Gå til innhold

PC-start på under ti sekunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir ikke jobbmaskina mi så kjapp likevel, Bios bruker 25 sekunder og Windows 7 (64) 18 sekunder til innlogging, totalt 43 sekunder.

At Bios bruker lengst tid er jo egentlig en skam... Her kastes det bort mye tid.

 

(ASUS M4A79XTD EVO, 790X, Socket-AM3, AMD Phenom II X4 965 Black Edition og Intel X25-M SSD 80GB)

Lenke til kommentar

Har følelsen av at Windows 7 venter på å gjøre ferdig den animerte logo'en sin under oppstart før den går videre.

 

Maskinen min stopper alltid å jobbe like før den logoen er ferdig så hopper den til innlogging. (SSD disk)

Det stemmer, den venter på animasjonen :roll:

 

Sjekk denne tråden for tuningtips. Spesifikt post 2, punkt 4, om å skru av GUI boot.

Du sparer i overkant av ett sekund i boottid (YMMV) ved å skru av animasjonen.

Lenke til kommentar

Restarter kun maskinen ved oppdateringer. Ellers er den i sleepmode og starter på et par sekunder. Det kan gå måneder mellom restarter, uten at jeg opplever ustabilitet e.l. Så bra som sleepmode funker på W7 så ser jeg arlig talt ikke problemet egentlig. (Selv om jeg ønsker all optimalisering og hastighetsøkning velkommen).

Lenke til kommentar

Markedsføringsjippo for å ha noe å slenge i borde for MAC brukere. Men hvordan MAC folket har fått det for seg at oppstartstiden til MAC er en fordel framfor Windows er for meg et mysterium.

 

Som så maange har sagt, oppstart er noe man sjeldent gjør. Min laptop står alltid på. Når jeg ikek bruker den slenger jeg igjenn lokket og dvalen setter inn. Åpner lokket igjen og det tar faktisk ikek engang 5 sekunder. Bilder er der omtrendt med en gang.

 

Argumentet som sier at man ikek får Windows Update før man booter, kansje en gang i måneden kjøper jeg ikke. Maskinen laster jo ned oppdateringen og installerer denne. Hvis den har behov for å boote, ja da får jeg beskjed og kan boote eller velge å vente. Problem løst. Man booter med en gang man har anledning - og ikek minst - lyst. Jada, masse nytenkning er bra, men i dette tilfellet - ingen big deal megentlig...

Lenke til kommentar

Mim pc bruker litt tid før den er slått av hvis jeg setter den i dvalemodus. Egentlig så har jeg ikke merket så stor for skjell mellom normal oppstart og oppstart fra dvalemodus. Men så hender det fra tid til annen at dvalemodusen svikter og den starter opp på vanlig måte , eller at jeg må ta en omstart først. Det eneste nyttige her ( slik jeg ser det ) er at man ikke trenger å avslutte programmene man holdt på med hvis man ønsker å slå av pcen til neste gang. Hvis det virker så er programmene klar etter oppstarten

Lenke til kommentar

Hvem trenger å starte maskinen helt fra start?

Med hvilemodus tar det meg 5 sekunder.

 

Enig der. Er ikke vits å skru PC-en helt av med mindre man skal gjøre noe med hardwaren eller oppdatere OS-et. Om jeg putter PC-en i "sleep" går det knapt et sekund fra jeg trykker på tastaturet til jeg kan logge inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...