Gå til innhold

Nokia-plattformen brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir interessant å se hva de kommer med.. Hvis de ikke har tenkt å fortsette med symbian lurer jeg på hva de har tenkt å gjøre med N8, C7 og ikke minst E7 som kom forrige uke. Mange har jo kjøpt de i påvente av PR2.0 og PR3.0 (1.1 i dag).

 

Honnør til amobil for at de ikke postet denne nyheten med en gang den kom, da sider som *en-av-amobils-fiender* presterte å oversette den ganske så feil. Der kunne d se ut til at Stephen ikke hadde tro på MeeGo heller.. Har lest den opprinnelige teksten og amobils oversettelse er den beste :thumbup:

 

Nokia kommer ikke til å slutte med software, fordi de ikke kan konkurrere som en ren hardwareprodusent. Tenker da på alle de kinesiske firmaene som spyr ut hardware. MeeGo MÅ ut på markedet, så kan de i tillegg produsere telefoner med for eksempel Windows Phone 7. I tillegg må de endre holdninger. Man kan ikke lenger gi ut 20-30 nye telefoner i året, hvor bare en eller to er myntet på toppsjiktet. Disse telefonene blir da bare en av mange og folk kjøper ikke.

Lenke til kommentar

Ja, er ikke overrasket over at Nokia sliter litt for tiden. Føler vel at de nesten har stått på stedet hvil i ganske mange år nå, mens flere av konkurrentene har kommet med spennende produkter som har endret markedet totalt.

 

Sånn går det når man hviler på laurbærene. :)

Lenke til kommentar

Det var på høy tid at Nokia innså at Symbian er utdatert. Etter min mening var symbian utdatert den dagen Google lanserte Android. Men flere av de store nettstedene som omtaler mobiltelefoner har jo drevet en kampanje for symbian og nærmest tviholdt på at det kom til å bli bra, bare de fikk ut keste versjon. Må si det nesten har vært flaut å lese tester av Nokias flaggskip, som har høstet gode terningkast, blant annet het på Amobil. Da jeg oppsøkte Nokiastore for å teste N8 ble jeg overrasket over hvor langt bak de egentlig befant seg. For etter å ha lest testen her på amobil, fikk jeg inntrykk av at Nokia var fullt på høyde med Android og iOs. Jeg vil påstå at windows 6 er et bedte os en symbian, men der finner Amobil all grunn til å ta frem krigstypene å slakte enhver som måtte prøve å gi ut telefoner med dette os-et. Bra at Nokia nå selv innser at Symbian=crap!

 

MeeGo blir nok skrapet det også, så de som gleder seg til dette, må nok bite i det sure eplet å finne seg en annen plattform. Tror nok windows vil bli en reell konkurrent til ios og android, nå når nokia hiver seg på windows plattformen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...