Gå til innhold

Guide: Slik får du Facebook-chat på MSN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig merkelig, da jeg har snakket med folk på facebook via Live Messenger 2011 i mange måneder nå, både hjemmeifra og på jobb. Flere jeg kjenner oppdaterte for lenge siden til denne versionen og har aldri klaget på at dette var et problem.

 

Uansett er "msn" blitt forferdelig rævva med auto visning av bilder og video når man sender linker (som det ikke virker som man kan slå av i denne versionen) og for ikke å snakk om reklamen. Har jo blitt plent umulig å bruke saken uten å bruke a-patch. Så jeg har hoppet over til Digsby.

 

edit: Jeg ser at det er nå åpnet for hele verden, men det virker som om det var Norge som hang igjen ifølge det som er skrevet, noe som høres litt rart ut med tanke på hva jeg skrev først.

 

Jaja, nå får vel isåfall folk vite om at det går an :p

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Som vanlig utrolig mange teite "jeg er bedre/vet mer enn deg" meldinger! Jeg har hatt dette lenge, er dette noen nyhet, osv osv... Mange tragiske mennesker.

 

Jeg forventer mer av dette nettstedet hvor kunnskapsnivået blant de besøkende ligger antakelig over de som f.eks. leser ITavisen. Har ikke møtt noen som har hatt problemer med å fikse dette selv, uansett hvor lite kunnskaper de har om Facebook og Messenger. Ønsker at ressursene blir brukt til noe mer redaksjonelt fornuftig, og som er mer interessant for de som besøket nettstedet. Kan selvfølgelig hende at jeg tar feil, men har et håp om det motsatte.

Lenke til kommentar

msn har fått degraderinger på løpende bånd de siste 4 årene. den nyeste var så blendende hvit at jeg fort gikk tilbake til forige versjon. aner heller ikke hvorfor de ved hver oppdatering skal gjøre vindusrammene ENDA større. på en netbook er msn nå nermest umulig å bruke, da rammene er så enorme at teksten ikke lengre har plass. at en ikke lenger kan invitere til vanlig webcamvisning er jo også ganske absurd. nå MÅ begge webcam være på, og en har ikke mulighet til å KUN sende webcam heller, en MÅ ha igang mikrofonene. veldig fint for meg som sitter med mobilt bredbånd:/

Lenke til kommentar

Først av alt skal det sies at vi tar løpende vurderinger på innhold, i forhold til responsen i form av både lesertall og ikke minst kommentarene her på forumet. Balanseringen mellom hardware-saker og "annet" slik som programvare, internett ol. har den siste månende tippet langt mer mot førstnevnte om vi sammenligner med hele 2010.

 

Det er akkurat dette som er målet vårt i 2011, at majoriteten av det du leser her på hardware.no skal handle om hardware i en eller annen form, men dette stoffet skal også balanseres med andre saker.

 

Som det poengteres i sakens innledning var denne sammenføyingen av MSN og Facebook noe som startet i fjor, men det var først i forrige uke at chat-muligheten ble rullet ut offisielt i Norge. Samtidig har vi klart og tydelig merket saken med at dette er en guide, det står ikke nyhet, noe som var et konkret valg fra vår side nettopp for å ikke hylle dette som noe helt ferskt. Som "Greddi" poengterer i innlegget over, dette er en guide, og den har derfor en langt lengre levetid enn en nyhet. Hovedformålet for en guide er nettopp at man skal kunne søke opp dette i ettertid, kombinert med informasjonsverdien det har når vi først publiserer saken.

Endret av Nilsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først av alt skal det sies at vi tar løpende vurderinger på innhold, i forhold til responsen i form av både lesertall og ikke minst kommentarene her på forumet. Balanseringen mellom hardware-saker og "annet" slik som programvare, internett ol. har den siste månende tippet langt mer mot førstnevnte om vi sammenligner med hele 2010.

 

Det er akkurat dette som er målet vårt i 2011, at majoriteten av det du leser her på hardware.no skal handle om hardware i en eller annen form, men dette stoffet skal også balanseres med andre saker.

 

Vent nå litt. Sånn jeg forstod det er kritikken _ikke_ "hvorfor er det programvaresaker på hardware.no?", men derimot at hele saken er fjortis- og jalla-nytt. Det er lite sannsynlig at hw.no-lesere flest er særlig interessert i å vite hvordan man kan facebook-chatte på MSN, og at de skulle trenge en guide for å få det til om de skulle ønske det. Personlig ble jeg hw.no-leser ved at programvare.no (eller hva det nå het) ble slått sammen med det, så jeg ønsker slett ikke at det skal bli mindre om programvare. Andre har jo også nevnt før at antall programvaresaker har gått kraftig ned etter at programvare.no forsvant som selvstendig side.

 

Kritikken her (og over lang tid i forumet) går på selve nivået i artiklene (noe særlig Arsæll får høre), og ikke at de fokuserer på programvare framfor hardware. Det virker som om man prøver å late som om kritikken er en annen enn den er, fordi det er for flaut å innrømme at kvaliteten er for dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...