Gå til innhold

Test: Samsung Omnia Pro 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er merkelig at seriøse produsenter som er kjent for flere gode high-end telefoner også lager telefoner av dette kaliberet.

 

Tja, det er vell ikke mer enn ca 1 år siden Samsung greidde det samme stuntet da ;)

 

Omnia Pro 4 er rett og slett den dårligste telefonen vi har testet i det året som har gått. Den avløser dermed forrige nedtur, Samsung Omnia Pro, som fikk bunnkarakter for et år siden.
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke WM er så innforjævlig dårlig som alle skal ha det til. Bruker selv en Palm Treo Pro med WM 6.1 og det er en av de beste telefonene jeg har hatt(nå kom jeg riktignok fra N97 mini med symbian). Når en trenger fulltastatur, og foretrekker trykkskjerm over vanlig skjerm, er det ikke stort å velge i. Når jeg i tillegg trenger office-pakken, var jeg solgt.

 

Nå skal det riktig nok nevnes at jeg betalte 600,- for en splitter ny og uåpnet Treo med garanti mens min N97 var på reperasjon, hovedsaklig for å slippe 6300 som utlånstelefon.

 

Når det i tillegg ikke har funnet en eneste god telefon med fulltastatur der ute, så er det ikke store spørsmålet. Desire Z har sjukt dårlig byggekvalitet, E7(som kommer snart) bruker Symbian, Samsung telefoner med fulltastatur er overprisede og dårlige, og Nokia E71 og E72 er nå utdatert med en dritdårlig skjerm på 2,4".

 

WinMo 6 er kun the lesser of two evils for meg, men det gjør jobben sin uten så alt for mye tull.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke WM er så innforjævlig dårlig som alle skal ha det til. Bruker selv en Palm Treo Pro med WM 6.1 og det er en av de beste telefonene jeg har hatt(nå kom jeg riktignok fra N97 mini med symbian). Når en trenger fulltastatur, og foretrekker trykkskjerm over vanlig skjerm, er det ikke stort å velge i. Når jeg i tillegg trenger office-pakken, var jeg solgt.

 

Nå skal det riktig nok nevnes at jeg betalte 600,- for en splitter ny og uåpnet Treo med garanti mens min N97 var på reperasjon, hovedsaklig for å slippe 6300 som utlånstelefon.

 

Når det i tillegg ikke har funnet en eneste god telefon med fulltastatur der ute, så er det ikke store spørsmålet. Desire Z har sjukt dårlig byggekvalitet, E7(som kommer snart) bruker Symbian, Samsung telefoner med fulltastatur er overprisede og dårlige, og Nokia E71 og E72 er nå utdatert med en dritdårlig skjerm på 2,4".

 

WinMo 6 er kun the lesser of two evils for meg, men det gjør jobben sin uten så alt for mye tull.

 

Til ditt bruk høres E7 ut som en perfekt mobil :)

Foreløbig omtale om denne virker lovende, men er tidlig å si noe sikkert enda før vi har sett en fullskala test..

Lenke til kommentar

Synes journalisten mangler evne til å sette seg inn i at det finnes andre behov for telefoner enn kun type iphone eller android. Ikke alle har behov for fancy dilldall, multimedia, musikk eller sosiale tjenester. Hvorfor ikke vurdere telefonen for hva den er og hvilket marked den er rettet mot?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes journalisten mangler evne til å sette seg inn i at det finnes andre behov for telefoner enn kun type iphone eller android. Ikke alle har behov for fancy dilldall, multimedia, musikk eller sosiale tjenester. Hvorfor ikke vurdere telefonen for hva den er og hvilket marked den er rettet mot?

Helt enig med deg. Dette blir rett og slett for dumt. Og med tanke på hva de tidligere har prestert å skrive om symbian når de tester disse telefonene, så blir denne testen ennå mer makaber. Stryk karakter, ja, men ikke til Samsung, men til Amobil!

Lenke til kommentar

Synes journalisten mangler evne til å sette seg inn i at det finnes andre behov for telefoner enn kun type iphone eller android. Ikke alle har behov for fancy dilldall, multimedia, musikk eller sosiale tjenester. Hvorfor ikke vurdere telefonen for hva den er og hvilket marked den er rettet mot?

Helt enig med deg. Dette blir rett og slett for dumt. Og med tanke på hva de tidligere har prestert å skrive om symbian når de tester disse telefonene, så blir denne testen ennå mer makaber. Stryk karakter, ja, men ikke til Samsung, men til Amobil!

Helt enig. Ville aldri ha kjøpt den telefonen selv, men det er ikke nødvendig å frike helt ut av den grunn. Folk har forskjellige behov.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

Kritikken mot telefonen går som andre har nevnt her ikke på at den mangler fancy dilldall, multimedia, musikk eller sosiale tjenester, men på at den rett og slett fungerer dårlig på mange områder.

Som tidligere tester viser kan vi gjerne gi en telefon som du kun kan ringe og sende meldinger med topp karakter, men en dårlig telefon er en dårlig telefon uansett om den er enkel eller avansert.

 

Dette er svært langt fra et gjennomsnittsprodukt, og hvis en så dårlig og utdatert telefon som denne ikke skal få terningkast 1 så er det vel knapt noen telefoner som kan få det.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...