Gå til innhold

Kraftig bærbar for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har aldri helt sett poenget med 1080p på 15,6 tommers skjerm.

Blir rett og slett for høy oppløsning på en såpass "liten" skjerm.

 

Dessuten sliter de fleste integrerte grafikk kortene med denne oppløsningen og du ender opp med å skru ned likevel.

Lenke til kommentar

Eurocom tilbyr - i likhet med hjemlige Multicom - bærbare fra produsenten Clevo, og dette er altså snakk om samme maskin som her hos oss heter Multicom Kunshan P150. Eurocom har riktignok flere alternativer når det gjelder konfigurasjon, spesiellt grafikkort, men det er samme maskin. Jeg mener artikkelforfatter godt kunne ha satt seg inn i, og opplyst om dette, egentlig.

Lenke til kommentar

så det ER samme maskin? men da er det jo feil at det er plass til 2 hdd, med mindre en pælmer ut odd. syntes den så mystisk lik ut ja:P

 

Eurocom er "kjent" for å liste opp konfigurasjonsalternativer som går utenpå konkurrentene .... noen ganger er de også vel optimistiske, og klarer ikke å levere. De har det også med å legge ut nye modeller for salg lenge før noen av konkurrentene gjør det - med laaaang ventetid som resultat. De har for å være helt ærlig, et noe frynsete rykte blandt Clevo-kunder...

 

For å få plass til 2 HDD, så tenker jeg at det nok er snakk om å bytte ut det optiske drevet (DVD/BluRay) til fordel for en ekstra HD, ja .... eller så er det snakk om storebror P170, som jo har plass til 2 HDD.

Lenke til kommentar

Man slipper heldigvis å måtte kjøpe 32 GB RAM ... men det er plass til det, om man ønsker. Noe GTX 580M finnes ikke, ennå...og blir kanskje heller aldri å finne. GTX 485M er uansett et godt stykke kraftigere enn forgjengeren GTX 480M, og er kraftigere enn HD 6970. Foreløpige tester viser at et enkelt GTX 485M i mange tilfeller slår f.eks 2 stk. GTX 460M i SLI, eller 2 stk. HD 5870 i CrossFire, .... og er faktisk ikke langt bak HD 6970 CrossFire ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

#12ye, blir nok en sånn på meg selvom lommeboka kommer til å moses. bare jeg får solgt msi'n min på finn så jeg får råd er jeg fornøyd. noen som har peiling på hvor mye en merker til forskjell på 6nb og 8mb l3 cache i prosessor? står mellom i7 2820 og 2720. får ikke bestemt meg om oppgraderingen er verdt prisen:p

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Så du vil ha en bærbar med 3 plasser for lagring? Da er det sannelig ikke veldig mange å velge mellom ... og finnes ikke blandt 15-tommerne. P170 er jo en mulighet - hvis Multicom ikke tilbyr 1 TB disk, er det jo bare å la være å utstyre maskinen med en disk nr. 2, kjøpe den 1TB disken du vil ha et annet sted, og putte inn selv.

Ta heller og plasser 1 SSD i den bærbare + ekstern HDD. Så slipper du å kjøpe en svær og kostbar bærbar bare for at du skal få oppfyllt kravene dine til lagring ... som er temmelig urealistiske å få. Kunshan X7200 er en mulighet, den har 3 plasser til HDD. Det har min også (i signaturen), men den har gått ut av produksjon. Ellers kjenner jeg ikke til bærbare med 3 harddiskplasser ... muligens den største Alienware har det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Problemet er at 1 TB-diskene er litt tykkere, og får tydeligvis ikke plass i P170. Det går derimot fint i Asus-en jeg lenket over. Jeg har ekstern HDD nå, og det er en pine. Derfor tenkte jeg det var bedre å bytte ut den optiske stasjonen med en ekstra HDD, siden jeg ikke akkurat bruker den ofte. Dyr bærbar blir det uansett ettersom jeg trenger en kraftig maskin for det jeg jobber med. (det skader ikke at de også har bra skjermkort for gaming, men men.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...