Gå til innhold

Kompakt ultrazoom følger deg på reisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har formening om hva jeg bør velge som "kamera #2"?

 

Ixus 310HS eller Powershot SX220HS? GPS ser jeg ikke behov for.

 

Ixus'en ser jo unektelig litt "nettere" ut, men har litt dårlig erfaring fra tidligere Ixus (5-6 år tilbake). Jeg har et PowerShot G2 som begynner å dra på årene - og skal nok snart byttes ut.

 

Falt litt for skjermen på Ixus 310HS, men 14x zoom fristet det også.

 

Skal primært bruke kameraet til ute- og innebilder av smårollingene, samt sikkert en moskus og fjellørret i ny og ne :)

Lenke til kommentar

Jeg har et Canon EOS 400D (drar på årene, men tar gode bilder) og et PowerShot G2 pr idag.

 

Savner et mer kompakt kamera, da begge nevnte modellene er litt vel store for lommene. G10/12 og en del av de andre du nevnte er litt for store.

 

Jeg ønsker altså et lite kamera, men ikke BITTElite dersom det går mye på bekostning av bildekvalitet/blitzavstand/skjerm.

Lenke til kommentar

RAW er jeg ikke så opptatt av på kompaktkamera, da jeg bruker EOS for skikkelige bilder. Jeg vil likevel ha et kompaktkamera som ikke bare er partykamera men som kan ta gode profilbilder innendørs så vel som gode landskapsbilder med forholdsvis stor zoom.

 

Moskus kødder du ikke med! :)

Lenke til kommentar

Her er et notat jeg laget om nye kompaktkameraer som kommer nå i mars/april/mai, kanskje til hjelp for noen? Ikke alle er like kompakte!

 

Unnskyld noe kryptisk format :)

 

Panasonic FS35/FS37:

28-224 (8x ZOOM), 2,7" / 3" skjerm, 720p video, ekstra rask lukker

 

Casio ZR100 / H30:

24-300 (12,5x ZOOM), 1080p / 720p, sveipende panorama, 1000bps, 1000t batt

 

Samsung WB210:

21 (24)-288mm (12x ZOOM) - bra vidvinkel

 

Fujifilm F550 EXR / F500 EXR (GPS/ikke GPS):

24-360mm (15x ZOOM), 3" skjerm, 1080p/30fps, 320bps, "Pixel Fusion" (1/2 oppløsning gir bedre lysfangeevne)

 

Canon IXUS 310 HS

24-105mm (4,4x zoom) bra ultra wide

240bps slow motion, 1080p/24fps video, bakbelyst cmos

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...