satt til DMZ i min ruter - Kun ringe ut, ikke inn.

3) Satt nextphone mellom min ruter og modemet (slik det var "originalt"), kun ut, ikke inn.

Tilslutt måtte jeg bite i det sure eplet, og resette Inteno'en og sette nextphone mellom inteno og min ruter, og da fungerer telefonen min, men da har jeg ikke bridge lenger :-(

 

Så mitt spørsmål : Er det noen som har klart å få til Bridge modus OG nextphone til å fungere sammen skikkelig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt fram det "sure eplet" og tatt et solid jafs og bestilte (prøver iallefall) og få fast ip med subnett ifra ngt. Iflg kundebehandleren jeg chattet med vil det da fungere. Koster meg 150 kr i mnd, men det hadde jo "vanlig" telefon kostet meg også, så da får jeg fast ip "på kjøpet"..

 

Venter fremdeles på svar fra NGT om jeg får disse ip'ene eller ikke. Sier de nei, så sier jeg opp nextphone, får vanlig tlf og bridge modemet, så for meg løser det seg før eller senere.

 

EDIT : NGT ga meg ip/subnett, og nå fungerer Nextphone, og brannmuren min har "ekstern ip" slik at jeg får jobbet. Ekstrakostnaden får jeg vel prøve å lempe over på arbeidsgiver :-P

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...