Gå til innhold

Intels lanseringsplan avdekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg observerer en feil i artikkelen: med lanseringsdato 9. januar kan vi kun feire kinesisk nyttår med ny prosessor, og da bare hvis lanseringen blir hard nok til at vi får Sandy Bridge på lager i Norge i god tid før slutten av januar.

 

EDIT: Prisen på den raskeste Core i5-prosessor er i følge deres egen tabell 1653 kroner, ikke 2250. Definisjonen på beste prosessor kan diskuteres, for da må strømforbruk og pris/ytelse tas med i betraktning.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Okey så "K" er ulåst Multi some Simen1 sa, og jeg går ut ifra "S" er ekstra bra energi effektivitet da ifølge TDP'en på bare 65w.

 

Men...Simen sa at nå som Intel gjør det umulig og klokke Bussen, så det er det som er nytt med 1155 ? Syntes nemlig jeg kunne huske det var 1156 før.

 

Kristisk info for meg som satt og tenkte med meg selv, å da vil jeg vel få meg en S versjon som sikkert klokker bedre og høyere siden det er vel en "Premium" chip eller noe.

 

Sitter tross alt fortsatt på en E6400 C2D.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

2500K så interresant ut. Grei pris.

Blir nok den offisielle avtakeren til 760/750.

Men vil tro prishoppet mellom 2500k, 2500 og 2400 vil bli noe større enn det som det er regnet frem til der.

Lenke til kommentar
Trodde det skulle være samme socket som i7 900 serien?

Nope, Intel skifter sokkel like ofte som Paul Otellini skifter undertøy. Da får de jo solgt flere brikkesett.

 

Okey så "K" er ulåst Multi some Simen1 sa, og jeg går ut ifra "S" er ekstra bra energi effektivitet da ifølge TDP'en på bare 65w.

S-versjonene har et middels effektbruk på 65 Watt

T-versjonene er de med lavt energiforbruk på bare 35 Watt

 

Men...Simen sa at nå som Intel gjør det umulig og klokke Bussen, så det er det som er nytt med 1155 ? Syntes nemlig jeg kunne huske det var 1156 før.

Det stemmer. Det er sikkert noe annet nytt med sokkel 1155 også, men det er bråstoppen på bussklokking som har fått mest oppmerksomhet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det kommer en ny hastighetsgradering av den eksisterende Gulftown-serien i 1. kvartal:

6-kjernen i7-990x 3,47 GHz med 12 MB L3 cache, 3,73 GHz turbo, 130 Watt TDP og LGA1366.

 

Litt mer usikkert er det om den får en hastighetsgradering til i løpet av andre halvår 2011 i form av i7-995x. Hvis Sandy Brigde-EN går etter planen tipper jeg de dropper i7-995x.

 

Intel drøyer neste generasjon toppmodeller til høsten neste år (3. kvartal 2011). Da ventes en 8-kjerner Sandy Bridge-EN med sokkel "B2" LGA1356 og 15 MB L3 cache.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Intel drøyer neste generasjon toppmodeller til høsten neste år (3. kvartal 2011). Da ventes en 8-kjerner Sandy Bridge-EN med sokkel "B2" LGA1356 og 15 MB L3 cache.

Den nye flersokkel (server) versjonen av LGA1366 er forøvrig LGA2011 (Socket "R"). Som Bulldozer vil den vel ha 4 kanals RAM og flere PCIe lanes i forhold til sokkel "B2" 1356.

Lenke til kommentar
Intel drøyer neste generasjon toppmodeller til høsten neste år (3. kvartal 2011). Da ventes en 8-kjerner Sandy Bridge-EN med sokkel "B2" LGA1356 og 15 MB L3 cache.

Ok! Har du en lenke til mer lesestoff om akkurat dette? Jeg kikket på Wikipedia etter disse planene, men fant ikke noe der i farten.

Det er bare 990x og 995x som ligger i listen over fremtidige toppmodeller fra Intel. Link

 

Sandy bridge-modellene ligger på en egen side. Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...