Gå til innhold

Ubuntu velger Libreoffice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og vips er merkevaren OpenOffice ødelagt og LibreOffice må starte fra scratch når det gjelder mannen i gata.

Egentlig ikke. Utifra det jeg mener å ha lest kommer fortsatt Oracle til å videreutvikle OO.o og gi det ut under samme navnet. Dermed vil nok mange av de som kun har forhold til navnet og ikke vet om disse endringene merke svært lite til dem.

 

Tilhengere av Libre Office var vel ikke helt enige i hvordan Oracle løser ting, og da er det opptil dem om de ønsker å lage en fork eller ikke. Skal ikke se bort ifra at det navnet (Libre Office) fort kommer til å bygge seg opp et merkenavn.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Dette er en av grunnene til at jeg alltid kommer til å ha Microsoft Office. God å ha et firma man vet er seriøst bak det hele.

 

Ærlig talt, putt hodet i sanda - det hjelper! Hitler var seriøs og Stoltenberg er det åpenbart ikke.

Forøvrig er stort sett ny office det samme som Office 95 (nei ikke knappene, men innmaten)! Sjekk om du kan finne noe av de samme bugsa.

Lenke til kommentar

Det er fordeler og ulemper med å dele det åpne office-prosjektet. Fordelen er at man får to produkter med samme kodebase hvor begge har full tilgang til å låne kode fra "konkurrenten" og dermed bidra til å kunne løfte begge produktene. Mens ulempen er at brukerne må velge mellom to office-pakker, og Linux sin store mantra er at mange brukere skremmes vekk av alle valgene som må gjøres. Svært mange ønsker ikke å ta stilling til valg av programvare, men ønsker å ha noe som bare virker uten å måtte tenke på det.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller klaget på ditt innlegg. Det er OT og klage på moderatoravgjørelse..

Du kan være uenig med LoveAmiga (jeg er) men det gjør det ikke til trolling.

Jeg rapporterte innlegget i går, og har ikke fått tilbakemelding engang.

 

Den siste setningen til LoveAmiga kunne vært formulert annerledes, og ser ut til å være skrevet kun for å skape reaksjoner fra motparten. Du kan jo se på et par av de følgende innleggene også. Jeg er enig i LoveAmiga at MS er et seriøst selskap og lager god programvare, så jeg vil ikke si meg uenig med LoveAmiga hva som angår MS Office heller. Måten det blir lagt frem på får det allikevel til å virke som et faktum at Ubuntu, Libre Office og OO.o ikke er seriøse produkter, og ikke en personlig mening.

 

Og hva er det som er useriøst med Oracle (ny eier av OO.o) og Sun (tidligere eier av OO.o) som gjør det programmet useriøst? Hva er det som er useriøst med Canonical (selskapet bak programvaren og beslutningen denne artikkelen dreier seg om)?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg valgte å la innlegget stå da jeg helt ærlig ikke kan se det er i strid med forumets retningslinjer. LoveAmiga må få mene det han vil om Microsoft, Oracle, Sun og alle andre firmaer. Vi driver ikke meningssensur her på forumet. Innlegget vil derfor bli stående, og dere får lov til å reagere, men diskusjon rundt rapportering av innlegget eller min behandling skal ikke forekomme. Ønsker man å klage på en moderatoravgjørelse kan dette gjøres her.

 

Kan vi nå gå tilbake til trådens emne?

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil si meg uenig i at MS lager god programvare... Eneste jeg kan huske som var bra fra MS var spillet Freelancer, men dette vet jeg ikke om det var utviklet "in house" hos MS eller ei.

 

Uansett, nok om det.

Denne forandringen med Ubuntu vil nok gi en boost i Libre Office brukere ja, jeg har i allefall sett OpenOffice i mine Ubuntu installasjoner, ikke at jeg har hatt noe problem med Open Office, snarere kvittet meg med MS problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...