Gå til innhold

Sier nei til 30 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man bor i USA og velger å ikke bruke sånne kuponger så er man hvisnok dum...

 

Så her er det sikkert penger å tjene, men at de er verdt 30milliarder? Hvorfor starter de bare ikke med noe g-poun greier selv? Kan da umulig være så vanskelig å konkurrere.

 

Fikk med meg den der bloggen om ny it-boble. Penger vokser ikke på trær, og man skal jammen ha et bra potensiale om man skal. Hvor mye er facebook verdt? 2007 prisen var 87milliarder....

Lenke til kommentar

Groupon funker faktisk veldig bra. Har testet det etpar anledninger, ene var kupong for en middag et sted, andre gangen var gokart-kjøring på Harald Heusmann Gokart, der jeg fikk 60% rabatt. Ikke snusk i det hele tatt. Bare bestille, betale med kort, få kvittering på epost, vente til neste dag, få pdf-kupongen i epost, skriv ut, og til slutt løp bort til go-kart-banen og ha det gøy.

Får tilogmed 30% rabatt i ett år etterpå. Koselig

Genialt konsept.

Lenke til kommentar

Rabattkuponger, Trumfkort, medlemsrabatter via foreninger osv osv er bare med på å drive opp prisnivået for alle som ikke bruker masse tid på å sette seg inn i rabattjungelen.

 

Det er naivt å tro at det er noen andre enn forbrukerene som betaler for dette.

 

Edit: typo

Endret av hvrd
Lenke til kommentar

Naivt er å tro at det blir slutt på rabattkuponger og trumfkort fordi du som enkeltperson boikotter det.

 

Bruk rabatten, men ikke føl forpliktelse til å handle mer enn det tilbudet gir deg!

 

Er dessverre enig med deg... Klassisk fangens dilemma.

 

Rabattkuponger osv er tydeligvis effektiv markedsføring, ellers ville det ikke bli brukt. Problemet, i tillegg til at man må bruke tid på å få optimal rabatt, er at reell prissammenligning blir vanskelig.

 

Ønsker ikke en situasjon som i USA, der man er avhengig av rabattkuponger, riktig medlemskap og "mail-in rebate" for å få den prisen man hadde hatt i utgangspunktet. For forsikringer er dette allerede godt etablert i Norge, dessverre.

Lenke til kommentar

Hvem snakker om 5% rabatt? Av de tilbudene og rabatterte produktene jeg har sett på den siden ligger rabatten på mellom 50-70%. Sånn som idag, 349kr for et 800kr gavekort hos Jeanslab.

 

Man blir selvfølgelig ikke rik av ordningen som forbruker, men tilbud er da koselig av og til. Har ihvertfall medført at jeg nå har store planer om å kjøre mer Go-kart nærmeste året. (noe som mest sannsynlig er grunnen til at de gir ut slike tilbud i utgangspunktet).

 

Men at selskapet kan verdsettes til over 30 milliarder høres drøyt ut. Jaja, god idé, synd jeg ikke startet selskapet. Da hadde jeg solgt det fort (hadde også solgt facebook rimelig raskt hvis jeg startet det også...)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...