Gå til innhold

Test: Lexmark Genesis S815


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en banankasse eller to i boden fulle av gamle 35mm foto, så virker dette som en grei måte å scanne de inn på. Wifi gjør at den bare kan settes i stua og banankassa på gulvet og så scannes det rett til folder på filserver i boden. Hadde igrunn planer om negativscanning av hele samlinga, men hva skal man egentlig med det når man uansett ser bildene rett på TV'n i 99.3% av tida.

Lenke til kommentar

Lexmark er også den eneste av de store produsentene som klistrer en pingvin utenpå esken:

 

Operating Systems Supported

Microsoft Windows XP

Microsoft Windows XP Professional x64

Microsoft Windows Vista

Apple Mac OS X (10.4.4-10.6.x Intel)

Microsoft Windows Vista x64

Apple Mac OS X (10.3.9 Power PC)

Linux - available at www.lexmark.com

Microsoft Windows 7

Apple Mac OS X (10.4.4-10.5.x PowerPC)

 

 

HP har også god støtte for linux, men de har ikke pingvin på eskene sine.

 

 

Lenke til kommentar

Dette kan vel knapt kalles en printer test?

 

Forventer i alle fall at man tester og kommer med litt informasjon når det gjelder :

 

*Antall utskrifter man kan gjøre med feks A4 foto og helsides utskrift.

*Kostnad pr bildeutskrift (forskjellige typer).

*Tid det tar å scanne et bilde i feks 300 - 600 - 900dpi.

*Om printeren har en max antall utskrifter den kan gjøre (dette er kontrolert via chip på printern).

 

Her fra en annen test :

 

Just as we're hitting our stride, the brakes are slammed on by the cost. If you stick with high-yield inks, the three colours will set you back around £14 each and the black £13. That gives a cost per page of 2.5p for mono and 9.5p for colour – at the higher end of the consumer scale.

 

Fra Pcpro

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Var ikke denne (kom kanskje ikke helt klart frem av posten min). X4850 heter min. Er nok bare dårlig kvalitet på det innebygde nettverkskortet i den. Setter jeg den klin inntil den trådløse routeren funker det men da er jo litt av poenget med trådløst nettverk borte ...

 

Men høres ikke ut som du har noe problem med din nyere modell, det er jo bra :)

 

 

Lenke til kommentar

"Skriveren benytter fire blekkpatroner i den normale kombinasjonen av sort, magenta, gul og rød."

 

Er vel strengt tatt cyan, magenta, gul og svart.

 

Stusset også på det der, magenta og rød er farger som er ganske nærme hverandre, og uten cyan er det vanskelig å lage de blålige fargene.

Lenke til kommentar

erfaringsmessig så er jo lexmark en dyr printer sånn generelt vell?! Jeg personlig velger alltid en printer som ikke er billigst men sånn midt på treet for kjøper man det billigste så får man ofte tonere som koster mer enn hva printeren koster nå man skal gå til innkjøp av dette:p heheh...:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...