Gå til innhold

Dato klar for ny Galaxy S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette at jeg kan kjøpe denne og ha den i mine hender før februar er omme? :-)

Tror nok vi må vente litt før vi får tak i den i norske nettbutikker ja, men tipper kanskje en gang i mars... man kan jo bare se på f.eks. Nexus S, som ennå ikke er sluppet for salg i Norge.

Ser uansett VELDIG frem til å se mobilen i bruk og spesifikasjonene, 2 kjerner og Gingerbread er minimum :innocent:

Lenke til kommentar

Vil tokjerneprosessor trekke betydelig mer strøm? Skjønner ærlig talt ikke vitsen med to kjerner i en mobiltelefon. Hva er argumentene for at man trenger det egentlig? Kjøre flere tunge program samtidig? Hvor ofte trenger man å gjøre det med en mobiltelefon? Musikkavspiller som går i bakgrunnen er vel det som er vanlig for folk flest, og det er ikke behov for to kjerner for at det skal gå glatt for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Vil tokjerneprosessor trekke betydelig mer strøm? Skjønner ærlig talt ikke vitsen med to kjerner i en mobiltelefon. Hva er argumentene for at man trenger det egentlig? Kjøre flere tunge program samtidig? Hvor ofte trenger man å gjøre det med en mobiltelefon? Musikkavspiller som går i bakgrunnen er vel det som er vanlig for folk flest, og det er ikke behov for to kjerner for at det skal gå glatt for å si det sånn..

En anelse mer strøm vil det nok gå ja, men samtidig blir jo batteriene bedre og bedre og får mer kapasitet (sannsynligvis 1500mAh i denne). Vil ikke si at en mobil med tokjerneprosessor er noe dumt, tvert i mot, for tingen med dette er som du sier at du kan la programmer kjøre i bakgrunnen, men i tillegg øker det oppstartstid av programmer og surfing på nettet MYE raskere, og du vil kunne kjøre heftige spil uten at andre prosesser må "killes" for å frigjøre minne og prosesser, slik at f.eks. launcheren må lastes inn på nytt, og det tar lang tid. Dette er fremtiden :thumbup:

Lenke til kommentar
Vil tokjerneprosessor trekke betydelig mer strøm? Skjønner ærlig talt ikke vitsen med to kjerner i en mobiltelefon. Hva er argumentene for at man trenger det egentlig? Kjøre flere tunge program samtidig? Hvor ofte trenger man å gjøre det med en mobiltelefon? Musikkavspiller som går i bakgrunnen er vel det som er vanlig for folk flest, og det er ikke behov for to kjerner for at det skal gå glatt for å si det sånn..

En anelse mer strøm vil det nok gå ja, men samtidig blir jo batteriene bedre og bedre og får mer kapasitet (sannsynligvis 1500mAh i denne).

Det er en idiotisk forutsetning/antagelse. Batterikapasiteten (mAh) utvikler seg i meget sakte tempo fordi det er "ferdig" utviklet batteriteknologi. Det er rett og slett ikke mye å gå på lengre. Å tro at kapasiteten skal kunne holde følge med f.eks transistortallet i mores lov er helt på jordet (jeg sier ikke at du er det, bare at en sånn forventning ville vært det).

 

Dobbeltkjernene bruker antagelig IKKE mer strøm enn sine enkeltkjerne forgjengere, men de har selvsagt krympet transistorteknologi for å få det til. Den forbedringen krympingen gir kan f.eks ende ut i enkeltkjerneprosessorer med samme klokkehastighet og halvert effektforbruk, eller dobbeltkjerner med likt effektforbruk og samme klokkehastighet. Eller de kan fortsette med enkeltkjerne og la forbedringene gi økt klokkehastighet i stedet for lavere strømforbruk. Forenklet:

 

A. 1 GHz enkeltkjerne med halvert effektforbruk.

B. 1 GHz dobbeltkjerne med samme effektforbruk.

C. 1,5 GHz enkeltkjerne med samme effektforbruk.

 

Vil ikke si at en mobil med tokjerneprosessor er noe dumt, tvert i mot, for tingen med dette er som du sier at du kan la programmer kjøre i bakgrunnen, men i tillegg øker det oppstartstid av programmer og surfing på nettet MYE raskere, og du vil kunne kjøre heftige spil uten at andre prosesser må "killes" for å frigjøre minne og prosesser, slik at f.eks. launcheren må lastes inn på nytt, og det tar lang tid. Dette er fremtiden :thumbup:

Du må huske at valget gir avkall på både lavere effektforbruk og høyere klokkehastighet. Det er ikke nødvendigvis noe smart valg fordi det er trolig langt i mellom mobiltelefonprogrammer som kan utnytte dobbeltkjerner i det hele tatt og fordi det trolig er sjeldent noen kjører to veldig krevende programmer samtidig. Valg C gir trolig bedre ytelse i flere krevende situasjoner enn valg B.

 

Jeg tror det er teknisk for tidlig å innføre dobbeltkjerner i mobiltelefoner, men at de gjør det likevel på grunn av buzzord-effekten fra PC-prosessorer som de kan flyte på.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S2 blir min hvis...

1. Tegra2 (2xARM Cortex9 + nvidia GPU) (evt neste gen. Samsung SOC)

2. RAM >= 1GB

3. Super AMOLED 2/+ @1280×720 (holder med 4")

4. Gyro

5. Blits

6. HDMI out

 

Første android tlf med tilnærmede specs som over, blir min neste mobil...

 

Tror nok ikke du trenger 1280x720 piksler på en 4" skjerm. Er litt overkill, men kan være enig i at det andre nesten er et minimum.

Lenke til kommentar

Du må huske at valget gir avkall på både lavere effektforbruk og høyere klokkehastighet. Det er ikke nødvendigvis noe smart valg fordi det er trolig langt i mellom mobiltelefonprogrammer som kan utnytte dobbeltkjerner i det hele tatt og fordi det trolig er sjeldent noen kjører to veldig krevende programmer samtidig. Valg C gir trolig bedre ytelse i flere krevende situasjoner enn valg B.

 

Jeg tror det er teknisk for tidlig å innføre dobbeltkjerner i mobiltelefoner, men at de gjør det likevel på grunn av buzzord-effekten fra PC-prosessorer som de kan flyte på.

Du er inne på noe her, ja.

Ellers er det ikke vanskelig å lage applikasjoner som støtter flere cores.

 

Man må vel ha tegra 2 tror jeg, for å klare fullhd uten lag.

Dette er noe av det jeg vil ha på min neste mobil:

  • Minst mulig begrensninger
  • Mulighet for fullhd avspilling via DLNA + HDMI
  • OK skjermstr. (4-4.3")
  • Grei oppløsning
  • Passelig lav vekt
  • Ikke for tykk tlf
  • Stilrent design
  • Helst gorillaglass
  • Nvidia Tegra 2 :-)

 

Det jeg vet er at LG 2x ikke har gorillaglass, samt den har jo vanlig skjerm.

Den andre LG'en med superskjermen, har jo singlecore.

Håper samsung S2 har det jeg vil ha.. Og grunnen til at jeg håper det blir samsung s2, er ikke pga det er samsung, det er pga. jeg ikke vil vente så mye lengre før jeg kjøper ny mobil :p Den nye SE telefonen (ARC) er jo også single core, men ellers har den jo bra kamera og slikt. Dog., vil jeg kunne bruke min neste mobil som et portabelt mediecenter (f.eks. ta med film på mobilen og gå bort til brødrene mine, en nabo eller noe annet og koble den til pcen).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...