Gå til innhold

Genialt bæresystem for små kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg kom på nå er: Hvordan er man sikker på at den lille pinnen man fester i 3/4"-20 under kamera er festet godt nok? Tang? Fastnøkkel?

 

I skruesokkelen er det et gjennomgående hull som kan kan sette en umbraconøkkel (eller andre ting) gjennom og bruke som vektstang når man skrur den fast. Sitter som pinn i kusjit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor små kameraer er det egentlig snakk om her?

 

Overskrifta er temmelig misvisende, for denne bærespenna er beregna på vanlig DSLR med vanlig optikk (som f.eks 7D + 70-200L). Tipper det heller en begrensning på hvor mange kilo beltet man bruker klarer, og til hvilken grad det blir behagelig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg kom på nå er: Hvordan er man sikker på at den lille pinnen man fester i 3/4"-20 under kamera er festet godt nok? Tang? Fastnøkkel?

 

Sverige ser ut til å være nærmeste land med offisiell forhandler, http://www.atphototech.se/

 

Åpnet nettopp en Canon 20d og jeg kan si at det er solid festet. Skulle jeg bekymret meg noe så måtte det være over svake gjenger (om det er en mulighet i det hele tatt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor små kameraer er det egentlig snakk om her?

 

Overskrifta er temmelig misvisende, for denne bærespenna er beregna på vanlig DSLR med vanlig optikk (som f.eks 7D + 70-200L). Tipper det heller en begrensning på hvor mange kilo beltet man bruker klarer, og til hvilken grad det blir behagelig. :thumbup:

Eller måske Erik opfatter alt fra mellemformat og derunder som "små"... :tease:

Lenke til kommentar

Denne er nok fin hvis man skal jobbe med to kamerahus hvor man ikke har muligheten til å legge fra seg et av dem. For eksempel på konserter. Er ofte upraktisk å ha det ene huset over skulderen mens man jobber med et annet kamera.. men bortsett fra det, ser det litt for Lucky Luke ut for min del, ikke noe jeg ville gått med utenom jobb.

Lenke til kommentar

Føler litt skepsis her.. hva om man bøyer seg ned, hopper litt for kraftig eller lignende, vil ikke kameraet kunne falle ut?

Selvfølgelig, dette er jo ikke ment for ekstreme turer i skogen eller militæret, men uansett litt surt om for eks et 7D med en 70-200 2.8 L skulle gå i bakken pga man måtte hoppe ned en liten kant eller bøye seg helt ned for å plukke opp noe, elelr rett og slett bare snublet litt...

 

t-strap som nevnt tidligere her så i allefall mye mer trygg ut, og trolig også mer komfortabel.

Lenke til kommentar

Føler litt skepsis her.. hva om man bøyer seg ned, hopper litt for kraftig eller lignende, vil ikke kameraet kunne falle ut?

Selvfølgelig, dette er jo ikke ment for ekstreme turer i skogen eller militæret, men uansett litt surt om for eks et 7D med en 70-200 2.8 L skulle gå i bakken pga man måtte hoppe ned en liten kant eller bøye seg helt ned for å plukke opp noe, elelr rett og slett bare snublet litt...

 

t-strap som nevnt tidligere her så i allefall mye mer trygg ut, og trolig også mer komfortabel.

 

Hvis du hadde lest de forrige artiklene om dette produktet så kunne du lese om festemekanismen.

Du kan LÅSE slik at kameraet ikke detter ut av holderen, det ser du på bildet. Du kan VELGE om den skal være åpen eller låst. Eller om det er en form for fjær husker jeg ikke.

 

Men detter ikke utav slik som du tror.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...