Gå til innhold

Google starter eboksalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende å se hva det blir til. Artikkelen sier de skal tilby bøker i flere/alle formater. Håper i tillegg Google klarer å få stoppet den komplett sinnssvake ordningen med geografiske restriksjoner. En annen ting Google bør få til, er non-DRM bøker til en fornuftig pris, og da mener jeg maksimum kr 129,- evt ca US$20,- pr (norske) bok.

 

Når det gjelder Digitalbok.no og Cappelen-Damm som dere nevner, så er det en stor forbanna vits.

Tilbys kun i DRM epub og DRM pdf. Ikke akkurat universell kompatibilitet og prisnivået er hinsides all fornuft. Når da de andre forlagshusene i Norge sier Cappelen-Damm går ut *FOR BILLIG*, ja - da ser ikke jeg noe håp i det norske eboksalget. Jeg kjøper iallefall ikke noen DRM-befengt bok til kr 249,- :thumbdown:

Lenke til kommentar

Som Bikeridr sier så er ikke "Den kanskje viktigste begrensningen med Cappelns Damm sitt tilbud er at de kun tilbyr ebøker fra eget forlag", men at de er pakket med DRM.

 

Cappelen-Damm har tyv-startet eboksalget bare for å gjøre en ting, sørge for at alle andre norske aktører gjør som dem. Pakker ned sine bøker i forbrukerfientlige formater og søker for å prise norske bøker totalt ut av markedet.

 

Jeg applauderer den dagen forlagene må legge ned bokhandlerne sine pga de idiotiske valgene de har tatt i overgangen til det digitale markedet. Jeg håper norske forlag kommer til å være historie om noen få år. La utenlandske (seriøse) aktører som tenker fremover ta over markedet.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Når da de andre forlagshusene i Norge sier Cappelen-Damm går ut *FOR BILLIG*, ja - da ser ikke jeg noe håp i det norske eboksalget. Jeg kjøper iallefall ikke noen DRM-befengt bok til kr 249,- :thumbdown:

 

Fullstendig absurd pris! Jeg kjøper ganske mange (engelske) bøker (har ikke TV, så der blir lest mye istedet), men det er sjeldent jeg betaler noe mer enn $15 for en bok, en riktig bok, og skulle jeg kjøpe en ebok måtte den være betydelig billigere. Jeg tror dog igrunn at jeg fortsetter og prioritere riktige bøker, og da helst i hardcover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...