Gå til innhold

Test: Yamaha YSP-5100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg ikke si at system audio høytalere er noe å hoppe i taket av, så det setter lydplanken rimelig langt ned på min liste.

 

Ellers er det absolutt et fint produkt om man har lite plass og ikke vil ødelegge veggene med innbygging.

 

EDIT: Om man ikke blander merker blir det mye bedre.

 

Men å si at man har høytalere av et merke sier veldig lite om annlegget, hva er det egentlig som er referansesystemet her?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Ja, prisen er en smule høy, men man slipper å ha høyttalere rundt omkring i rommet.

Det største problemet er ikke å plassere bakhøyttalerne, men å få lyden dit med alle de kablene det innebærer. Dette kan sikkert løses ved å ha de trådløse, men de må likevel ha strøm enten med en kabel eller fra batterier.

 

En slik lydplanke løser mesteparten av dette, og skal gi akseptabel surround-lyd for de fleste.

Lenke til kommentar

Ja, prisen er en smule høy, men man slipper å ha høyttalere rundt omkring i rommet.

Det største problemet er ikke å plassere bakhøyttalerne, men å få lyden dit med alle de kablene det innebærer. Dette kan sikkert løses ved å ha de trådløse, men de må likevel ha strøm enten med en kabel eller fra batterier.

 

En slik lydplanke løser mesteparten av dette, og skal gi akseptabel surround-lyd for de fleste.

 

Å trekke åpen kabler er ikke så forbanna stygt, folk akspeterer det jo fint med strømkabler, høyttalerkabler ser like ut som strømkabler (om man ønsker). Jeg forstår som sagt tanken bak, emn til den prisen så mener jeg man bør vurdere andre løsniger også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal man pusse opp, kan det være en ide å legge opp skjulte kabler med terminaler ca. der bakhøyttalerne skal stå. Da blir alt skjult, men man bør være sikker på at ens bedre halvdel ikke plutselig synes tv-en passer bedre i andre enden av rommet.

Da vil uansett en slik planke forenkle ting litt vil jeg tro :)

 

Jeg har vært rundt i butikker på jakt etter å få demonstrert en slik Yamaha-planke, men hittil uten hell. Er litt nysgjerrig på hvor overbevisende surround-effekten egentlig er hvis den er riktig satt opp.

 

Edit: Jeg gikk visst glipp av dette:

I tillegg til dette støtter den trådløs overføring fra iOS-baserte enheter.

 

Det er noe jeg ville ha hatt stor nytte av i går kveld, i allefall :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...