Gå til innhold

TV-en skal være stooor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..."sportsarrangement på spesialkanaler"

 

Kanaler for 3D, ja?

 

Hvordan er det med 3D-TVer vs f.eks. Canal Digital hardware? Støtter utstyret avspilling av innhold tilsvarende "Blu-Ray 3D"? Eller må man bytte ut dekoder, mediebox, skjermkort i PCn, mediaplayer software dersom man vil ha denne type 3D fra andre kilder?

Lenke til kommentar
- Jeg tror produsentene ikke ønsker å ha to typer produkter, når en ser at 3D-skjermene er like gode til 2D, og at mange rett og slett vil droppe segmenteringen og bare selge skjermer som takler begge deler. I år tror vi at 25 prosent av alle flatskjermer solgt vil være 3D-skjermer, sier Andersen.

Det er nettopp dette som gjør at statistikkene for salg av 3D TVer ikke er noe bevis på at 3D-innhold er populært. Så lenge det ikke går ut over 2D ser jeg ikke noe problem med at alle TVer etter hvert får støtte for 3D.

Lenke til kommentar

Angående salget av blueray så er nok prisen den helt klart viktigste faktoren. Når jeg kjøper meg en film som jeg har ventet på lenge og gleder meg til velger jeg Blueray for å få best opplevelse. Men når jeg kjøper film på impuls/filmkveld/ser bra ut, så gidder jeg ikke legge de 20-50kr ekstra i å få blueray. Er egentlig ikke villig til å gi noe mer enn 20kr ekstra for en tilfeldig film som kanskje er bra.

 

Har dog kjøpt mye av BBC serier på BD, da naturen gjør seg veeeeeeldig godt i HD.. Anbefaler "Life" og "Planet Earth" til alle som få en aha opplevelse på forskjellen fra DVD til BD :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

TV'en skal være opptil halvparten av seeravstanden i bredde. Det betyr at om du sitter 3 meter fra TV'en så er den største praktiske TV-størrelsen 1,5 meter bred, altså 65 tommer. Noe særlig større enn dette så må man begynne å snu på hodet for å se alt. Vi sitter 2,5 meter fra en 46-tommer, og det er slett ikke for stort.

 

Jeg har mer tro på tilvenning. I starten synes jeg 50" var sinnsykt stort, og jeg sitter ca 2,5m unna selv. Men etter litt tilvenning er jeg blitt vandt til den, og nå synes jeg rett og slett den er for liten.

 

Hva med kinolerretet da, hører ingen klager på det, men det løfter allikevel opplevelsen betraktelig ?

 

Man kan selvsagt være interiørbevisst, men vitenskapelige forklaringer går under kategorien "dårlige unnskyldninger" for ikke å få lov til å kjøpe størst mulig, ihvertfall hos meg :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg har mer tro på tilvenning. I starten synes jeg 50" var sinnsykt stort, og jeg sitter ca 2,5m unna selv. Men etter litt tilvenning er jeg blitt vandt til den, og nå synes jeg rett og slett den er for liten.

 

Hva med kinolerretet da, hører ingen klager på det, men det løfter allikevel opplevelsen betraktelig ?

 

Man kan selvsagt være interiørbevisst, men vitenskapelige forklaringer går under kategorien "dårlige unnskyldninger" for ikke å få lov til å kjøpe størst mulig, ihvertfall hos meg :)

 

Det har selvsagt med tilvenning å gjøre, jeg snakker om det som fungerer over tid til daglig.

 

Jeg har selv sittet hjemme med 2 meter prosjektørbilde på 2 meters avstand, og det er knallgøy til film og dataspill. Men til daglig tv-titting er det slitsomt og dominerer stuen totalt. Man går på kino for å få en "over-the-top"-billedopplevelse, men det er godt å komme hjem igjen til det normale. I det lange løp føler jeg at tommelfingerregelen min er god. På 2,5 meter kan du ha 1,25 meter bredde, og det er nøyaktig 56 tommers TV. Derfor er det ikke rart at du syns 50 tommer er litt i minste laget etter at du er tilvendt.

Endret av robertaksland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har mer tro på tilvenning. I starten synes jeg 50" var sinnsykt stort, og jeg sitter ca 2,5m unna selv. Men etter litt tilvenning er jeg blitt vandt til den, og nå synes jeg rett og slett den er for liten.

 

Hva med kinolerretet da, hører ingen klager på det, men det løfter allikevel opplevelsen betraktelig ?

 

Man kan selvsagt være interiørbevisst, men vitenskapelige forklaringer går under kategorien "dårlige unnskyldninger" for ikke å få lov til å kjøpe størst mulig, ihvertfall hos meg :)

 

Det har selvsagt med tilvenning å gjøre, jeg snakker om det som fungerer over tid til daglig.

 

Jeg har selv sittet hjemme med 2 meter prosjektørbilde på 2 meters avstand, og det er knallgøy til film og dataspill. Men til daglig tv-titting er det slitsomt og dominerer stuen totalt. Man går på kino for å få en "over-the-top"-billedopplevelse, men det er godt å komme hjem igjen til det normale. I det lange løp føler jeg at tommelfingerregelen min er god. På 2,5 meter kan du ha 1,25 meter bredde, og det er nøyaktig 56 tommers TV. Derfor er det ikke rart at du syns 50 tommer er litt i minste laget etter at du er tilvendt.

 

Ser den. Nå må jeg også legge til at jeg kun bruker TVen til film, da jeg ikke engang har mottak av signaler (Har verken parabol, kabel, riksTV eller noenting), så i så måte er vel film mitt "normale" tv titting. Mulig det stiller seg i et annet lys da ;)

 

Forøvrig er jeg enig at TVen er dominerende, men så bryr jeg fint lite om det.. Faktisk så har jeg plassert den rett foran det største stuevinduet så den blokkerer all utsikt, bare for å få bedre forhold uten gjenskinn i skjermen ^_^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...