Gå til innhold

Her er GTX 570-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mye referansekjølere iallefall!

Håper på å få se enn AMP! versjon fra Zotac :-) Gjerne også med en enda råere kjøleløsning enn VF3000a (vist nok slikt finnes ^^ )

Lenke til kommentar

Med tanke på de ulike produsentene har de jo egentlig ikke lov å forandre så mye på kjøleren siden det kan medføre mer støy. Nvidia har jobbet mye på kjøleren med tanke på temperatur og støy. Nvidia har til og med satt restriksjoner med hvis de ulike kjølerene støyer mer enn referansekjølerene så vil Nvidia nekte dem å montere andre typer kjøler, kun for å beskytte produktmerket.

 

Edit: Kilde

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

... og som vanlig har Asus det penesete klistremerket.

Er helt enig! Men egentlig kan jeg ikke se noe klistremerke, bare en liten logo i plastikk ser det ut til. GTX 570 ser 100% lik ut som GTX 580. Kanskje de har prøvd å spart penger ved å ikke sette på ekstra klistremerke og samt har likt design på 570 som på 580 slik. Ser rett og slett ut til at de bare har satt et lite Asus merke på referanse kortet, uten å slenge på stygge klistremerker.

 

 

EVGA og Gigabyte sine ser bra ut...

Det synes ikke jeg. Selvsaft er det subjektivt, men jeg synes at nVIDIAs (eller skal vi si Foxconn) sine referansekort er mye, mye finere! De er jo faktisk mye kulere, det har de som regel alltid vært, men de siste seriene har vært enda bedre. Synes Asus har gjort en fin jobb med å lage fint og enkelt design på både 400- og 500-serien. Når det gjelder de andre, så er min mening at de ødelegger utseende på kortene! Make them stop! :cry:

 

 

Jeg kan ikke si at jeg liker Asus sin 10 MHz overklokking. De gjør det på GTX 580 også.

Hvorfor ikke? De slenger på 10MHz mer uten at det påvirker prisen, hva er galt i det? Asus sitt GTX 580 kort er det billigeste i prisguiden. Ikke alle butikker har fått inn GTX 570 kortene, men jeg tipper Asus vil ligge på topp (i pris) her også. Den lille overklokkingen er et markedsføringstriks som gir Asus en fordel ovenfor alle de andre. Fordi deres billigste kort er også bedre og billigere enn de andres. Det er såklart ikke nødvendig, da man lett kan overklokke 10MHz mer, men det endrer ikke faktumet om at Asus har en liten fordel ovenfor de andre. Ikke alle som kan overklokke heller. Du får klart en smule mer for pengene, spesielt når Asus har det billigste kortet!

 

Faktisk, for en god stund tilbake så satt jeg å tenkte på hvorfor ingen hadde gjort dette før? Det er jo genialt. Det er god markedsføring og trekker også dermed litt mer kunder. I tillegg krever de ikke noe ekstra penger for det. Samtidig har de et enkelt, men veldig fint design for de som bryr seg om det.

 

 

hva med XFX?

De lager ikke nVIDIA kort lenger. I fjor startet de med AMD/ATI kort og det gjorde at nVIDIA nektet dem Fermi kort. I sommer (tror jeg det var) gikk de ut og sa at de sluttet med nVIDIA kort på grunn av dette, noe jeg skjønner godt. Vet ikke om XFX brøt noe avtale de hadde eller noe, men virket uansett idiotisk av nVIDIA.

 

 

Med tanke på de ulike produsentene har de jo egentlig ikke lov å forandre så mye på kjøleren siden det kan medføre mer støy. Nvidia har til og med satt restriksjoner med hvis de ulike kjølerene støyer mer enn referansekjølerene så vil Nvidia nekte dem å montere andre typer kjøler, kun for å beskytte produktmerket.

Jeg synes egentlig dette er et bra tiltak. Det er bare hjernedødt å lage en kjøler som bråker mer enn referansekjøleren. Jeg hadde gjort akuratt det samme hvis det var meg det var opp til. Dette sikrer god kvalitet, noe som er bra for forbrukerne. Det er jo som kjent mange tredjepartskjølere der ute som kjøler mye bedre og samtidig er mye, mye mer stillegående. Dette beviser jo bare at de ikke trenger en støyende kjøler for å holde kortet kaldt. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at nVidias klistermerke ser best ut. Eventuelt muligheten for spesialbestilt design.

 

Samme kjøler over hele linja. Kjekt å vite at støytester vil være ganske representative for alle kortene. (Særlig hvis man overklokker siden de normale og de ferdig overklokkede som regel klokker like langt når de har samme kjøler)

Kvaliteten på hvert enkelt eksemplar kan variere en del, det er grunnen til at enkelte tester klarer å klokke kortene lenger enn andre. Enkelte produsenter selger fabrikkoverklokkede kort, da er garantert de referanseklokkede kortene av dårligere kvalitet. Andre selger kun referansekort, da kan kjøperen være veldig heldig/uheldig med tanke på overklokking.

 

-----

 

Angående GTX 580 så er det vel kun Sparkle som har kommet med noe annet enn referansekjøler på luft ja, men både EVGA og PoV har kommet med vannkjølte versjoner. For GTX 570 regner jeg med at Zalman snart har justert sin kjøler og at Zotac snart vil bruke den for AMP!-versjon av både GTX 570 og GTX 580. Trolig kommer MSI snart med TwinFrozr II og kanskje III tilpasset GF110.

 

EVGA gir også 3DMark11 ved registrering, uten at jeg har sjekket vilkårene.

 

Det er ikke mange butikker som har GTX 570 inne om dagen, men Komplett har ivertfall, så de er mulig å oppdrive før jul:

EVGA GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA 2999 kr (33 på lager)

Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX 2999 kr (3 på lager)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...