Gå til innhold

Her er superbredbånd-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12/5 kabel koster meg mindre enn 2/0,4 fra telenor ^^

 

Men for all del, prisene her var langt bedre enn forventet.

 

Hvordan er det med VDSL nå? Jeg var med på telenors prøveprosjekt for 6-7? år siden, og gikk fra 1Mbit ADSL til 2Mbit VDSL. Stabiliteten var grei, men responstiden gjorde at selv RTS-spill var vanskelige å spille online. CS-ping gikk fra 50 med ADSL til stabilt 250-300 med VDSL. Håper for telenors del at dette er forbedret nå.

Lenke til kommentar

Ikke pokker om de klarer å levere VDSL til 800.000 husstander.

Sjekket for morro skyld hva jeg hadde tilgjengelig, ettersom lokalavisa hadde en artikkel om at det var oppgradert her.

0,7 ned og 0,1 opp kunne de tilby her :ermm:

Hadde forøvrig en stabil linje på nesten 10x hastigheten opp og ned med vanlig adsl2+ fra NGT.

Sitter uansett på 25/2,5 fra CD nå, så spiller ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar

Latterlige priser og latterlig dårlig hastigeter.

Det er en skam å kalle dette for noe som helst supert.

 

Noen som har sett på utviklingen i Sverige, egentlig?

De ligger lysår foran oss, (også) når det kommer til utbygging av fiber-nett.

 

Der har de 100/100 linjer som er langt billigere enn dette tullet her.

 

Snart flytter jeg ut av dette tragiske landet...

Endret av XanderZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte 25/5 hastigheten fra Telenor i dag. Dette er langt utpå landet (Hurum) så det er ikke så altfor mange alternativer her. Selv syntes jeg ikke prisene var så fæle.

Har hatt Telenor i mange mange år her, og de problemene vi har hatt har dem fått fikset ganske så raskt også. Så ser ikke grunn til å bytte til noe annet med det første.

Lenke til kommentar

Da slipper jo vi en tragisk borger.

 

Fordi jeg stiller meg skeptisk til å videreutvikle et falleferdig og utslitt nettverk av kobber og vil over på fiber så fort som mulig?

 

Eller fordi jeg ikke sluker dette mølet her som det egentlig er, bare sprøyt for å få melket så mye penger ut av gammel teknologi som overhodet mulig..?

 

Vi snakker her om tross alt 10(!) år gammel teknologi som er på vei UT, og NÅ først kommer det liksom som en nyhet til lille stakkars Norge...

 

VDSL

 

Vet ikke helt hvem/hva som er tragisk jeg..

Lenke til kommentar

Disse prisene var dag ikke så ille? Hadde forventet at det skulle være dyrere..

VDSL er jo gjerne dyrere enn fiber av den enkle grunn at det skal mer til å presse ut 40/10mbit over kobber enn det skal til for å presse 50/50mbit over fiber.

 

Kostnaden med fiber er jo å få det bygget ut, og du må jo være heldig nok å bo et sted hvor noen gidder å bygge ut i utgangspunktet og håpe at de som bygger i ditt området faktisk er et oppegående selskap for det er mye rart innen fiberleverandører i Norge..

Selv betaler vi 499kr for 25/25mbit og det er jo ikke noe voldsomt imponerende tilbud sammenlignet med prisene som skisseres her?

 

 

Og dette kommer da fra en liten leverandør som Homebase, ville følt meg litt tryggere på at Telenor innehar kunnskapen, mannkraften og ressursene som kreves for å holde ting vedlike sammenlignet med flere av de små fiberleverandørene som er.

Lenke til kommentar

Om vi hadde fått en fortgang på utbygging og evt. økonomisk støtte fra de sarte sjeler på Tinget, så hadde utbyggingen av fibernett i Norge vært snart ferdig.

 

Snakket med en svensk kamerat av meg i dag, og viste ham denne nyheten.

I quote; "HAH HAH! Här har jag 100/100 for 279SEK/månaden"

 

Derfor synes jeg dette er tragiske nyheter.. ikke supre.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig Telenor i bruk i forhold til NGT?

 

Har sistnevnte, men har sliti med ustabilt nett en stund, og noe de ikke greier å fikse. Så det frister veldig med ett bytte til 40 mb linja til Telenor.

Men slipper i dag å betale de 80,- ekstra for å ikke ha fasttelefon, pga ett tilbud når jeg bestilte i sin tid.

 

Er det riktig at det ikke er linjeleie ved VDSL? Altså at jeg ikke trenger å betale ekstra for å ikke ha fasttelefon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...