Gå til innhold

Test: HTC Desire Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig en komplett Android-telefon med tastatur. Men kan det bli for mye av det gode?

 

<a href="http://www.amobil.no/artikler/htc_desire_z/79686" title="Test: HTC Desire Z">Les mer</a>

 

Kan lese tydelig at du ikke liker Android.

Var faktisk ganske stressende å lese ordet "jommen" som egentlig ikke er ett ord, men baby språk.

 

Du mener det ikke skulle vært widget kun ikoner.

Da kan du heller kjøpe en Iphone.

 

Om ikonene skal fjernes i programmenyen når widget legges til for så å komme tilbake når du fjerner widgeten kunne vært utrolig frustrerende.

 

HTC har laget mange app i ett app.

Du kan på denne måten finne frem direkte til der du vil.

Om du ønsker å ha programmer i mappe system så må du lager mapper på hjemmeskjermen.

Lenke til kommentar

Aldri helt forstått hvordan karaktersystemet til Amobil fungerer. Windows mobile 6.5 telefoner får 6ere mens top of the line Android telefoner får 4 med trekk for at menyene er rotete? Virkelig?

 

 

edit: Og laveste pris fra prisguiden: 4199,-

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Også interessant at dette er den første Androidtelefonen med Sense hvor Amobil har synes det har blitt for rotete... Interessant.

 

Personlig er jeg dog enig i at Sense er rotete og slitsomt. HTC har også bestemt at facebook-linking skal foregå ved å legge inn notater på alle kontaktene mine, noe som jeg liker lite.

 

Så på min Desire Z er Sense borte og deilig er det!

 

Jeg er også svært fornøyd med tastaturet

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

@Mrkmke: Jeg vet ikke hvor du har lest at jeg ikke liker Android, det står ikke i denne testen, ei heller i testen av X10 Mini som fikk terningkast 6 av meg, ei heller i en annen test jeg skrev med ingressen "Android-konge fra Sony Ericsson" ;)

 

Og med glimt i øyet må jeg få tilføye: Jommen er et ord:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=jommen&bokmaal=S%F8k%21++%28bokm%E5l%29

"Baby språk" er derimot _ikke_ "ett" ord, noe babyspråk er;)

 

 

Det står heller ikke noe sted at jeg mener at det ikke skal være widgets, jeg vet ikke hvorfor du skriver dette? Å fjerne ikoner fra menyen om du fjerner en widget for aktuelt program ville som du skriver vært utrolig frustrerende og stikk i strid med hvordan widgets fungerer.

 

@Zappy: Karaktersystemet fungerer slik at vi sammenligner med dagens konkurrenter, ikke hva som var bra for 5 år siden, ei heller mot noe nytt som kanskje dukker opp i 2012 :)

En Windows Mobile 6.5-telefon ville selvsagt ikke fått en 6-er i dag. Uten sammenligning forøvrig, men utrolig nok: hovedmenyen til Desire Z går Windows Mobile 6.5 en høy gang hva gjelder antall ikoner...

Endret av audunms
Lenke til kommentar

Hvorfor nevner du ikke Samsung Galaxy 551 som utfordrer hva android med fulltastatur angår? Jfr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612572

 

Android 2.2 og grei hardware til 2,500 (finnes sikkert billigere) må da virkelig sies å være relevant å ta opp her. Vet ikke om dere har testet den men det er en telefon som har fått god omtale for sin pris i forhold til funksjoner og muligheter. X10 mini pro er gammel og utdatert, samt at den rent størrelsesmessig er litt liten til proffbruk (epost på 2.55" kan fort bli tungvint)

Lenke til kommentar

Aldri helt forstått hvordan karaktersystemet til Amobil fungerer. Windows mobile 6.5 telefoner får 6ere mens top of the line Android telefoner får 4 med trekk for at menyene er rotete? Virkelig?

 

 

 

Det er vel en stund siden en WM 6.5 telefon fikk 6....

Tiden går fort i mobilverdenen.

Lenke til kommentar

@Olannon: Når vi peker på alternativer i konklusjonen, så nevner vi kun telefoner som vi har testet. Jeg er forøvrig usikker på om Galaxy 551 har kommet ut i butikkhyllene allerede, uansett så har den absolutt potensiale til å bli et høyaktuelt alternativ. Forøvrig er jeg enig i det du skriver om X10 Mini Pro, noe som vel går frem både i denne testen og i testen av X10 Mini Pro.

