Gå til innhold

Spretten alt-i-ett maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To heilt forskjellige mekanismer.

Det blir som å påstå at dei skal saksøke HTC for å plagiere iPhone.

 

Hadde tenkt å skrive det samme.

 

Hva er forskjellen på de to mekanismene da, svelemoe?

 

Og ja, HTC, og alle de andre smartphonene med touchskjerm har jo kastet seg på suksessen, etter at iPhone kom.

 

En patent er nok "litt" mer spesifikk en det du har forestilt deg, Plazzma.

Lenke til kommentar
Den ha 16 GB internt minne, valgfri 160 GB SSD-enhet, og to megapikslers kamera med mulighet for ansiktsgjenkjenning.

 

Var ikke det litt i meste laget med minne? Ser ikke for meg denne brukes til så veldig minne intensive programmer. Men for all del, godt å se en produsent som pusher inn godt med minne for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Kunne tenke meg å vite hva slags grafikkchip den kommer med.

 

Kan du ikke lese? Det står jo at den er utstyrt med 2gen intel prosessor (altså sandy bridge). Det er nok urealistisk å forvente at disse skal ha dedikert grafikk i tillegg.

 

Leser helt fint jeg. Men jeg leser også kildene som har med at TouchSmart610 som er den som blir tilgjengelig nå i februar kan fås både med AMD og Intel CPU.

 

SandyBridge versjonen blir ikke tilgjengelig før i mai.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Apple-patenten har to hengsler, som er fast både i basen og på skjermen.

 

I HP-maskina ser det ut som to hengsler, festa på nokon slags gli-mekanismer, slik at henglsene på skjermen glir opp og ned etter behov.

 

Kanskje litt dårleg forklart, men you get the point.

 

Slik jeg ser det så er det vel mye nermere søksmål fra møbelfabrikker som Ekornes enn det er Apple.

 

Mener å ha sett det slidingsystemet før en plass, men klarer ikke å plassere det. Kommer vel til å plage meg i flere dager. :p

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Apple-patenten har to hengsler, som er fast både i basen og på skjermen.

 

I HP-maskina ser det ut som to hengsler, festa på nokon slags gli-mekanismer, slik at henglsene på skjermen glir opp og ned etter behov.

 

Kanskje litt dårleg forklart, men you get the point.

 

Slik jeg ser det så er det vel mye nermere søksmål fra møbelfabrikker som Ekornes enn det er Apple.

 

Mener å ha sett det slidingsystemet før en plass, men klarer ikke å plassere det. Kommer vel til å plage meg i flere dager. :p

 

Les dette: http://h20435.www2.hp.com/t5/The-Next-Bench-Blog/The-New-HP-TouchSmart-610-Touching-Multimedia/ba-p/61463

 

Han nevner bruk av ATI Radeon 5570 i 610'ern.

Lenke til kommentar

Leser helt fint jeg. Men jeg leser også kildene som har med at TouchSmart610 som er den som blir tilgjengelig nå i februar kan fås både med AMD og Intel CPU.

 

SandyBridge versjonen blir ikke tilgjengelig før i mai.

 

Ok, min feil. De har ikke oppgitt info om forbrukermodellen, la ikke merke til den distinksjonen med det første. Det er jo mer sannsynlig at en forbrukermodell vil ha dedikert grafikk også.

Lenke til kommentar

Apple-patenten har to hengsler, som er fast både i basen og på skjermen.

 

I HP-maskina ser det ut som to hengsler, festa på nokon slags gli-mekanismer, slik at henglsene på skjermen glir opp og ned etter behov.

 

Kanskje litt dårleg forklart, men you get the point.

 

Slik jeg ser det så er det vel mye nermere søksmål fra møbelfabrikker som Ekornes enn det er Apple.

 

Mener å ha sett det slidingsystemet før en plass, men klarer ikke å plassere det. Kommer vel til å plage meg i flere dager. :p

 

Les dette: http://h20435.www2.hp.com/t5/The-Next-Bench-Blog/The-New-HP-TouchSmart-610-Touching-Multimedia/ba-p/61463

 

Han nevner bruk av ATI Radeon 5570 i 610'ern.

 

Ah flott, takk skal du ha. Da skal en ikke se bort fra at en slik dukker opp her i huset ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på de to mekanismene da, svelemoe?

 

Og ja, HTC, og alle de andre smartphonene med touchskjerm har jo kastet seg på suksessen, etter at iPhone kom.

Hva legger du i den kommentaren?

Jeg fløy rundt med en Qtek 9090 lenge før noen hadde hørt om iPhone. 9090'en kom i 2004 og hadde WiFi, Bluetooth, mulighet for minnekort og QWERTY tastatur...ja og touch selvsagt. Det hele fungerte i grunn helt greit men WM var jo egentlig basert på PDA programvare og det lyste i gjennom. Det eneste Apple og Droid gutta har skjønt, er at skal man ha touch, må operativsystemet være lagt fra bunnen av til det. Jeg ser på det hele som en sunn utvikling av touch telefonene og ære være dem for det.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på de to mekanismene da, svelemoe?

 

Og ja, HTC, og alle de andre smartphonene med touchskjerm har jo kastet seg på suksessen, etter at iPhone kom.

Hva legger du i den kommentaren?

Jeg fløy rundt med en Qtek 9090 lenge før noen hadde hørt om iPhone. 9090'en kom i 2004 og hadde WiFi, Bluetooth, mulighet for minnekort og QWERTY tastatur...ja og touch selvsagt. Det hele fungerte i grunn helt greit men WM var jo egentlig basert på PDA programvare og det lyste i gjennom. Det eneste Apple og Droid gutta har skjønt, er at skal man ha touch, må operativsystemet være lagt fra bunnen av til det. Jeg ser på det hele som en sunn utvikling av touch telefonene og ære være dem for det.

 

Det er en vanlig oppfating av applefans at apple alltid er først med noe nytt. Sannheten er at apple er flinke til å plukke opp det andre har gjort før dem, og gjøre det fansy. I motsetning til alle andre produsenter kan de lage fansy produkter med mange tekniske mangler, og slippe unna med det, slik som den førest iPhone.

 

Ikke en gang i'en har de kommet på selv, HP/Compaq hadde iPAQ, et navn som selv ble hentet fra gamle Compaq maskiner.

 

Det apple derriomt er gode til er merkebygging. Og nei, jeg sier ikke at apple har dårlige produkter.

 

Uansett, slike patenter skulle ikke vært lov. Dette er kun snakk om å ta konseptet justerbar for til skjerm + alit-i-ett maskin og lage ett produkt. Ikke noe nyskapende her. Slike pateneter skulle ikke vært lov, og hemmer utviklingen i markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...