Gå til innhold

Alternativ musikkspiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne avspilleren har i det minste støtte for flac som standard, har WinAMP snart klart det? (sist jeg sjekket var det et programtillegg)

Jeg skulle nå tro det. Jeg bruker Winamp og spiller av FLAC med den uten å ha installert noen addons eller tuklet med innstillinger. Elsker Winamp for øvrig. Den har et enkelt grensesnitt og gjør redigert: ikke mye annet enn det jeg vil at den skal gjøre: spille av musikk. Hva er det egentlig denne gjør bedre?

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Foobar2000 ser ut til å ha mange features, men jeg skjønte ikke helt hvordan spillelistene og avspilling fungerer der. Testet det ut i kanskje et kvarter. Det virket også som om den kutter av noe av sub-frekvensene (rundt 40-50 Hz kanskje?).

 

MediaMonkey testet jeg en god stund, og det var ganske bra. Spesielt om man har et stort bibliotek. Men det er et relativt "tungt" program i forhold til WinAmp og andre spillere.

 

Ellers har jeg brukt WinAmp siden nittitallet. Samme skin og greier.

Endret av Lande
Lenke til kommentar

Hadde vært gøy om dere skrev om hva som gjør det dere tester (I dette tilfellet AIMP), bedre enn konkurrentene. Samme grunn til at jeg brukte så lang tid på å dumpe IE, Adobe Reader, WinRAR og Norton...

 

Uhm... du holder deg til det første og beste fordi du ikke får gode nok svar i anmeldelser/artikler om andre produkter? Hva med å teste litt selv, evt. søke opp informasjon selv? Det finnes tusener, om ikke millioner forskjellige forum for selv de særeste subkulturer på nett, så det å finne informasjon om programvare er svært, svært enkelt.

 

IE... burde strengt tatt ikke tas i med ildtang - det burde egentlig ikke ta mer enn 2 minutter på nett for å oppdage det. Greit nok, IE9-betaen ser lovende ut, de skal få såpass.

 

Adobe Reader er en smakssak - selv om det finnes en lang rekke lettere klienter tilgjengelig, så foretrekker jeg personlig å bare ha Acrobat installert (fullversjonen). Nettlesertilleggene fungerer fint.

 

WinRAR - ingenting gale med det - tar det som skulle være av formater, og fungerer meget greit i context-menyene.

 

Norton... URK! Har dessverre vært søppel (alle produkter) siden de laget ypperlige Norton Commander og Ndos en gang på 90-tallet. Strengt tatt er antivirus i det store og hele noe herk, men om man først føler man bør ha dette, så anbefales det å bare laste ned Microsoft Security Essentials.

 

Poenget er uansett at det å forvente at andre skal fortelle deg alt om produkter neppe kommer til å skje - særlig når det er så ekstremt enkelt å finne ut av ting på egen hånd, for ikke å snakke om å bare laste ned og teste produktene det snakkes om, og se hva man selv liker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor er min motivasjon for å lete etter ting jeg ikke vet jeg vil ha? Mange er tilfreds med IE, og jeg var lenge det også. Det var helt til jeg oppdaget relevante addons til firefox, nå bruker jeg firefox og chrome, og savner ikke ie. winrar gjør ingentin 7-zip ikke gjør for meg, og winrar er ikke gratis.

 

poenget er at jeg ikke vet hva jeg leter etter, å frister det ikke å installere en haug med ekstra alternativer å prøve seg frem. btw, foxit reader integrerer med flere nettlesere ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...