Lenke til kommentar

"Det er fullt av ikoner og småprogrammer, og rent og ryddig kan skjermen du møtes med ikke sies å være. Når du har trykket på den noe bortgjemte menyknappen og kommer inn i hovedmenyen, risikerer du nærmest å få sjokk. Hvis du for eksempel kommer fra en annen HTC-telefon som Trophy, med det rene og enkle Windows Phone 7-grensesnittet, risikerer du å få hjerteflimmer første gang du bruker en Desire Z"

 

Slik oppsett har jo forsåvidt alle Android mobiler. Også har iphone et slikt lignende oppsett, bare man har et mulighet for "sortering". Android mangler denne sorteringen, men har jo 7 "hjemmeskjermer" som man kan sette opp akuratt som man vil. dermed forsvinner det hele argumentet ditt at adroid er så rotete og komplisert. Iphone blir mer rotete. Anbefaler deg heller å lære deg å bruke adroid før du skriver slike tåpelige kommentarer.

 

Og her har du bilde at oppsettet til Iphone, og eneste forskjellen her er at ikoner er større enn hos android. På hvilken måte kan dette være mer oversiktlig enn det oppsettet hos android? Og på hvilken måte er dette bedre??

 

Og har du også trukket dette hos iphone? Nei, det har du ikke.

 

Du burde aldri ha anmeldt en android telefon.. Lukter en fanboy milevis unna. Er nok siste gang jeg gidder å lese slike anmeldelser fra Amobil.

 

iPhone4MultiTask-3.png

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

@Madros: Du kan sette opp enhver smarttelefon i større eller mindre grad for å tilpasse den til din bruk. Vi skulle allikevel ønske at Desire Z var mer oversiktlig "ut av esken".

Jeg synes nok heller ikke Desire Z er like brukervennlig som f.eks. Iphone 4 i utgangspunktet, en Desire Z krever litt mer av brukeren for du blir helt fortrolig med den.

 

@Envyandroid: HTC har fylt opp Desire Z med mye annet rart, så det er derfor litt rart at de ikke også har lagt med flere spill. Men, som du skriver, med Market så løser dette "problemet" seg veldig greit.

 

For de som enten kan Android fra før eller vil bruke tid på å sette seg inn i telefonen, er som sagt Desire Z et bra alternativ dersom du vil ha en avansert telefon med tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare tilføye hvor dårlig byggekvaliteten på hengslet er. Eier ikke telefonen selv, men har testet den i flere butikker, og den er _for dårlig_. Hvis en f.eks legger telefonen på et bord, i lukket tilstand, gir skjermen etter når man trykker på den. Samme gjelder i åpen tilstand, da den er løs, og når man trykker på skjermen, så gir den etter.

 

Jeg gledet meg lenge til denne telefonen, kun skeptisk til leddet, og jeg må innrømme at det faktisk er enda værre enn min N97 mini(som virker som en drøm ift. Z).

 

Just my 50 cent

Lenke til kommentar

Jeg vil bare tilføye hvor dårlig byggekvaliteten på hengslet er. Eier ikke telefonen selv, men har testet den i flere butikker, og den er _for dårlig_. Hvis en f.eks legger telefonen på et bord, i lukket tilstand, gir skjermen etter når man trykker på den. Samme gjelder i åpen tilstand, da den er løs, og når man trykker på skjermen, så gir den etter.

 

Jeg gledet meg lenge til denne telefonen, kun skeptisk til leddet, og jeg må innrømme at det faktisk er enda værre enn min N97 mini(som virker som en drøm ift. Z).

 

Just my 50 cent

 

 

Opplevde ikke noe problemer selv da jeg testet mobilen i butikken.

Lenke til kommentar

Vi skulle allikevel ønske at Desire Z var mer oversiktlig "ut av esken".

Jeg synes nok heller ikke Desire Z er like brukervennlig som f.eks. Iphone 4 i utgangspunktet, en Desire Z krever litt mer av brukeren for du blir helt fortrolig med den.

 

Den har ferdig definerte scener som man kan ta i bruk "ut av esken". Kreves ingen fikling for ta i bruk dette. Så android er mer en nok brukervennlig "ut av esken" enn du skal ha det til. Iphone har også en oppramsing av alle applikasjoner på hovedskjermen din, ingen hjemmeskjermer som kan settes opp etter eget ønske. hva skal du med "brukervennlighet" når funksjonaliteten er totalt fraværende. Det eneste man kan gjøre med en iphone er å sorte applikasjoner i mapper. Hvis man ikke gjør det, blir det fort veldig rotete.

 

Det må da finnes grenser for hvor dumme og late folk er. Litt innsats må man kunne forvente fra folk.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...