Gå til innhold

Trikser med lagerstatusen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde serdeles dårlig erfaring med dette når jeg bestilte min HTC Desire i fjor sommer. Nå var jo Desire et litt ekstremt tilfelle da :p En kompiss har bestilt en ekstern hardisk som ikke var på lager, men hadde bekreftet leveringstid. Den blir bare utsatt og utsatt...

 

Selv hvis jeg skal ebstille noe som ike er på lager ringer jeg alltid først og hører, da får du som regel et "ekte" svar :)

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Amentio, jeg ser på deg.

 

Komplett, derimot, ser ut til å alltid ha sakene i orden?

 

jeg bestillte nettop en ny laptop sjerm etter at jeg knuste min egen. jeg fikk den i går, men det var feil modell. Bestillte i utlandet, noen som vet hvordan jeg eventuelt kan sende den tilbake og få rett modell?

Kanskje litt feil tråd?

Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med Komplett, ja. Scandinavianphoto pleier også å ha korrekt lagerstatus.

Uansett, om jeg bestiller noe som står med lagerstatus "på lager" så forventer jeg at det sendes innen 2-3 dager. Gjør det ikke det så sender jeg mail og evt kansellerer ordren. Blir sur av butikker som trikser med lagerstatusen.

 

Husker spesielt en forumtråd her for en stund siden der en bruker hadde bestilt en sak, og betalt ekstra for å få levering neste dag. Nettbutikken sendte ikke varen på flere dager, og når han sendte mail så sa de at levering neste dag går på at posten bruker så kort tid, og har ingenting med nettbutikken å gjøre. Greit nok, men man forventer at pakker sendes ASAP når det står "på lager". Ekstrabetaling for levering over natten er waste når pakken ikke leveres til postkontoret før flere dager etterpå.

Lenke til kommentar

Bestilte noe for litt siden på multicom.no. Ca. en måned senere sa de at varen ikke kunne leveres (utgått).

 

Ser at noen andre her nevner Amentio. Bestilte noe som jeg mener de hadde på lager mens jeg bestilte. Jeg tok kontakt senere når lageret var tomt, og da sa de at det ikke gjaldt meg (altså, jeg ville få varen tilsendt til avtalt tid). Det fikk jeg ikke, og jeg tok kontakt igjen. Da sa de den hadde kommet inn og ville bli sendt. Stemte dette? Nei.

 

En annen dårlig erfaring med Amentio-Datakjeden (butikken i Tromsø)...

Leverte inn en vare til service i november i fjor. Da sa de at de skulle ha et svar samme uka eller uka etter. I løpet av ca. 2 mnd har jeg tatt kontakt 3-4 ganger uten at noe ble gjort. Etter ca. 2 mnd. og nok en telefonsamtale, sa de at de skulle ringe tilbake. Gjorde de det? Nei. Ringte tilbake.. Ingen kontakt med butikken. Endelig, dagen etter, fikk jeg en SMS om at varen skulle erstattes....

 

Så flott! De sa at jeg kunne velge et nytt produkt fra nettsiden. Selv om den ikke var på lager, var ikke dette et problem (sa de). Jeg valgte en ny vare. Ingen svar etter en uke.. Jeg ringte.. Da sa de at de ikke kunne levere varen likevel. Jeg valgte en ny vare (som var på lager) samme dag. 4 dager senere, ingen svar. Sendte en påminnelse. En uke senere, fortsatt ingen svar. Sendte en påminnelse... I dag, 3 dager senere, har jeg fortsatt ikke fått svar.

 

De har gode priser, men jeg litt oppgitt nå.

Lenke til kommentar

Hadde nettop en episode med Amentio.

Hver bidige dag i 16 dager drev de og forskjøv "antatt leveringsdato" med en dag.

Endte opp med at jeg måtte avbestille og bestille i en annen butikk.

 

Det var 16 dager i dass, og noen andre deler jeg hadde kjøpt fra en annen butikk, hadde jeg da mistet 14 dagers angrerett på. Festlig.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp hatt to svært dårlige erfaringer med AMENTIO.

 

Først bestilte jeg en hdmi-switch hvor leveringstiden var opptil 5 dager, det tok hele 6 uker! :hrm:

 

Så bestilte jeg et par småting og et kabinett. Etter tre uker ankom pakken. Alt var blitt sendt, men pakken var ikke større enn 20x20x10cm, med andre ord de GLEMTE å sende kabinettet eller noe sånt. :nei: Jeg klager, de skal sende nytt...men ingenting skjer. Nå har det gått fem uker siden jeg bestilte og først nå er kabinettet på vei. Jeg sendte en klagemail på fredag i forrige uke hvor jeg veldig saklig sa at dette er svært dårlig service etc. De gidder ikke svare engang. Kabinettet er i det minste på vei men konklusjonen blir jo:

 

styr unna amentio!!:thumbdown:

 

(Har også hatt problemer med at bekreftet dato blir forskjøvet i det "uendelige"...bekreftet my a**)

Endret av Deep87
Lenke til kommentar
En annen dårlig erfaring med Amentio-Datakjeden (butikken i Tromsø)...

