Gå til innhold

Test: Lenovo Ideapad B560


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- (minus) Denne bruker forgie generasjon Intel prosessorer, Sandy Bridge har betydelig bedre ytelse/W, og bedre ytelse om man kan vente 1-2mnd.

- (minus) 5400rpm snurredisk. Oppstart og lasting av programmer går tregt, og generell responsivitet i systemet er ikke på topp. Putt i en SSD og få ytelse som føles som en high-end maskin i daglig bruk.

Lenke til kommentar

(...)

 

- (minus) 5400rpm snurredisk. Oppstart og lasting av programmer går tregt, og generell responsivitet i systemet er ikke på topp. Putt i en SSD og få ytelse som føles som en high-end maskin i daglig bruk.

 

 

 

det er ett ganske fjollete argument på en maskin til 5000,- Det er som å si "putt inn ett bedre grafikkort og få en bedre opplevelse i spill". Begge deler er helt selvfølgelig, men ikke noe du får til en rimelig penge.

 

 

Lenke til kommentar

<snip>

det er ett ganske fjollete argument på en maskin til 5000,- Det er som å si "putt inn ett bedre grafikkort og få en bedre opplevelse i spill". Begge deler er helt selvfølgelig, men ikke noe du får til en rimelig penge.

En 64GB SSD koster rundt 900-1000kr nå, og med mindre man driver professionelt med 3D modellering, videobehandling, ol. vil en SSD gi mye mer for pengene enn en oppgradering fra den tregeste i5 CPUen til den raskeste. Da maskinen som ble sendt inn til test var med den med kraftigst CPU og hadde et pristillegg på over 1000kr over standardutgaven setter jeg 5,4krpm snurredisk som boot drive som et minus, da det vil ha et stort utslag på daglig bruk.

 

En SSD vil merkes omtrent uansett hva man gjør, en bedre GPU vil kun merkes om man gamer, og kan/vil gå ut over batteritid.

Lenke til kommentar
En 64GB SSD koster rundt 900-1000kr nå
Jeg, og sikkert mange andre, har mer enn 64GB bare i bilder og dokumenter. Plass til to disker, en hdd + mini PCI Express disk ala den Intel nylig lanserte eller en hybriddisk er vel det mest fornuftige alternativet for de som vil ha god plass og hastighet samtidig. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jepp, miniPCIe + HDD er en god løsning, så sant SSDen ikke er en elendig billig-versjon som netbook forhandlerne prøvde seg på tidligere. Dobbel 2,5" slots er også en god løsning med en SSD og en HDD.

Om man bare har èn 2,5" slot og ikke mulighet for miniPCIe SSD er kun SSD + ekstern HDD en mulighet, eller en hybrid disk (som er omtrent like rask som en Velociraptor i gjennomsnitt).

Lenke til kommentar

Begynner å savne den gamle pentium 3 laptopen min, med 15" 1600x1200 matt skjerm... Hvorfor har produsentene glemt hvordan man lager skjermer?! HVORFOOOOOOR?!

 

Tidligere var det jo bare minnet som var problemet! De ville selge deg en 1.2 GHz Athlon med 256 mb RAM, fordi mannen i gata bare så på MHz, ikke minne. Greit nok, så satte oss datakyndige inn mer minne.

 

Skjermen, derimot, er det litt mer styr å ordne... Få tilbake oppløsningene mine! "HD-ready" har jeg vært i årevis! Ikke reduser oppløsningene for å selge meg det!

 

 

PS. Ja, jeg vet min kjære pentium 3 ikke hadde widescreen. Det forklarer ikke hvorfor nye laptoper har mindre enn 1600 i bredden. En 15" widescreen er bredere enn min 4:3 15". Og min hadde 1600.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...