Gå til innhold

Chrome blir lynrask


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen et eksempel på nettside med masse javascript?Føler stort sett at den største flaskehalsen under surfing er at man skal vente på reklame/bilder/flashting som ligger på eksterne servere.

Nye Google bildesøk driver tydeligvis med ekstrem JavaScripting. I Firefox 3.6.12 på Ubuntu 10.10 64-bit går det møkktreigt å scrolle og ene kjernen hopper fort opp på 100%, mens i Google Chrome går alt glatt og nydelig med en ubetydelig prosessorbelastning.

Det samme gjelder en del Lightbox-liknende script også, spesielt med fading/gradient av bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Har noen et eksempel på nettside med masse javascript?Føler stort sett at den største flaskehalsen under surfing er at man skal vente på reklame/bilder/flashting som ligger på eksterne servere.

 

Delvis slahsdot tror jeg.....

Ellers: http://upsidedownturtle.com/boredboredbored/ Kjør på virkelig svak hardware, kjørte 100% smooth på en treig enkeltkjerne atom maskin med Opera i såfall, gjorde det også på en Celeron maskin jeg testa.

Var virkelig tregt under Firefox på samme maskin, har ikke testa Chrome enda da....

Lenke til kommentar
Chrome blir lynrask

Typisk tabloid overskrift. Det er snakk om 12% raskere, i ett av mange scriptspråk/koder, ikke noen revolusjon akkurat.

 

Det er en sakte revolusjon, kanskje mer en evolusjon. Personlig syns jeg Chrome 9 er lynrask, så hvis 10 blir enda raskere, så er det sikkert ikke så veldig merkbart. 9'ern greier allerede 100/100 i acid3, og scorer veldig bra i andre tester, som f.eks. HTML5 test.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet)

 

Nei, du er nok ikke alene der, var vel en person på Dinside tror jeg det var som gjorde en test med ett par browsere, den ene var IE8 den andre tror jeg var Opera, og selv om Opera har en javascript motor som er totalt overlegen IE8 så var lastetidene for nettsider omtrent like lange i snitt.

 

Det er på tide at de dropper dette javascript maset og fokuserer på hele nettsider.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet)

 

Nei, du er nok ikke alene der, var vel en person på Dinside tror jeg det var som gjorde en test med ett par browsere, den ene var IE8 den andre tror jeg var Opera, og selv om Opera har en javascript motor som er totalt overlegen IE8 så var lastetidene for nettsider omtrent like lange i snitt.

 

Det er på tide at de dropper dette javascript maset og fokuserer på hele nettsider.

 

Tipper artikkelen du snakker om er denne, og ja, de er rimelig nærme, men Opera kommer best ut :-) Men dette gjelder alle nettleserne, ikke bare Opera vs. IE.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet)

 

Nei, du er nok ikke alene der, var vel en person på Dinside tror jeg det var som gjorde en test med ett par browsere, den ene var IE8 den andre tror jeg var Opera, og selv om Opera har en javascript motor som er totalt overlegen IE8 så var lastetidene for nettsider omtrent like lange i snitt.

 

Det er på tide at de dropper dette javascript maset og fokuserer på hele nettsider.

 

Tipper artikkelen du snakker om er denne, og ja, de er rimelig nærme, men Opera kommer best ut :-) Men dette gjelder alle nettleserne, ikke bare Opera vs. IE.

 

Den var det ja. Opera kommer som du sier best ut, men to sekunder fordelt over 5 nettsider, eller 0.4 sek pr nettisde er såpass lite at det er ubetydelig, at Chrome og Opera i tillegg er 15 ganger raskere på sunspider testen viser hvor tåpelig den er.

 

Det velger du selv. Chrome har mulighet til gjøre det meste.

 

https://www.google.com/history/

 

Du velger selv, men det er vel aktivert som default er det ikke det da? Og det er ett stort problem i mine øyna, da folk flest ikke er klar over at de blir logget. I IE9 må man f.eks. aktivere dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...