Gå til innhold

Test: Aplus Case CS-802B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det også nevnes her med Hot-Swap harddiskrammer mener nå jeg at det er veldig praktisk med 5.25" brønner. Det er også nok dybde i kabinettet til å montere ramme med vifte uten noe problem. Så spør du meg ville jeg satt mer pris på 5.25" på grunn av denne muligheten. Det vil jo være et minus at man gjerne på kjøpe dette vedsidenav, men å kunne trekke ut en disk og ta den med seg ser jeg bare som positivt om man invisterer i en slik ramme.

Lenke til kommentar
samtidig som vi ikke helt ser vitsen med å ha muligheten til å utnytte hele ni 5,25 tommers brønne

Det var da trist dere ikke gjør det. Jeg gjør nemlig det og dette er akkurat hva jeg har lett etter.

Jeg skal putte inn 3 x 4-sata hotswap brønner i det. Det gir meg 12 disker. Kunne tenkt meg mer plass og, helst plass til en 2.5 ssd for os og. Så kan hele vidunderet bare stå og kose seg i et skap.

Lenke til kommentar
+ Mange plasser 5,25 tommers enheter

- Få plasser til 2,5 og 3,5 tommers enheter

Jeg skjønner ikke hva som er fordel med mange 5,25"-plasser, med mindre man løser problemet med få 2,5"-plasser med å putte inn noe slikt.

 

Det är myntat som serverkabinett. Till de vill man gärna använda hot-swap. 5,25 är väl i stort sett enda lösningen för det.

Lenke til kommentar
samtidig som vi ikke helt ser vitsen med å ha muligheten til å utnytte hele ni 5,25 tommers brønne

Det var da trist dere ikke gjør det. Jeg gjør nemlig det og dette er akkurat hva jeg har lett etter.

Jeg skal putte inn 3 x 4-sata hotswap brønner i det. Det gir meg 12 disker. Kunne tenkt meg mer plass og, helst plass til en 2.5 ssd for os og. Så kan hele vidunderet bare stå og kose seg i et skap.

 

Jeg er helt enig at mange 5,25" er et must på et kabinett som er ment som et serverkabinett (så lenge man ikke vil gå over til rack). Jeg har selv et kabinett på samme størrelse med 10*5,25" og 2*3,5" internt som gir meg totalt 17 disker. Jeg benytter meg av 3in2 HDD-moduler.

 

For å få plass til flere disker kan du enten kjøpe 5in3 hot swap som gir deg 3*5=15 disker eller hvis du er ute etter noen SSD-disker kan du kjøpe 4stk 3in2 og slenge på en SSD-bay som Simen1 nevner. Da har du 12 + 4 som jeg synes er ganske greit for dette kompakte kabinettet.

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
+ Mange plasser 5,25 tommers enheter

- Få plasser til 2,5 og 3,5 tommers enheter

Jeg skjønner ikke hva som er fordel med mange 5,25"-plasser, med mindre man løser problemet med få 2,5"-plasser med å putte inn noe slikt.

 

 

For oss som har vannkjøling er det genialt med 5.25" brønner, da en 3.5" vannkjølings blokk tar opp en hel 5.25" brønn... og med 6 store 5.25" kjølere er dette kabinettet perfekt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...