Gå til innhold

Vis PC-info på skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei nok artikkel, men hvis dere først skal promotere programmer som dette syns jeg dere burde lage en ordentlig saftig pakke med programmer.

 

Slik som f. eks er det veldig mange andre textrendere der ute enn Windows' standard ClearFont som ikke er spesielt imponerende. En av de er Gdipp som ser veldig smooth ut. Eksempelvis så kan du kanskje ha lagt merke til at fonts ser annerledes ut på Windows i forhold til OS X og diverse Linux-distroer. Gdipp tar nesten ikke noen ressurser.

 

Andre programmer er:

- Objectdock/rocketdock (for de som liker og finner dette nyttig, er ikke personlig fan)

- Div loginscreen configs

- Fulle theme pakker som f. eks Elementary VS beta til w7, som endrer både VS og ikoner på tilbake og frem etc. på explorer.

- Iconsiconsicons

 

Det som irriterer meg litt når jeg ser slikt som dette og at folk legger ut bilder av skrivebordet sitt er at erfaringsmessig tilsier at de aldri ser på dette når de faktisk bruker PCen. Har brukt Rainmeter selv, men fjernet det da jeg innså hvor ubrukelig det egentlig er. La til et bilde av hvordan min Windows ser ut nå, men om du vil ha full info til hva jeg har brukt etc. må du gå på denne linken (DeviantArt).

 

Alt i alt smak og behag, menmen, kanskje noen får bruk for denne posten er jo håpet :-)

 

post-135662-0-65959100-1297418636_thumb.png

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd Samurize eller andre lign. widgets, men Rainmeter kan jo sies å være i samme sjanger. De største praktiske forskjellene er vel hvor store de forskjellige communitiene er, og da hvor mange forskjellige skins o.l du har til de forskjellige.

 

Inntrykket mitt er i alle fall at Rainmeter er veldig populært blant folk som er interessert for slikt som dette her. Er ikke spesielt ressurskrevende heller.

 

 

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd Samurize eller andre lign. widgets, men Rainmeter kan jo sies å være i samme sjanger. De største praktiske forskjellene er vel hvor store de forskjellige communitiene er, og da hvor mange forskjellige skins o.l du har til de forskjellige.

 

Inntrykket mitt er i alle fall at Rainmeter er veldig populært blant folk som er interessert for slikt som dette her. Er ikke spesielt ressurskrevende heller.

 

Har ikke prøvd rainmeter, men det virker jo ikke som man kan velge widget-funkajsonalitet selv? Det er en ganske stor ulempe, andre widget-programmer har "uendelig" mye funksjonalitet, derfor bør dette programmet ha noen fordeler som veier opp for dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Enkelt og greit er Rainmeter satt opp som en helt klynge med bittesmå widgets satt sammen av rene skinwidgets som f. eks skal være en shadowbox for å legge andre widgets inni. Når jeg snakker om diverse skins til widgets så er det snakk om pakker av små widgets du laster ned og legger inn. Rainmeter er motoren, så legger du selv til forskjellige widgets.

 

F. eks om du ser på denne pakken, så er det endel forskjellige ting den inneholder. Man kan velge en og en av de man har lyst å ha på, hvilken posisjon de skal ha, opacity etc.

 

Om du ser på 'system res.' så er dette en widget, 'drive info' er en annen. Man skrur rett og slett på enhver widget, og alle har sin egen config. Man kan også enkelt endre config på enhver via en config-fil, som har en veldig enkel syntax, mye likt width = 20px; etc.

 

Så siden det er veldig veldig mange Rainmeter-pakker rundt omkring, så er det i praksis også her "uendelig" mye funksjonalitet og muligheter.

 

Virker som om de forskjellige programmene er veldig like.

 

 

Lenke til kommentar

Pent var det hvertfall, så spørs det om man ønsker å ha dette på skrivebordet. Selv foretrekker jeg perfgraph og rainlendar på oppgavelinje og skrivebord. Med perfgraph og en router med SNMP, så kan man monitorere båndbreddebruk mot internett og responstid.

 

Kjempemessig å ha informasjon på oppgavelinjen, siden den vises selv om programmer er oppe.

 

PS: Mange routere kan flashes med DD-WRT og få SNMP, IPv6 mm.

Lenke til kommentar

Pent var det hvertfall, så spørs det om man ønsker å ha dette på skrivebordet. Selv foretrekker jeg perfgraph og rainlendar på oppgavelinje og skrivebord. Med perfgraph og en router med SNMP, så kan man monitorere båndbreddebruk mot internett og responstid.

 

Kjempemessig å ha informasjon på oppgavelinjen, siden den vises selv om programmer er oppe.

 

PS: Mange routere kan flashes med DD-WRT og få SNMP, IPv6 mm.

Vet du om perfgraph støtter win 7 og D-link dir-655?

Lenke til kommentar

Nja, det ser pent ut, men helt ubrukelig, har prøvd. Det enkle er ofte det beste. For å få info om datan min trenger jeg bare å holde pekeren over høyre hjørne, for å komme til mine mest brukte programmer trenger jeg bare klikke start i venstre hjørnet. Været ser jeg ut av vinduet, og om jeg trenger en melding over en lenger periode har jeg alltid yr.no et klikk unna.

 

Skrivebordet ses bare når jeg må restarte datamaskina ^_^

Lenke til kommentar

APG skinnet er jo dritt irriterende med tanke på at det (i motsetning til enigma) forsvinner ved bruk av 'show desktop' knappen.

 

*APB

 

Høyreklikk på skin - så kan du velge noe sånt noe som 'position'. Her velger du hvilken posisjon det har i forhold til andre vinduer/windows. Husker ikke de forskjellige alternativene, men er en som gjør at win+d (show desktop) fungerer.

 

Husk at denne settingen er indivduell per skin/widget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...