Gå til innhold

Galaxy Tab selger godt likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Apple hevder kundene leverer tilbake 1 av 6 Galaxy Tab"

"Samsung mener Apple lyver"

"Apple mener Tab er dårlig"

"Samsung kommer med versjon 2"

"Tab 2 selger masse. Nettavisene hadde ikke regnet med noe annet, men skriver ikke om det"

"Apple mener Samsung bommer på brukergruppen"

"Apple kommer med iPad 2"

"iPad 2 selger masse. Nettavisene står i kø for å ta bilde og kopierer hverandre over en lav sko"

"Apple mener at Tab 2 er treg og full av gammel teknologi"

 

Bah. Her har vi mediebildet ut over året. Overskriftene kan brukes i artikler etter ønske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha XD Lol@nomore ^^

 

Men det ga ikke mening med 1 av 6 retur heller...

Den har fått veldig mye skryt.

De fleste som kjøper den vet enten akkurat hva de får (I form av Android og dette), eller overholdet ikke, men da har sannsynligvis ikke noe samenligningsgrunnlag, verke til iPad eller i påvente av Honeycomb...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Denne artikkelen er jo i beste fall misvisende. Har forfatteren lest begge kildene han refererer til ?

 

I kildene det refereres til står det vel klart at det var en undersøkelse utført av "TG Investment Research" foretatt på et utvalg. De kan nok ha vært uheldig med utvalget i så måte. Men så klarer man å vri dette selskapet til "Apple-fans", og så enda til Apple selv ? :ermm:

 

Det er vel så dumt at selv ikke Apple-haterne egentlig tror på.

 

Forrsten så stussa jeg på en ting i artikkelen:

 

Da vi testet Samsung Galaxy Tab, var vi svært fornøyde, og ga den terningkast 6. Nå har Galaxy Tab en Android-versjon som ikke er tilpasset nettbrett, og det ble spekulert i om dette kunne være grunnen til at så mange var misfornøyde

 

Så indirekte så mener dere at Android ikke var godt nok, men gav det allikevel en 6´er ? :shrug:

Lenke til kommentar
Det blir nå spekulert på om forfatterne av ryktet er store Apple-fans, som faktisk i enkelte tilfeller blir brukt av Apple i kommunikasjonsøyemed. Dersom det er noe hold i dette ryktet, kan nok Apple vente seg et gigantisk søksmål

Virkelig? Om dere hadde sjekket opp saken så ville dere funnet ut at dette var basert på ITG Investment Research sine data etter å ha tracket salg fra 6000 butikker i USA. Det er ingen forfattere bak ryktet, det er basert på harde data.

 

Nå betyr ikke det at de har hatt et representativt utvalg, så konklusjonen dems er kanskje ikke gyldig. Nå må det og presiseres at Samsung og ITG antagelig rapporterer for forskjellige datasett. ITG er for USA hvor det ofte er lettere å levere tilbake produkter man ikke er fornøyd med enn i andre steder i verden. I Norge får vi f.eks. ikke lov til å returnere en mobiltelefon etter at den er tatt i bruk, mens det i USA er vanlig å kunne returnere den innen 30 dager. Samsung baserer seg sikkert på Worldwide tall, og det er kanskje basert på hvor mange de har sendt ut, og ikke solgt.

 

http://digitaldaily.allthingsd.com/20110201/16-percent-of-galaxy-tabs-are-returned/

 

edit: Og hva skjer egentlig med tittelen? Den referer til salgstall, mens innholdet er om at folk beholder taben likevel.

Endret av eisa01
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig enig i det eisa01 skriver.

 

Og ja, artikkelen er veldig misvisende, pga overskriften. Å skrive og dermed presentere det som rene og skjære fakta at "Galaxy Tab selger godt likevel" uten noen form for referanser eller forklaringer som bekrefter at den faktisk gjør det, virker rett og slett meningsløst.

 

Skittent spill er ikke noe nytt for Apple. Dette føyer seg bare inn i rekka. Gleder meg til å høre fortsettelsen. :)

"Dette føyer seg bare inn i rekka?" Nå er det vel ikke bekreftet at Apple har gjort noe som helst i denne saken, likevel konkluderer du med de har drevet med skittent spill i denne saken? :hmm:

 

Gleder meg forøvrig til å høre fortsettelsen jeg også. Vil tro spesielt analysefirmaet som oppga det høye returtallet vil være interessert i å forsvare seg her, dersom de faktisk har operert med korrekte talldata.

