Gå til innhold

Guide: Mobil i julegave?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være verdt å nevne at både Elkjøp, Lefdal og Expert er 3 butikker som IKKE har returrett på mobiltelefoner man kjøper i butikk uansett om det er med eller uten abonnement. Det står spesifisert med «liten skrift» hos alle de 3 butikker at returrett ikke gjelder mobiltelefoner, ingen snakk om det er med eller uten abonnement.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Kjøpte LG P500 Optimus One til damen til bursdag/jul. Da hadde hun sagt fra at hun ønsket seg f.eks. ny mobil til bursdag/jul, og at hun ville ha en sånn med sånn kul skjerm (les: touch). Da var det jo bare å høre hva som var viktig på mobilen utenom dette, og vips, så var det bare å svi til. Hun ble i alle fall umåtelig fornøyd med den hun fikk. Det er klart, hun forstod jo at det kom til å komme en mobiltelefon, så det ødelegger nok gjerne litt av spenningen. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe noe uten å undersøke litt mer først.

 

Mitt tips er i alle fall å i det minste sjekke hvilke mobilkriterier de man skal kjøpe til har. Og for min del var det f.eks. ikke snakk om å gi noe annet enn en Android telefon. Og det begynner hun virkelig å se gleden av etter bare en halv ukes bruk.

LG P500 Optimus One (som er den til venstre på juletrebildet), kan godt anbefales som julepresang. Den er i den pene enden av prisskalaen. Uslåelig i forhold til de nærliggende konkurrentene, etter min mening.

Lenke til kommentar

Husk at det elkjøp og lefdal kaller returrett er en frivillig ordning de har pålagt seg selv. Det er ikke en lovfestet rettighet slik som med angreretten. Elkjøps "returrett" gjelder i 30 dager etter kjøpet.

 

Jeg tipper mange forveksler det med angreretten, en lovfestet rettighet man har i forbindelse med nettkjøp og lignende, men ikke ved kjøp over disk (fysiske butikker). Angreretten gjelder 14 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Husk at det elkjøp og lefdal kaller returrett er en frivillig ordning de har pålagt seg selv. Det er ikke en lovfestet rettighet slik som med angreretten. Elkjøps "returrett" gjelder i 30 dager etter kjøpet.

 

Jeg tipper mange forveksler det med angreretten, en lovfestet rettighet man har i forbindelse med nettkjøp og lignende, men ikke ved kjøp over disk (fysiske butikker). Angreretten gjelder 14 dager.

 

Det vil si at hvis en ansatt hos Elkjøp ikke vil ta imot en mobil, fordi den ikke er dekket av returretten, så slenger man bare angreretten på bordet og ber om pengene tilbake?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...