Gå til innhold

Firefox 4.0 klar i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt FireFox 4 beta siden Beta2, men på OSX sliter jeg (og mange andre) med usedvanlig treig oppstart og ustabilitet med java/flash. Nå velger jeg å tro at flashproblemene skyldes at flash suger, og at alt blir bra når en final versjon kommer.

 

Jeg har også brukt Firefox 4 beta siden Beta2, og hos meg har oppstarten vært så treig at jeg har gått over til Google Chrome.

Har windows 7, men kan ikke skylde på specsa mine fordi Chrome loader i en racerfart!

 

Firefox 3.6 loader _litt_ raskere, men den er også veldig treg.

 

Blir ikke den endelige versjonen av 4.0 mye raskere enn betaen hopper jeg over til chrome for godt !

Lenke til kommentar

At de fjernet status baren nederst er så ufattelig dårlig.. Jeg har prøvd 2 forskjellige addons men de er mer buggy en built-in, i at videoer som scrolles over "glitcher" dem og slike ting samt minst mulig addons er best.

 

De har nå puttet link hover teksten i selve addressbaren oppe, og det er utrolig uvant å se opp der og bryter flyten helt som jeg hadde med status bar nederst, samt google resultater fungerer ikke, og hvis man scroller fort over linker så oppdateres den ikke fort nok. Syntes de burde putte den tilbake :<

Lenke til kommentar

Har prøvd et par av BETA variantene litt frem og tilbake, og det som virkelig holder meg igjen ifra og bruke Mozilla Firefox er oppstarttiden og tiden den bruker på å laste inn nettsider, dette går rett og slett tregere enn med Google Chrome.

Vil ikke gå så langt som å si at Firefox er håpløst treg til tider, men har nesten litt den samme følelsen når jeg starter opp Firefox 4.0 BETA9 som når jeg starter Internet Explorer 6.0 når jeg brukte Firefox på den tiden.

 

Alt med Firefox føles tregere sammenlignet med Google Chrome, og det er utrolig trist ettersom det som gjorde Firefox til min favorittnettleser ved versjon 0.x og 1.x var at det var en perfekt liten, lettdreven og lynkjapp nettleser.

Syntes Firefox har glemt sine egne røtter og gått bort ifra alt det som gjorde den populær til å starte med, og da må jeg nesten ta til takke med andre og raskere alternativer som Google Chrome.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...