 

edit: skrivefeil

Endret av Juke
Lenke til kommentar

jeg for min del skjønner ikke hva folk krangler om i første omgang...

 

Jeg har hatt iPad og var på sett og vis veldig fornøyd med den, men gikk over til Galaxy tab av andre årsaker enn OS'et.

 

Størrelsen og muligheten for å kjøre flash var den viktigste faktoren.

 

Sånn bortsett fra sånne ting synes jeg brukerfølelsen var identisk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple juger, Samsung juger, HTC juger.. Sannheter med modifikasjoner. I kampen på markedsplassen skal verken Android-tilhengere eller iOS-tilhengere påstå at deres side har bare rent mel i posen. Sorry mate.. De har de ikke..

 

Dette er krig og kjærlighet. De kriger, tilhengerene sørger for kjærligheten. Da er som kjent alt tillatt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Apple juger, Samsung juger, HTC juger.. Sannheter med modifikasjoner. I kampen på markedsplassen skal verken Android-tilhengere eller iOS-tilhengere påstå at deres side har bare rent mel i posen. Sorry mate.. De har de ikke..

 

Dette er krig og kjærlighet. De kriger, tilhengerene sørger for kjærligheten. Da er som kjent alt tillatt. :)

 

Som forøvrig ikke har noe med artikkelen å gjøre om du hadde lest den..

 

@Rage: Hvordan i alle dager får du iOs og Android brukeropplevelse til å bli identisk ? Nå har jeg aldri prøvd Galaxy Tab, men har prøvd iOs vs- Andoid på mobil, og det er jo to vidt forskjellige ting.

 

Forøvrig hadde jeg aldri vurdert å kjøpe en tablet med så liten skjerm, ser liksom ikke helt vitsen. Da kan man heller surfe på mobilen om det var mobilitet man ville ha..

Lenke til kommentar

Apple juger, Samsung juger, HTC juger.. Sannheter med modifikasjoner. I kampen på markedsplassen skal verken Android-tilhengere eller iOS-tilhengere påstå at deres side har bare rent mel i posen. Sorry mate.. De har de ikke..

 

Dette er krig og kjærlighet. De kriger, tilhengerene sørger for kjærligheten. Da er som kjent alt tillatt. :)

 

Som forøvrig ikke har noe med artikkelen å gjøre om du hadde lest den..

 

@Rage: Hvordan i alle dager får du iOs og Android brukeropplevelse til å bli identisk ? Nå har jeg aldri prøvd Galaxy Tab, men har prøvd iOs vs- Andoid på mobil, og det er jo to vidt forskjellige ting.

 

Forøvrig hadde jeg aldri vurdert å kjøpe en tablet med så liten skjerm, ser liksom ikke helt vitsen. Da kan man heller surfe på mobilen om det var mobilitet man ville ha..

 

Joda, tenk litt igjennom hva jeg mener en gang til.. Jeg mener bare at Samsung ville ikke innrømt det som det var sant, ei heller ville konkurrentene gjort heller.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Joda, tenk litt igjennom hva jeg mener en gang til.. Jeg mener bare at Samsung ville ikke innrømt det som det var sant, ei heller ville konkurrentene gjort heller.. :)

 

De fleste trikser med tallene til sin egen fordel, det er ikke noe nytt i bransjen ;) Men det er et lite hopp derfra og til å skulle sette ut falske rykter. Som dessuten ikke trenger å være noen falske rykter, om man leser kildene det refereres til, men heller et testutvalg som ikke setter samsung i noe godt lys salgsmessig

Lenke til kommentar

Joda, tenk litt igjennom hva jeg mener en gang til.. Jeg mener bare at Samsung ville ikke innrømt det som det var sant, ei heller ville konkurrentene gjort heller.. :)

 

De fleste trikser med tallene til sin egen fordel, det er ikke noe nytt i bransjen ;) Men det er et lite hopp derfra og til å skulle sette ut falske rykter. Som dessuten ikke trenger å være noen falske rykter, om man leser kildene det refereres til, men heller et testutvalg som ikke setter samsung i noe godt lys salgsmessig

 

Jeg sier ikke noe om å sette ut rykter jeg. Jeg sier at det er mye uærligheter i den bransjen. Benektelser som ikke er sanne etc..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...