Gå til innhold

Gratisversjon av MS Office


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok. Filene lagres lokalt på så mange maskiner du vil *og* på server, så uansett om du har tilgang til nettet eller ikke, kan du jobbe med dokumentene og straks maskinen kobles til nettet, synkroniseres filene. (Støtter også versjonering)

 

Og: Dropbox fungerer på alle filer, ikke bare office-dokumenter. Gratis å bruke opp til 2 GB. http://www.dropbox.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Er dette det samme som Office 2010 Starter? Den er jo også gratis, og ikke web basert.

Nei, Office 2010 Starter er noe som du kan få forhåndsinstallert på en ny PC, med tilbud om å oppgradere til en "full versjon" (kjenner ikke helt omfanget) mot betaling.

 

Du kan ikke kjøpe/få Office 2010 Starter som et separat produkt - det vil alltid tilbys sammen med en PC.

Lenke til kommentar

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok. Filene lagres lokalt på så mange maskiner du vil *og* på server, så uansett om du har tilgang til nettet eller ikke, kan du jobbe med dokumentene og straks maskinen kobles til nettet, synkroniseres filene. (Støtter også versjonering)

 

Og: Dropbox fungerer på alle filer, ikke bare office-dokumenter. Gratis å bruke opp til 2 GB. http://www.dropbox.com :thumbup:

Foretrekker live mesh fra MS med 5GB gratis.

Lenke til kommentar

"Det du trenger for å bruke tjenesten er en Windows Live ID-konto for å logge deg på", skriver AB.

 

På den Microsoft-nettdsiden han linker til står det:

Har du Office 2010? Office Web Apps på SkyDrive er gratis.

 

Har du ikke Office 2010? Office Web Apps kommer til å være tilgjengelig for alle med

en gratis Windows Live ID senere.

Kom tilbake til denne siden senere for å finne ut når Office Web Apps blir tilgjengelig i ditt land.

Kort oppsummert:

* Har du Office 2010 installert? Da kan du ta i bruk Office 2010 Web Apps nå.

* Har du ikke Office 2010 installert? Da får du pent vente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men det er jo greit å ha alt på nett, f.eks hvis jeg jobber med noe jobb/skole relatert på fritiden og ikke har en usbpen er det bare å lagre det på nett og åpne det når jeg kommer på skolen eller jobben. Lettvint og kjapt.

Det er jo bare å sett opp en ftp server + dyndns. Så har du alltid tilgang til noe sånt som f.eks. "ftp://ftp.minserver.net"

Fordelen er at du har plass til så mye du gidder, ulempen er at du må ha en server som må stå et sted med grei ut hastighet.

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok.

Dropbox er kjekt, men dyrt om du skal ha mer enn den plassen du har gratis (kan jo økes med invites). Ellers vil ftp i kombo med autosynk funke nesten som dropbox bruksmessig.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok. Filene lagres lokalt på så mange maskiner du vil *og* på server, så uansett om du har tilgang til nettet eller ikke, kan du jobbe med dokumentene og straks maskinen kobles til nettet, synkroniseres filene. (Støtter også versjonering)

 

Og: Dropbox fungerer på alle filer, ikke bare office-dokumenter. Gratis å bruke opp til 2 GB. http://www.dropbox.com :thumbup:

Foretrekker live mesh fra MS med 5GB gratis.

 

Støtter neppe GNU/Linux, Android, iPhone, iPad osv slik Dropbox gjør.

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok. Filene lagres lokalt på så mange maskiner du vil *og* på server, så uansett om du har tilgang til nettet eller ikke, kan du jobbe med dokumentene og straks maskinen kobles til nettet, synkroniseres filene. (Støtter også versjonering)

 

Og: Dropbox fungerer på alle filer, ikke bare office-dokumenter. Gratis å bruke opp til 2 GB. http://www.dropbox.com :thumbup:

skydrive fungerer på alle filer den også. den gir deg 25 GB lagring. eneste aberet er at maks filstørrelse er 50MB, men så slipper man å gnage på venner for å få mere plass...

Lenke til kommentar

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok. Filene lagres lokalt på så mange maskiner du vil *og* på server, så uansett om du har tilgang til nettet eller ikke, kan du jobbe med dokumentene og straks maskinen kobles til nettet, synkroniseres filene. (Støtter også versjonering)

 

Og: Dropbox fungerer på alle filer, ikke bare office-dokumenter. Gratis å bruke opp til 2 GB. http://www.dropbox.com :thumbup:

Det følger også med til saken at Dropbox funker dårlig på Linux. Kjører ubuntu på laptopen, og måtte legge inn script slik at dropbox ventet 5 sec før det startet, slik at PC-en fikk koblet seg til nett først. Hvis ikke så står det "connecting" utrolig lenge.

 

Det er også enkelt å øke kapasiteten.-Gjennomfør tutorial, og få 500 MB ekstra, og inviter en venn(eller deg selv på en tulleadresse([email protected])), så har du fort 250 MB ekstra også. Lager du f.eks 10 adresser, har du fort 2,5 GB ekstra ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når det gjelder å lagre filer på nettet kan jeg ikke få anbefalt Dropbox nok. Filene lagres lokalt på så mange maskiner du vil *og* på server, så uansett om du har tilgang til nettet eller ikke, kan du jobbe med dokumentene og straks maskinen kobles til nettet, synkroniseres filene. (Støtter også versjonering)

 

Og: Dropbox fungerer på alle filer, ikke bare office-dokumenter. Gratis å bruke opp til 2 GB. http://www.dropbox.com :thumbup:

Det følger også med til saken at Dropbox funker dårlig på Linux. Kjører ubuntu på laptopen, og måtte legge inn script slik at dropbox ventet 5 sec før det startet, slik at PC-en fikk koblet seg til nett først. Hvis ikke så står det "connecting" utrolig lenge.

 

Det er også enkelt å øke kapasiteten.-Gjennomfør tutorial, og få 500 MB ekstra, og inviter en venn(eller deg selv på en tulleadresse([email protected])), så har du fort 250 MB ekstra også. Lager du f.eks 10 adresser, har du fort 2,5 GB ekstra ;)

WOW. Så etter 100 tulleadresser så har man det man får i utgangspunktet på MSN.

Du du istedet hadde brukt de 100 tulleadressene og laget msnkontoer, så hadde du jo hatt 2.5 TB på diverse skydriver... ;) :!:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...