Gå til innhold

Black Ops er piratfavoritten (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned SC2 og spilte kun campaign. Liker ikke sånne spill online, jeg er rett og slett ikke god nok til det, men campaignen funker nok for meg :)

 

Faktisk lastet ned og spilt alle av den pc-lista foruten Mafia 2.

Skal sies at Blacks Ops ( og forsåvidt også Medal of Honor) ble sletta etter et par timers testing. Værste konsollportene jeg har spilt på lenge.

 

Mass Effect 2 ble kjøpt og det nøt jeg fra start til slutt opp til flere ganger. Ser fram til Mass Effect 3, det skal forhåndsbestilles :)

 

Gjerne legg ut salgstallene for spillene på disse listene også, det er nemlig ikke sånn at de tapte penger for hver eneste nedlastet versjon, heller tvert om. Flere fikk prøvd det før de gikk til innkjøp.

 

Ha et godt nytt spillår!

Lenke til kommentar

Kan godt hente ned ett MP spill uten problemer, årsaken er at jeg spiller kun med utvalgte uansett og spiller ALDRI på random servere med random folk.

Alt for mange dårlige erfaringer med det til at jeg synes det er gøy.

 

Ergo er det mange pirater som gjør det samme, dog dette synes om spillet har LAN eller ei for det er denne piratene utnytter for sin morro.

Lenke til kommentar

Det er klart de taper penger på det.

 

Eksempel; Black Ops:

På PC, der det er veldig enkelt å spille piratspill, er det lastet ned omtrent fire ganger oftere enn det er kjøpt. På XBOX 360, der det er vanskeligere å få spilt av piratspill, er spillet kjøpt ca. 10 ganger oftere enn det er lastet ned.

http://gamrreview.vg...?name=black+ops

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Er vel ingen her som diksuterer om de taper penger på det.

 

For min del er selvfølgen og spørsmålet om dette helt logiskt ikke henger sammen med salgstallene, ergo hvor populæt spillet er i utgangspunktet.

 

På en annens side viser dette en stor nedlastings potensiale hos pc brukere, noe spill produsenter MÅ lære seg å utnytte bedre. Ikke ved å begrense muligheten til PC kjøpere (noe som viser seg å bare øke nedlasting), men trolig heller ved å belønne dem som kjøper spillet fra dem (som gratis addons etc ved at nøkklen feks valideres online)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Henger ikke dette litt sammen med hvilke spill som selger best?.

 

Nei, det gjør nok ikke nødvendigvis det. Se på nummer to på listen for Xbox 360, eller nummer en for den saks skyld. Både Dante's Inferno og Alan Wake står med over en million ulovlige nedlastinger. Tenk hvor mye forskjell det ville gjort i kategoriseringen av suksess eller ikke.

 

Trise greier dette med piratkopiering, og selv om måten Ubisoft håndterer dette på er så som så, gir jeg dem honør for å i det minste gjøre et ærlig forsøk på å hindre at mennesker regelrett stjeler produktet deres.

 

Ville du stjålet mat, klær osv? Neppe, men om du hadde ville faktisk det vært mer forståelig, for det er nødvendigheter. Spill er valgfritt, og om man ikke har råd, må man bare ta et steg bort. Jeg vil ikke fremstå snobbete, men å spille er et privilegium, ikke noe man har krav på.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Vi er nok veldig u-enige i begrepet PIRAT og stjeling, synes eksempler du kommer med er Horible.

 

Blir det samme som å si at Pirater en gang i tiden hoppet ombord på Britiske frigatter Tok en KOPI av all gods å gull, skrev ned oppskriften på Rom for så å stikke av. Denne sammenligningen blir nøyaktig like dårlig. Mitt poeng er at om man skal diskutrere problemstillingen må man være på samme nivå, det som stort sett er problemer når Lover og Regler diskuteres rundt dette, men la oss håpe at en gang i fremtiden så kommer man til å møte hverandre på halv-veien, noe feks spotify er et godt eksempel på kan være veldig Flott.

