Gå til innhold

Firekjerneprosessorer nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme :)

 

Eller som på Iron Man 2, der han sender mobilens bilde til flere skjermer. Sånn mobil vil jeg ha!

 

Hehe, det kommer, en vakker dag :love:

Lenke til kommentar

Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme :)

Det vil nok ta mer enn "et par år". Selv med et utviklingstempo med omtrent dobling av ytelse annenhvert år så vil det ta en del år før telefoner kan måle seg ned dagens high-end-løsninger, og et slikt tempo er ikke realistisk på sikt, men dagen kommer nok. Men det spørs vel om kompisen din har fått seg 4k-TV/-projektor eller en holografisk projektor innen den tid. ;) Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme :)

Det vil nok ta mer enn "et par år". Selv med et utviklingstempo med omtrent dobling av ytelse annenhvert år så vil det ta en del år før telefoner kan måle seg ned dagens high-end-løsninger, og et slikt tempo er ikke realistisk på sikt, men dagen kommer nok. Men det spørs vel om kompisen din har fått seg 4k-TV/-projektor eller en holografisk projektor innen den tid. ;)

 

Hehe , jeg har sett hvilken grafikk Iphone/Ipad er i stand til å levere og det er ganske imponerende faktisk. Jeg tror faktisk ikke det er umulig at vi vil se PS3 graffikk på en mobil på samme tid som PS4 blir lansert, men som sagt er jo det noen år å vente :)

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva skal vi med denne kraften når vi snart ikke kan bruke telefonen lenger enn en middels dårlig laptop før vi må finne en stikkontakt?

 

Det er nesten så jeg vurderer å gå for 2 tommers classic telefon og 7 tommers nettbrett som 2 enheter hver for seg i fremtiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette kan da bety at vi på denne tiden neste år kan være vitne til de første mobiltelefonene med firekjerneprosessorer. Vi bare håpe at batteriteknologien kan følge opp på samme måte.

Hvem sier at en firekjerne må ha høyere forbruk enn en dobbeltkjerne?

 

Bare for å ta noen eksempler:

Athlon64 FX57 (1 kjerne - 2,8 GHz) 2005: 104 Watt

Athlon64 X2 5600+ (2 kjerner - 2,8 GHz) 2006: 89 Watt

Athlon II X4 615e (4 kjerner - 2,5 GHz) 2010: 45 Watt

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Mitt forrige batteri (i en Nokia N73) hadde en levetid på 3 år, jeg synes det er helt ok batterilevetid. Et nytt koster jo tross alt bare en hundrelapp eller to. Men når det først røk så stupte batteritiden ganske dramatisk (fra 4 til 0,5 døgn) i løpet av noen få uker.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...