Gå til innhold

Ingen Galaxy S i topplistene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at hvis du ser den samme målingen ifra de leverandørene de mer prisbevisste bruker, tror jeg Galaxy S havner mye høyere. Er det noen som er uenig med meg i den påstanden?

 

Jeg kan ikke fatte at SE er så populært. Joda, X10 kan jeg godt forstå, de er både lekre og noen er gode og noen er små og i det store og det hele. Men så ser man jo på listene at det er jo hovedsaklig dårlige mobiler, men denne lista var jo mye bedre enn TN sin, da...

Jeg skal i hvert fall bidra på statistikken til en eller annen leverandør på Galaxy S2 ^^

Lenke til kommentar
Fra Netcom fikk vi ikke en lignende oversikt.

 

– Vi ønsker ikke å gå ut med detaljer knyttet til leverandørandelene i nettet vårt' date=' sier Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver i Netcom, til Amobil.[/quote']

Og nok en gang gjør NetCom som Telenor, bare litt dårligere enn Telenor (23 vs 25). Alt er vanlig med andre ord.

Lenke til kommentar

Jeg tror at hvis du ser den samme målingen ifra de leverandørene de mer prisbevisste bruker, tror jeg Galaxy S havner mye høyere. Er det noen som er uenig med meg i den påstanden?

Arrester meg hvis jeg tar feil, men har vi ikke bare 3 mobilnett her i Norge? NetCom, Telenor, og Network Norway?

 

Du mener altså at i Network Norways nettverk burde Galaxy S være på topplisten? Jeg tviler litt, uten å kunne legge annet til grunn enn egne observasjoner.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Ja, vi elsker Apple og ....[/Quote] Her må man som vanlig lese sarkasmen og ironien mellom linjene da pressen har fått ganske så mange "Apple haters" siste halvåret.

 

Samt at det virker som om enkelte rett og slett er arge på veksten til Apple og ikke lenger føler seg som den eksklusive, intelligente lille kundegruppen som de en gang gjorde og har konvertert til å være kritikere for å igjen skille seg ut fra den voksende gemene kundemassen. Dette inntrykket ble ytterligere forsterket når jeg leste en rimelig hoven artikkel med den natur i et bilag for en av de større avisene fredag den 14. januar i år. Muligens hvis jeg ikke husker feil var hele midtsiden dedikert til dette selvforhelligende svadaet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmmm... Tenkte ikke over det, tenkte det var leverandører.

Dette tyder jo egentlig bare fryktelig på at all statistikk som føres på internasjonale tilsvarende artikler på ingen som helst måte kan representere Norge.

 

Samsung har solgt omtrent like masse som IP4, og Apple har bare en liten prosent (husker ikke helt, men kan det ha vært 4%?). Dette tyder jo på at Apple har en særegen posisjon i lille Norge. Allikevel driter de i Norge, siden vi er så små :-P

Lenke til kommentar

Jaja, får nå hjelpe på nå som Galaxy S detter ned i postkassa i morgen. Stod mellom den og HTC, etter litt rådføring med eminente amobil-folk gikk jeg for førstnevnte.

 

Ble android først og fremst fordi vi utvikler applikasjon til den plattformen ved universitetet (selv om også Apple-, Windows- og Symbian-telefoner er i den tiltenkte målgruppen utvikler vi prototypen til Android av diverse grunner).

 

Ellers veldig interessante tall. :)

Lenke til kommentar

Samsung har solgt omtrent like masse som IP4, og Apple har bare en liten prosent (husker ikke helt, men kan det ha vært 4%?). Dette tyder jo på at Apple har en særegen posisjon i lille Norge. Allikevel driter de i Norge, siden vi er så små :-P

 

Hvor har du dette fra?

Sikter du bare til Galaxy S, eller alle modellene Samsung har?

Lenke til kommentar

Jaja, får nå hjelpe på nå som Galaxy S detter ned i postkassa i morgen.

Du får en flott telefon, men oser plastikk. Ligger etter min mening ei heller særlig godt i hånden. Men skjermen er topp.

 

----

 

Således ingen overraskelse at Apple har tre telefoner i toppsjiktet. Nordmenn er gale etter iPhone og de er alle flotte telefoner. Enn om litt overraskende at 3GS ligger over iPhone 4.

 

e: korreksjon

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Fra artikkel:

Ja, vi elsker Apple og Sony Ericsson. Men Samsungs og HTCs toppmodeller er ikke blant de mest populære mobilene.

 

Var sikker på HTC skulle komme bedre ut enn dette. Synes så si alle jeg ser enten har iPhone eller en eller annen HTC. Færre og færre jeg vet om som bruker Nokia eller SE, og fått en følelse at Samsung er på vei litt tilbake til markedet igjen. Samme gjelder også blant kollegaer, venner og bekjente. Blant de som ikke ønsker å bytte til touch er det stort sett SE og Nokia det går i, og ikke deres touch-mobiler.

Lenke til kommentar

Det er mange eldre modeller på listen og det tror jeg kan skyldes to faktorer. For det første er det sikkert mange som får telefon av jobben som har en eldre modell. For det andre er det trolig mange barn og litt eldre (50+) som har enklere og eldre modeller.

 

Tror også bedriftsmarkedet er noe av årsaken til at så mange har iPhone. I følge mine observasjoner er det svært mange i det private næringsliv som har iphone.

 

Det er noen her som skriver at de andre produsentene har mange merker å dele brukerne på. Jeg mener at uansett er det svært imponerende hva Apple har fått til på så kort tid.

Lenke til kommentar

Galaxy S = 10 mill, IP4 = 14 mill.

 

http://www.amobil.no...strykende/80183

 

 

Det var visst bare 3% totalt på Iphone.

 

http://www.amobil.no...mobiltall/79375

 

Det er 3Q10 imot helt på tampen av året, men det er allikevel usannsynlig at prosenten har økt betydelig...

 

 

Edit: Og ja, ser jeg glemte å si Galaxy S, ja :-P Det ble visst to helt forskjellige verdner xD

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Galaxy S = 10 mill, IP4 = 14 mill.

 

http://www.amobil.no...strykende/80183

 

 

Det var visst bare 3% totalt på Iphone.

 

http://www.amobil.no...mobiltall/79375

 

Det er 3Q10 imot helt på tampen av året, men det er allikevel usannsynlig at prosenten har økt betydelig...

 

 

Edit: Og ja, ser jeg glemte å si Galaxy S, ja :-P Det ble visst to helt forskjellige verdner xD

 

"In the company's last quarter of selling the iPhone through a single US carrier, Apple sold a whopping 16.24 million handsets. That's an 86% increase over a year ago; Apple now sells nearly as many iPhones as iPods (19.45 million)"

 

Trykk her for artikkel og pressemelding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr jo i hele US da, da det bare er AT&T som har salget av Iphone per 01.01.11, i hvert fall.

 

http://au.news.yahoo.com/thewest/business/a/-/tech/8625137/verizon-set-to-sell-iphone-in-us/

 

Og det der er Iphone totalt, og ikke IP4, selv om det er mer enn de har solgt av Iphone i det hele tatt iløpet av de første ni månedene (Ref forrige artikkel).

 

Men det er fremdeles bare i USA.

 

Poenget er jo uansett at det virker som om Iphone har en særegen posisjon her i Norge. Det ser ut som om det er fryktelig mye større prosentandel enn 3-5% som har Apple her i Norge. Og mindre enn 5-7% som har Android (Eller det er jo forsåvidt en så liten post at det kan være svært representativt på denne listen, though :-P Da den er nesten fraværende :-P)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...