Gå til innhold

AMD slipper budsjettmodeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HD 6450 ser ut til å bli en kraftig oppgradering av HD 5450. Jeg vil anslå en dobling av ytelse.

 

HD 6570 ser ut til å bli en langt mindre oppgradering fra HD 5570. Jeg vil anslå +20% ytelse.

 

HD 6670 ser også ut til å bli en liten oppgradering fra HD 5670. Jeg vil anslå +20% her også.

 

En interessant ting med bildene fra techpowerup er at 6670 har fått displayport, mens 6570 og 6450 har fått HDMI.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noen tall på det ennå, men jeg antar at de effektiviseres en liten smule sånn at:

 

HD 6670 får ca samme TDP som 5670 (64W)

 

HD 6570 får ca samme TDP som 5570 (39W)

 

HD 6450 får ca 60-70% høyere TDP enn 5450 (19 -> 30 W)

Ifølge wiki er TDP på HD6450 og HD6670 hhv. 31 og 63 watt, så estimatene dine ser ut til å passe meget bra. Kudos :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, de to første satte jeg jo bare lik de gamle slik at AMD ikke trenger å gi ut nye retningslinjer til produsentene angående hvilke kjølere som kan brukes og ikke. Det enkleste er derfor å beholde det gamle tallet (og i hvert fall ikke gå opp). Går de noe særlig ned så må de begrense klokkehastighetene og dermed ytelsen for å få det til. Jeg regner med at AMD setter TDP først og måler seg frem til hvilke klokkehastigheter de klarer å oppnå innen TDP-begrensningen og på den måten finner ut hvilke klokkehastigheter de skal bruke.

 

Den siste la jeg bare til 60% og avrundet til nærmeste hele 5. Jeg prøvde med 70% også og da fikk jeg også 30 etter avrundingen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...