Gå til innhold

Google-PC til salgs i Kina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilsvarende 7000NOK i pris?? Som salgspris i kina til og med? (om noe så subsidieres prisene kraftigere her enn i US/EU).

 

Hva i alle dage rer det som koster så mye i hardwaren da? Dette er jo en atom-basert maskin. Greit nok at det er 3G integrert og en liten SSD - men 7000 man? Du får jo en sprek ny maskin i det øvre sjiktet av mid-end rangen vanlig laptop for den prisen, og dette er jo tilsynelatende mer en netbook med litt ekstra stash på enn vanlig.

 

Er det marked for sånt i kina da? Greit nok at det finnes kjøpekraftige mennesker i kina nå også men lønnsnivået generellt er da fremdeles en god del lavere. Jeg tror tilsvarende 7000NOK er en hard pille å svelge i den økonomien de fleste har.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Stigma: Jeg kjenner en kineser som bor i Norge (men er i Kina fra tid til annen) og han sier at merkeelektronikk er faktisk ikke så veldig mye billigere i Kina enn vesten, slik man kanskje skulle tro. Ja, det er billigere, men ikke helt de "kina-prisene" folk er vant til fra andre ting. Dette er nok fordi prisene allerede er såpass presset globalt kan jeg tenke meg.Likte designet på denne, men om dette er den offisielle (står ikke sikkert i artikkelen) så er dette pussig markedsføring. Det samme gjelder hvordan Google lanserte Google Nexus (produsert av HTC), var helt merkelig hvilke kanaler de valgte å selge denne igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...