Gå til innhold

Sett harddisken i lomma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]og de får strøm fra USB-forbindelsen. [...]

 

Det der er jo et viktig poeng, men hvorfor ikke bare velge en SSD?

 

Vil disse liksom blir billigere?

 

Ser ikke helt hva dette produktet egentlig skal brukes til med tanke på at SSD er bedre og ikke minst raskere.

Lenke til kommentar
[...]og de får strøm fra USB-forbindelsen. [...]

 

Det der er jo et viktig poeng, men hvorfor ikke bare velge en SSD?

 

Vil disse liksom blir billigere?

 

Ser ikke helt hva dette produktet egentlig skal brukes til med tanke på at SSD er bedre og ikke minst raskere.

Og mange ganger dyrere pr GB?

 

Folk flest har et visst budsjett. Om du ser prisen på 512 GB SSD skjønner du vel at folk flest ikke har råd til å kjøpe slikt. Da vil tradisjonelle harddisker til en brøkdel av prisen være mer gunstige.

Lenke til kommentar

Uhm... Jeg har en Western Digital Passport fra 2008, og hvis vi sammenligner disse:

 

                Gigabyte        WD

Bredde           82,00mm       79,50mm

Dybde           128,00mm      126,15mm

Tykkelse         15,00mm       15,00mm

Vekt            172,00g       180,00g

Grensesnitt       USB2          USB2

Strømtilførsel    USB           USB

 

Jeg bruker denne eksterne harddisken til backup, men den er såpass treg at det går mange måneder mellom hver gang jeg orker å kjøre en slik jobb. Kanskje disken til Gigabyte er raskere, men da ville jeg heller ha fokusert på dette fremfor at den får plass i lommen på samme måte som en tilsvarende disk fra 2008.

Lenke til kommentar

Og mange ganger dyrere pr GB?

 

Folk flest har et visst budsjett. Om du ser prisen på 512 GB SSD skjønner du vel at folk flest ikke har råd til å kjøpe slikt. Da vil tradisjonelle harddisker til en brøkdel av prisen være mer gunstige.

 

Joda, men nå var jo ikke dette en tradisjonell disk da ;)

 

men gir meg, den disken jeg hadde var visst bare på 80 gb :blush:

 

De andre koster mye ser jeg ja :p

Lenke til kommentar

Hvorfor lansere en USB 2.0 harddisk nå, og fronte den som noe nytt? Hvorfor skrive om den som en nyhet?

 

USB 3.0 koster ikke særlig mer enn USB 2.0, selvom vanlige HDD'er kan overføre med 3 ganger hastigheter enn usb 2.0, og kan også overføre mer det dobbelte A over USB3-kabelen. Den er jo også bakoverkompatibel, og de er meget tuilgjengelige i nettbutikkene. Å lansere en slik disk nå må være et tapsprosjekt (og det håper jeg, ellers er gjennomsnitsforbrukeren tregere enn jeg hadde håpt på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...