 

edit

Selvsagt kommer man til å klore seg fast til høye priser, Mange dyre ledd i dvd\cd salg så lenge kapitalistene klarer å holdet liv i dette. Sier seg selv, men i steden for å kjempe mot må de jobbe med teknoligien, noe som jeg ser starter å skje rundt i krokene (Vodler, spotify, wimp osv osv)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
På en annens side viser dette en stor nedlastings potensiale hos pc brukere, noe spill produsenter MÅ lære seg å utnytte bedre. Ikke ved å begrense muligheten til PC kjøpere (noe som viser seg å bare øke nedlasting), men trolig heller ved å belønne dem som kjøper spillet fra dem (som gratis addons etc ved at nøkklen feks valideres online)

 

Jeg tror ikke det er mye å hente i det du nevner her. Både Bad Company og Black Ops har vært ute til nedlasting både på Steam og på activision/EA sine egne sider. At man skulle få ekstra kart ved å validere onine tror jeg ville hjelpe lite, dessuten ser jeg ingen grunn til at dette også ikke skulle kunne piratkopieres.

Lenke til kommentar

Om de jobber i riktig retning i steden for å gi kjøperen en dårligere opplevelse (en de som piratkopierer, som faktisk slipper alt key hassel) er jeg sikker på dette kan gå riktig vei. Musikk nedlasting har gått drastisk ned etter nye Musikk tjenester feks, Steam selger videre veldig bra, er forøvrig Steam og andre nedlastings mediumer tatt med som salg?, det sies det ingetning om.

 

Videre tror jeg også at de som stater å satse litt på pc Esklusivt igjen selger bra, nesten bare Blizzard som gjør det om dagen og jeg er sikker på at Diablo 3 kommer til å selge knall bra. Pc har potensiale til å ha mye bedre spill en dagens konsoller men så lenge de fleste av spillene i dag blir produsert med konsoll i tankene forsvinner ofte mye av kvaliteten og kontrollen.

 

Dette pluss mye mer kan heve Pc salget, markedet ligger der å venter.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er klart de taper penger på det.

 

Eksempel; Black Ops:

På PC, der det er veldig enkelt å spille piratspill, er det lastet ned omtrent fire ganger oftere enn det er kjøpt. På XBOX 360, der det er vanskeligere å få spilt av piratspill, er spillet kjøpt ca. 10 ganger oftere enn det er lastet ned.

http://gamrreview.vg...?name=black+ops

 

Slike tall tar vel ikke med nedlasting, som er stadig viktigere på PC-plattformen. Videre så er det interessant å se at land der det piratkopieres mer, gjerne har større relative salg av PC-spill. Feks selger konsoll bedre i USA, selv om det piratkopieres mindre. Det er desverre vanskelig å vite konsekvensene av det på noen god måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om de jobber i riktig retning i steden for å gi kjøperen en dårligere opplevelse (en de som piratkopierer, som faktisk slipper alt key hassel) er jeg sikker på dette kan gå riktig vei. Musikk nedlasting har gått drastisk ned etter nye Musikk tjenester feks, Steam selger videre veldig bra, er forøvrig Steam og andre nedlastings mediumer tatt med som salg?, det sies det ingetning om.

 

Hvor mye "hassle" er det egentlig med å taste inn en CD-key under installasjonen? Hvor mange tror du tror du egentlig resonerer seg frem til det følgende: "Jeg hadde tenkt til å kjøpe spillet, men siden det er så slitsomt med CD-key så vil jeg heller laste det ned".

 

Mine erfaringer med piratkopierte spill er at det er mye mer bry da man må hente frem en CD-key-generator og/eller crack, og man må gjerne skaffe en ny crack for å få spillet til å fungere etter patching.

 

Musikktjenester som itunes har kanskje hjulpet på betalingsviljen til enkelte, mens tjenester som spotify bare bevitner det faktum at veldig mange heller vil ha reklame og nedsatt lydkvalitet framfor å måtte betale penger for musikken sin.

 

Problemet ligger i mentaliteten til dagens unge, som er at alt media skal være gratis.

Lenke til kommentar

Hadde vært spennende å se hvor mange kopier av COD:BO som hadde blitt solgt med en 75 % rabatt på Steam i romjulen en av dagene.

Det virker ikke som utgivere har noe ønske om å følge forandringen og faktisk gjør det relativt sett vanskelig/om ikke dyrt å være lovlig bruker.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke fremstå snobbete

 

Det går bra, du framstår bare som uvitende fordi sammenlikningen er på trynet. Piratkopiering kan vi sikkert være enige om at er en uting, men det er et ganske langt sprang fra brudd på kopilovgivning til vinningskriminalitet, selv om polemikken fra enkelte interesseorganisasjoner går langt i å prøve å tvinge på plass et likhetstegn mellom de to. De lykkes åpenbart delvis, siden iallefall du har latt deg lure.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...