Gå til innhold

Nye svitsjer fra Cisco


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bedrift :D

 

Kvifor bruke Cisco i bedrift?

 

pga cisco IOS som alle seriøse nettverkskonsulenter sertifiserer seg og har kompetanse på.

 

Du bygger et bedriftsnettverk med kun netgear utstyr, så bygger jeg et rent cisco nettverk også kan vi sammenlikne oppetid og hvor lett det er å få tak i folk som kan feilsøke når det er noe galt...

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så klarer jeg ikke å helt å se forskjellen på den vanlige C2960G-8 og denne modellen her.

Ingen av de nye C2960C har PoE kombinert med 1000Mb i følge Cisco sine sider, og det har jo ikke de eksisterende C2960 heller.

Ok, det er 1 ekstra uplink-port, men..

Lenke til kommentar

Pengesluk? Cisco har jo billige switcher også. En 24 ports Cisco gigabit switch bør du kunne få tak i for under 3000 kroner.Men uansett, husk at oppetid er alt. Dersom en switch skaper problemer, så taper du mer penger i løpet av 1 time nedetid enn hva switchen koster. Litt kjedelig når du akkurat har dratt på 3 ukers ferie til Thailand og en switch bryter sammen...

Lenke til kommentar

Forskjellen ligger i at disse switchene kan ta imot PoE ifra større switcher "nærmere" kjerna, og kan gi PoE vidre. Derfor har den to uplinker så den kan få tak i nok strøm.

 

Edit:

Ellers er jo 3560-8G m PoE en liten rakker.. Og Cisco er en dyr jævel, men mange er villige til å bruke ressurser på dem.

 

Og hvorfooooooor tømmes tekstfeltet her, som jeg skriver i nå, når jeg klikker i det? Klikker utenfor (endrer fokus) så kommer det tilbake, klikke inni så forsvinner det igjen.. Skjer i både Opera og Safari.

Endret av 4-Dante
Lenke til kommentar

Pengesluk? Cisco har jo billige switcher også. En 24 ports Cisco gigabit switch bør du kunne få tak i for under 3000 kroner.Men uansett, husk at oppetid er alt. Dersom en switch skaper problemer, så taper du mer penger i løpet av 1 time nedetid enn hva switchen koster. Litt kjedelig når du akkurat har dratt på 3 ukers ferie til Thailand og en switch bryter sammen...

Og for den prisen får du 2 stykk frå Netgear så du kan lage eit HA oppsett om oppetid er viktig.

Lenke til kommentar

Bruker heller Netgear nå, er jo så vanvittig mykje meir for pengane.

 

på gutterommet ja. snakker om bedrift her...

 

Et tilfelle hvor Netgear ikke strakk til var ved videoovervåking på et kjøpesenter.

Med HD kameraer til Netgear switchene ble bildet ødelagt av "lagging". Da det ble skiftet til Cisco 2960 var alle problemer borte.

Drifter selv et nettverk med flere hundre Cisco switcher. 99.9% av nedetid er sikringer som går eller at strømmen blir tatt. Ellers kan støv bli et problem for viftene over tid, så er skikkelig skap er et must.

Til et lite nettverk uten tung trafikk gjør sikkert Netgear jobben.

Lenke til kommentar

Me har alle høyrt historiane der produsenter samarbeider for at produkterer skal fungerer betre saman med deira produkter. Eg er veldig interessert i kvifor Netgear sin switch ikkje var bra nok i det tilfellet? Latency, antall pakker, pakkestørrelse osv er like bra med Netgear som på ein Cisco ruter.

Kanskje det var faktisk ein feil på Netgear sin switch også? Men det kunne like gjerne ha vore Cisco.

Lenke til kommentar

Dagens switcher klarer fint traffikk av typen videostreaming uansett hvor jalla merket skulle være. Hvis det ikke fungerer så er det enten hardware feil (lag 1 og 2 for en switch) eller lag 8 feil...

 

Det er sjelden ytelsen som er det store problemet på switcher, og cisco er faktisk ikke så veldig bra på ytelse. Unntak for datacenter og cluster switcher selvfølgelig og management prosessoren på switch i større nettverk kan slite, spesielt under feilsituasjoner. Det er vel oftest management og feilhåndtering i store nettverk med flere hundre switcher som er problemet. Hvis man har switcher som støtter teaming av flere linker vil båndbredde stort sett være begrenset av endepunktene, mer spesifikt disk, TCP eller idiot-applikasjon i 90% av tilfellene. Tror ikke jeg ville begrenset meg til de største leverandørene hvis jeg hadde et nett med mindre enn 10 switcher.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...