Gå til innhold

Sniktitt: 3Dmark 11 er her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bakgrunnen blir diffus, noe som gjør at skjermkortet må jobbe mindre samtidig som bildet oppfattes som mer realistisk..

 

Må skjermkortet jobbe mindre eller egentlig jobbe mye mer? :)

 

Og vedrørende depth of field i spill så er synet mitt på dette akkurat som 3d i film. Det er ikke altid jeg peker øynene der utvikleren/regissøren vil at jeg skal se og da gjør depth of field det umulig å fokusere der jeg vil. Heldgivis på pc kan man som regel endre ting slik man vil, men på konsoll må man desverre lide med det utviklerne har gitt deg.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Må egentlig si meg enig med TwiiK her, Depth of field er noe jeg har for vane å skru av i spill.

Jeg vil tross alt bruke DOF til øynene mine og ikke ett falsk representativ for å si det slik.

 

Da igjen, jeg ville egentlig også ha fjernet tulleeffektene i NFS Shift når du soper inn i en vegg, foretrekker heller rFactor sin kamerahåndtering på dette feltet.

Men skikkelig lyslegging er pent, bare det ikke lager supermørke omeråder slik at jeg tyr til gamle triks for å se... Altså skru opp gammaen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Slike tester pleier jeg som regel å finne deprimerende å kjøre når maskina er eldre enn et år... Har ikke råd til å teste det nå, for da ender det mest sannsynligvis med en oppgradering :p

Lenke til kommentar

Gleder meg til å teste :D

 

Må egentlig si meg enig med TwiiK her, Depth of field er noe jeg har for vane å skru av i spill.

Jeg vil tross alt bruke DOF til øynene mine og ikke ett falsk representativ for å si det slik.

 

Problemet ligger i at siden du ser på en skjerm(fokusavstanden er den samme uansett hvor på skjermen du ser) vil du ikke få en følelse av dof uten at utviklerene skaper den. Sier ikke at det er utelukkenede positivt, men for min del er det med på å skape en bedre illusjon av at jeg er den personen jeg spiller(da fortrinnsvis i fps) :)

Lenke til kommentar

Likte ikke denne 3dmarken egentlig. Volumetrisk lys som vi finner her ser bare stygt ut og er ALT for sterkt. Crysis klarer dette på en mye bedre måte nesten uten noe som helst ytelsestap. DoF'en vi finner her er ganske god, men syntes den noen ganger skaper litt mye "uro" i bildet. Tesseleringen er god, men syntes de heller skulle ha satt mer fokus på mer dynamisk LOD fremfor masse detaljer. Gleder meg til en mer optimalisert spillmotor-versjon av denne. Det kan bli bra.

Lenke til kommentar

Angående DirectCompute:

Microsoft DirectCompute is an application programming interface (API) that supports general-purpose computing on graphics processing units on Microsoft Windows Vista and Windows 7.
Kilde.

 

Altså: DirectCompute er Microsoft sin versjon av et API som tilrettelegger for at skjermkortet skal kunne jobbe med generelle oppgaver, ikke bare grafikkrelaterte. DirectCompute tilsvarer altså CUDA og OpenCL. Det er mulig jeg tar feil, men for meg virker det som om det dere skriver om DirectCompute er direkte feil. Er det noen som kan kommentere dette?

 

Mer om DirectCompute og andre tilsvarende APIer:

http://winprogger.com/?p=1277

http://www.nvidia.com/object/cuda_directcompute.html

http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/STREAM-TECHNOLOGY/Pages/stream-technology.aspx

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

slutt og tull da, det ser mer og mer fotorealistisk (partikler, fordyping, dybdet følelse) ut om du prøver å se forbi den litt klumpete stilen

 

Du har rett i at det ser mer og mer fotorealistisk ut, men personelig syntes jeg alle disse oppblåste post-prosess effektene bare er i veien for den ellers nydelige lyssettingen.

Lenke til kommentar

Problemet med denne benchmarken er at den er gruelig kjedelig... Satt og gledet meg til den skulle bli ferdig når den var halvveis.

 

Litt skuffende, med tanke på tidligere versjoner som alle hadde en god porsjon action. (Hvis jeg ikke husker helt feil)

 

Viser bare at "god grafikk" er ubrukelig uten litt kunstnerisk talent.

Lenke til kommentar

Er ikke meningen at du skal sitte og storkose deg som om du så på en actionfilm heller da :p

Men er enig i at det kunne vært litt handling.

Ikke meningen? Grunnen til at jeg begynte å kjøre 3DMark (03 var det vel) var at det var kult å se på. Men dette er nok veldig subjektivt. Denne nye versjonen blir litt for stillestående og lite bevegelse og lite interessante omgivelser for min smak.

 

Menmen, kanskje disse nye effektene er såpass krevende at det ikke er rom for fast-paced action med dagens skjermkort... (Sitter på HD5850, kan jo hende noen har raskere skjermkort enn meg også :p)

 

Edit: Dårlig hukommelse... Var nok 3DMark99 det hele begynte med.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...