Gå til innhold

Vi er på plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både AMD og nVidia skal lansere skjermkort med to GPUer i Q1, samt at "GTX 560" kommer snart, så vi får kanskje vite noe.

 

Personlig er jeg mest spent på hva Panasonic har å tilby på TV-fronten i år, spesielt om de har løst "floating blacks" på sine TVer og kanskje omsider kan måle seg med Pioneer sine TVer i sortnivå og shadow detail.

Lenke til kommentar
Hva venter oss egentlig når ting starter opp? Ryktebørsen har for det første gått seg varm på Intels integrerte løsning for CPU og GPU. Fra AMD ser vi ikke for oss noen tilsvarende store nyheter, men en prosessorlansering eller to forventer vi.

Atom-dødarene AMD Zakate og Ontario (Bobcat-baserte) skal visstnok lanseres under CES2011. Også håper jeg vi får vite noe mer om Bulldozer (som kommer senere).

 

Ellers så kommer jo "Sandy bridge" fra Intel med en lang rekke modeller.

Lenke til kommentar
Håper iallefall vi får vite eksakt dato for intel og amd's nye cpu'er som har 32nm kommer på markedet !

Dato for Intels 32nm (Sandy bridge) -lansering blir nok allerede 9. januar.

AMD kommer med 32nm (Llano) i løpet av 1. halvår i år, mest sannsynlig i juni.

 

28 nm (Krishna) er planlagt i 2. halvår, mest sannsynligvis desember i år. På omtrent samme tidspunkt (2. halvår, mest sannsynlig desember) har Intel planlagt å krympe til 22nm (Ivy Bridge).

 

Ellers så håper jeg hardware.no rapporterer om mye annet gøy enn CPU og GPU også. F.eks SSD, hovedkort og spesielle/sære dippedutter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Vil også ha mer info om Bulldozer, vil bytte ut bærbaren min nå:-p

Da er det nok Sandy Bridge som gjelder... Tviler sterkt på at vi ser "Bulldozer" for bærbare før 2012.

Ut i fra hva vi vet om "Bulldozer" tviler jeg dessverre også på at ytelsen per tråd kommer til å kunne matche Sandy Bridge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...