Gå til innhold

OLED med økt levetid og lysstyrke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. Levetiden har så langt vært et litt mere sammensatt problem en det artikkelen gir inntrykk av.

Så vidt jeg vet har de ulike fargene(RGB) tapt lysstyrke i ulikt tempo, og blått har tapt seg fortest(hvis jeg husker riktig her nå). Dette har skapt en del problemer i forhold til fargebalansen i bildet på litt større skjermer.

Lenke til kommentar

Problemet som OLED hadde med blåfargen ble løst for to år siden, da var levetiden oppe i 70.000 timer. Det er fint at dette nå er oppe i 100.000 timer, noe som skulle være mer enn rikelig for de fleste, kondensatorene i strømforsyningen er nok sprengt eller div. loddinger er nok gått opp lenge før det. Det har vært mulig med storstilt produksjon av OLED i to år nå, men produsentene holder tilbake med hensikt siden de vet det blir hardt å selge LCD straks OLED får menneskelige priser. LG er vel en av produsentene som satser mest på OLED nå. Det er bare å få i gang produksjonen fortere enn fort så burde prisene falle i løpet av 2-3 år.

 

Uansett så er det PC-skjermer jeg er mest interessert i.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...