Gå til innhold

Anmeldelse: Poker Night at the Inventory (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Humoristisk innføring i Texas hold 'em for prisen av en halvliter.

 

<a href="http://www.spillverket.no/artikler/poker_night_at_the_inventory/79758" title="Anmeldelse: Poker Night at the Inventory (PC)">Les mer</a>

 

Drittspill, AI'en jukser på difficult. Har tapt fire ganger på kicker nå på like mange omganger.

 

Hvorfor ikke gå all in på et par i toere når du vet at de to andre kommer på henholdsvis flop og river?

 

Som sagt, synsk AI gjør dette spillet til noe møkk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om det direkte jukses, men jeg synes ærlig talt at spillet er rimelig tilfeldig. Det kan vel muligens være fordi utviklerne har forsøkt å få karakterenes personlighet til å gjenspeiles i spillestilen deres; at Max spiller som om han ikke vet hva et par er og at Strongbad høyner innsatsen kun for å være tøff kan jeg kjøpe. Likevel er etter min erfaring den mest effektive måten å spille dette spillet på å folde til man får noen skikkelig bra kort, og så håve inn etter at noen går all in med par i firere. Se vedlagte bilde for et eksempel. Her var det kun Tycho, som noen mener er den mest sobre spilleren av de fire, og meg igjen. Jeg fikk utdelt to ess, pluss at det ligger ett på bordet. Jeg prøver å være forsiktig med høyning for ikke å skremme Tycho til å folde, men plutselig bestemmer han seg for å gå all in. Deretter viser det seg at han sitter med en toer og en tier. Jeg går ut i fra at han gamblet på å få en treer, og kanskje er dette en fornuftig måte å spille på for dem "som har peiling på poker", men det gikk ikke særlig bra for ham. Det føles egentlig som å spille med en gjeng som virkelig ikke vet mye om poker. Flere ganger enn det burde skjedd har jeg vunnet store summer på at noen plutselig går all in med for eksempel et lavt par (eller værre), når det ligger masse høye kort på bordet. Dette gjør det vanskelig eller umulig å spille på andre taktikker enn den jeg nevnte over; å folde til man får gode kort, og så følge runden til noen vedder høyt. Kanskje er det bare jeg som ikke kan poker, men jeg synes det blir kjedelig i lengden.

 

post-3610-0-06442700-1292456382_thumb.jpg

 

 

Ellers er karakterene er stort sett akkurat som de skal være, og det er mange kule kommentarer og samtaler som dukker opp. Etter hvert som mer og mer av dette begynner å gå i reprise blir det dessverre kjedelig, og det tar vel et par timer eller så før man har hørt så godt som alt. Spillmekanisk er det ganske bra, kortene er tydelige, interaksjonen er intuitiv og man har god oversikt. Alt i alt et koselig og greit spill til en genial pris. Hadde Valve fulgt EA's forretningsmodell ville nok tingene du kan låse opp for TF2 heller blitt solgt som en DLC for tre ganger prisen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...