Gå til innhold

Test: Steelseries Shift Gaming Keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For kontoroppgaver er tastaturet ikke spesielt egnet. Det er sort og blir noe ubehagelig under bruk etter mye skriving.

 

Hva i alle dager betyr dette? :p Finnes det tastatur som -ikke- er sorte bortsett fra Apple sine? Og hva har fargen med kontorbruk å gjøre?

 

Og det blir ubehagelig etter mye skriving, men ikke mye spilling, eller?

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

"lite egnet for kontorbruk" hva? Det er jo et spilltastatur, hva forventet du?  Ellers ser det veldig unyttig ut.. Og de ekstra taste-pakkene en kan kjøpe gir jo ikke flere knapper eller noe, bare forskjellig klistremerker og form på knappene

 

Vel, nå har du plukket ut en av få setninger fra den testen, det meste av hva som er skrevet på de fire sidene retter fokuset mot at dette er et spilltastatur. Vi forventer derimot at det fortsatt skal gjøre en grei nok jobb i andre oppgaver, det er tross alt mange som veksler mellom spilling og kontorbruk, derfor la jeg inn ikke mer enn to setninger om dette i testen.

 

 

For kontoroppgaver er tastaturet ikke spesielt egnet. Det er sort og blir noe ubehagelig under bruk etter mye skriving.

 

Hva i alle dager betyr dette? :p Finnes det tastatur som -ikke- er sorte bortsett fra Apple sine? Og hva har fargen med kontorbruk å gjøre?

 

Og det blir ubehagelig etter mye skriving, men ikke mye spilling, eller?

 

Tydelighvis en "t" som har sluppet unna, rettet nå :-)

Jeg testet tastaturer i en rekke timer med diverste spill, og skrev selve testen med tastaturet. Spillene var ikke noe problem, men da jeg skulle sitte å skrive en sammenhengene tekst, og dermed bevege meg over hele tastaturet på en annen måte enn når jeg spilte, ble det noe ubehagelig.

 

 

 

  slik som World og Warcraft, Cataclysm og Starcraft for å nevne noe.

 

Kanskje tenke over denne og endre til World of Warcraft: Cataclysm.

 

Kanskje jeg skulle tatt med en / i siste bracket boksen.

 

Jess, en ekstra piksel er nå på plass, og er samtidig byttet ut med of :-)

 

 

veldig fin linking på "steelseries shift" først i artikkelen synes jeg  :yes:

 

Det var stilig! Jeg har faktisk aldri sett den videoen før, men den har vel på en eller annen måte sittet fast i ctrl + C på en av maskinene mine :-) 

 

 

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Hvordan går det an å sette "Lite egnet til kontorbruk" som et minus-punkt, når det er helt tydlig hvilken nisje dette produktet er rettet mot? Det blir det samme som å si at en Think-bil er lite egnet til kjøring i skog og mark.

 

Er det mulig...

Vel, jeg er ikke helt enig i den sammenligningen.

 

 

Selv om vi skriver noe på "minus" listen, betyr ikke det at det har gjort et kjempestort utfall for sluttresultatet, dette er til og med satt nederst på listen, ergo lavest betydning. I ny og ne står det der ene og alene for å informere, noe det også gjør i dag. Det er et negativt punkt for de som veksler mellom spilling og kontorubruk, og som derfor må ha to tastaturer. To tastatuerer koster mer penger, og gjør dermed at dette faktisk er et punkt man må ta med i vurderingen av tastaturet. Gjelder det ikke deg, er det bare å overse dette punktet. 

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan går det an å sette "Lite egnet til kontorbruk" som et minus-punkt, når det er helt tydlig hvilken nisje dette produktet er rettet mot? Det blir det samme som å si at en Think-bil er lite egnet til kjøring i skog og mark.

 

Er det mulig...

 

Det er et meget fornuftig minuspunkt, mange bruker samme tastatur til alt, det er faktisk svært vanlig å kun ha ett tastatur på en konkret PC.

 

Ellers vil jeg si tastaturet ikke er spesielt dyrt, funksjonaliteten tatt i betraktning.

 

Ellers er det jo en bøling spilltastatur, men nisjen jeg føler mangler er små spilltastatur (sånne finens det endel av, altså tastatur med færre taster enn vanlig, så de er mye mindre, men har nok til å spille), som er trådløse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...