Gå til innhold

Annerledes ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvilken DVD-rom emulerings-programvare den bruker? Det hadde vært interessant å vite i forbindelse med støtte for å kjøre CDer og DVDer med ulike kopihindre. Det kan jo potensielt være et stort problem for alle med lovlig kjøpte CDer og DVDer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Den simulerer en CD-drive. slik at du kan eks putte en linux live iso fil på den, så velger du iso fra det integrerte LCD displayer på den. så kan du boote rett fra "boksen" uten å lage en egen minne penn og uten å brenne en cd.

 

du skal også kunne installere linux/windows fra den , hvis du har linux/windows iso fil. altså du slipper og lage minnepenner med boot sektor, og du slipper å brenne.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilken DVD-rom emulerings-programvare den bruker? Det hadde vært interessant å vite i forbindelse med støtte for å kjøre CDer og DVDer med ulike kopihindre. Det kan jo potensielt være et stort problem for alle med lovlig kjøpte CDer og DVDer.

Om den emulerer hardware så maskinen ser en ekstern CD/DVD(/BD?) ROM med image filen som innhold er det mulig man slipper unna diverse kopihindre. I såfall er den kjekk for å slippe å bruke plater, og har høyere overføringshastigheter enn platene.

 

Jeg leser artikkelen og så slår det meg at teksten er tvetydig. Hvis dette er et skikkelig sleipt salgstriks, så følger det bare med Daemon tools.

 

Men jeg velger å tro at dette produktet faktisk kan emulere en fysisk dvd-rom uavhengig av software på maskinen.

Jeg har brukt Deamon tools, og det slo meg også at dette blir sansynligvis som en hardware versjon. Jeg lurer også på om den støtter emulering av flere drev samtidig, så man kan benytte fler ISO-filer som ligger på den samtidig, slik man kan med Daemon.

Jeg ser den også støtter eSATA, så man kan forhåpentligvis få ytelse tilsvarende Daemon på en intern disk :)

Lenke til kommentar

En av spesifikasjonen er at den skal erstatte en CD/DVD rom. En slik spesifikasjon er tvilsom da den ikke kan erstatte en fysisk cd eller DVD plate fult ut . Mange ganger trenge man noen som ligger på en DVD. skal dette kabinettet erstatte den så må innholdet først kopieres over. da er det ikke en fullverdig dvd lenger, bare et lagringsmedium

Lenke til kommentar

En av spesifikasjonen er at den skal erstatte en CD/DVD rom. En slik spesifikasjon er tvilsom da den ikke kan erstatte en fysisk cd eller DVD plate fult ut . Mange ganger trenge man noen som ligger på en DVD. skal dette kabinettet erstatte den så må innholdet først kopieres over. da er det ikke en fullverdig dvd lenger, bare et lagringsmedium

Jeg har ikke satt meg inn i noe som helst angående hardware'n som her omtales. Så dette blir like synsete som det du kommer med. Basert på hva jeg vet om USB og eSATA.

 

Fra Zalman:

- Fully Compliant with eSATA or Hi-Speed USB 2.0 Connection

- Does not require any software installation to mount any ISO files for loading on a PC

- Change setting in CMOS to boot first using ‘External HDD’ for OS installation

 

Siden Zalman sier hva de her sier, så må man vel kunne konkludere her. Uten denne informasjonen ville jeg sagt at USB lar seg sette til å boot'e fra i BIOS på nyere hovedkort. Og at e-SATA oppfører seg klin likt interne SATA-disker. Derfor kan det bootes fra e-SATA.

 

Det eneste problemet ville jo være om enheten var avhengig av en form for windows-drivere, noe den ser ut til å kunne være uavhengig fra i følge teksten fra Zalman.

Lenke til kommentar

 

snapback.pngden andre elgen skrev 18. januar 2011 - 20:08:

 

En av spesifikasjonen er at den skal erstatte en CD/DVD rom. En slik spesifikasjon er tvilsom da den ikke kan erstatte en fysisk cd eller DVD plate fult ut . Mange ganger trenge man noen som ligger på en DVD. skal dette kabinettet erstatte den så må innholdet først kopieres over. da er det ikke en fullverdig dvd lenger, bare et lagringsmedium

 

Jeg har ikke satt meg inn i noe som helst angående hardware'n som her omtales. Så dette blir like synsete som det du kommer med. Basert på hva jeg vet om USB og eSATA.

 

 

Sikker på at du forstod hva jeg mente ? . Det virker ikke slik.

jeg mente at en slik sak kan ikke erstatte en CD/DVD 100% da man først må "kopiere" innholdet på den DVD-en man skal bruke.

i beste fal så blir det en kopi av DVD ene som er letter tilgjengelig.

 

Anker punktet mit er at det er nok begrenset hvor mange DVD er som kan legges inn der samt at DVDen må "kopieres inne" .

 

En DVD trenger en DVD leser der man også har ubegrenset kapasitet ved at man bytter platene etter behov .

Det er enklere en å måtte kopiere innholdet over først .

 

Det praktiske er at man kan lagre de filene man vil ha lett tilgjengelig , noe man i grunne kan gjøre med enhver harddisk.

 

Det er derfor at utsagnet at den kan erstatte DVD er tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...