Jeg har også dårlig erfaring med lagerstatusen deres. Det er ikke lenge siden jeg så etter bærbar PC til en bekjent og sjekket nettsidene til Amentio Datakjeden Tromsø. Jeg fant 3 alternativer som passet godt og ba bekjenten dra og se på og kjøpe en av de. Kun en av de tre maskinene var på lager, til tross for at nettsiden sa at alle tre var på lager i Tromsø. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Slenger meg på kritikken av amentio.no. Har også hatt trøbbel med surr og rot ang. levering derfra. Har derimot gode erfaringer med komplett.no, mpx.no, cdon.no, stereostore.no, play.com og dustinhome.no. Disse har aldri "feilet" med mine ordre, og jeg kjøper utstyr på nett for flere hundre tusen pr år. (Business og privat)

Lenke til kommentar

Har veldig god erfaring med CDON. Bestilte to spill, og de kom i posten to dager senere. Fantastisk!

 

Litt OT, men store bedrifter driter som oftest i kundene sine. De fleste fra Oslo-distriktet fikk sikkert med seg at Vitel ga opp å levere strøm i februar(tror jeg det var). Vi hadde da 4 000 kroner innestående der. Nå, ca et år senere, har de enda ikke betalt. Vi har purret oppunder 20 ganger, men får bare tull tilbake. DET er dårlig service det.

Lenke til kommentar

Har som de fleste her god erfaring med mpx,komplett,netshop og cdon. :thumbup:

 

Eneste problemet med cdon er at de er litt...liberale på retur etc. Jeg åpnet forseglingen på en vare fra de, og de nektet å ta den i retur før jeg sendte link til forbrukerrådet hvor det stod at jeg hadde loven på min side. Ellers en fin butikk ;)

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

Har som de fleste her god erfaring med mpx,komplett,netshop og cdon. :thumbup:

 

Eneste problemet med cdon er at de er litt...liberale på retur etc. Jeg åpnet forseglingen på en vare fra de, og de nektet å ta den i retur før jeg sendte link til forbrukerrådet hvor det stod at jeg hadde loven på min side. Ellers en fin butikk ;)

 

Liberale på retur?

 

Har god er faring med disse, men på varer som ikke er på lager er de heller ikke korekte. Har opplevd at varer med bekreftet leveringstid har blitt forskjøvet osv. Varer på lager virker imidlertid å være på lager.

Lenke til kommentar

Hva skjer om man reserverer en ordre, som ikke blir levert?

Jeg reserverte en tv for 12200, som koster ca 15.000.

 

Ventet og ventet, skulle få den 25. Jan.

Den kom på lager, jeg "var på de" på telefon og epost i over 4 dager i strekk. De lovte å reservere meg en tv.

Den siste tven fikk jeg beskjed om at var reservert til meg! Jippi tenkte jeg, helt til jeg fikk kontrabeskjeden dagen derpå!

 

Nå har jeg fremdeles ikke fått tven og plutselig er den modellen med 100% pikselgaranti ikke tilgjengelig i webshoppen.

Det jeg har foreslått som alternativ løsning, er atde gir meg bra tilbud på en annen tv (60", samme serie).

 

Ps. vet det er en digresjon jfr. artikkelen, men det gjelder på en måte samme emnet, dvs. forbrukerkjøpsloven, nettbutikker med "triksing" av lagerstatus og uthaling av tid.

 

Jeg personlig har en mitanke om at de ikke ville selge tven til meg, da jeg ene gangen når jeg ringte inn - fikk beskjed om at de hadde byttet leverandør. (rett etter dette gikk prisen opp i 15700).

 

Jeg tipper de ville tapt penger på å gi meg tven for 12200 og at de derfor heller lot andre kunder få de tvene som var på lager.

Fikk jo beskjed om at jeg kunne heve kjøpet om jeg ville, men hele poenget var jo at jeg her skulle vente til 25. januar, for å spare differansen fra 12200 til 15.000kr (2800kr).

 

Nå uker etterpå, ser jeg at den aktuelle tvmoellen ikke eksisterer i nettbutikken lengre (var en 100% pikselgaranti-mdell jeg har ordre på).

Lenke til kommentar

Så lenge det lønner seg å være slepphendte med oppgitt lagerstatus, vil butikkene gjøre det. Kanskje det burde bli lettere å kansellere bestillinger som ikke leveres tidsnok.

 

Internett-lagerstatuser til fysiske butikker pleier heller ikke være noe å rope hurra for. Erfaringsmessig stemmer de sjeldnere enn de ikke gjør det, og når man kommer i butikken får man beskjed om at "du må ikke stole på det som står der". Hvorfor i heiteste tilbyr de lagerstatus da? Selvfølgelig fordi de tjener på det: nå er jeg jo i butikken fordi jeg trodde den og den varen var på lager, og hadde jeg vært dummere hadde jeg kanskje forlatt dem med en vare med bedre brutto.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...