Gå til innhold

Geforce GTX 550 og 530 første kvartal neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vi har tidligere skrevet om arvtakeren til Geforce GTX 460, GTX 560, kommer basert på GF110-brikken tidlig neste år.

 

Ifølge Fudzilla kan vi forvente kort basert på GF116-brikken, etterkommeren til GF106, kalt Geforce 550 og 530.

 

I likhet med GF114-brikken, vil GF116-brikken være en GF106 med alle komponentene aktivert.

Hvilken brikke er den egentlig basert på?

GF110 eller GF116?

 

Og hva menes med at alle komponentene er aktivert?

Er det ikke litt merkelig å plassere komponenter på skjermkortet og ikke bruke de eller har jeg misforstått nå?

Lenke til kommentar
Og hva menes med at alle komponentene er aktivert?

Er det ikke litt merkelig å plassere komponenter på skjermkortet og ikke bruke de eller har jeg misforstått nå?

Produsenter av prosessorer og GPUer bruker en teknikk som kalles "harvesting" når yield er dårlig. Dvs at de deaktiverer en del av chippen som ikke fungerer optimalt, og selger en noe redusert utgave av samme chip til en redusert pris.

Dette er hva AMD gjorde med sine X3 prosessorer, men om de gjorde det pga. yield er usikkert.

Det brukes også en annen teknikk som kalles binning. Noen chips klarer høyere klokk enn andre, så de segmenteres etter klokk og selges som forskjellige produkter.

Harvesting og binning kan kombineres.

Lenke til kommentar

GF GF GF GF GF GF FG GF GF GF

 

hvordan klarer mennesket som skal kikke over artiklene å ikke se en slik feil?

 

edit:

blir uansett spendene med mellomklasse produktene. er somregel disse som er mest itrisange å kjøpe.

 

Apropos feil :p

itrisange = interessante

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Det er sjelden jeg bryr meg med skrivefeil, men kjeLL//... Det er vanlig å sette "Det" foran "er" i disse setningene, begynn gjerne med stor bokstav også, selv etter et punktum (.)

 

- spendende (spennende?)

- somregel (som regel?)

- Kudos til Revox som tok den siste :p

 

- "(Jeg) skal prøve å huske på det. (Det) er nok en grunn til at jeg ikke har en jobb der jeg må skrive mye :)"

 

Jeg er ikke noen stor skribent selv, men nå la du deg lagelig til for hugg!

 

Cid ;)

Lenke til kommentar
- "(Jeg) skal prøve å huske på det. (Det) er nok en grunn til at jeg ikke har en jobb der jeg må skrive mye :)"

OT, men... Dette er typiske forkortninger som brukes spesielt i korte beskjeder (sms, twitter, facebook oppdateringer, etc). Om man skriver mye slike legger man fort om til å bruke det i lengre tekster også.

Jeg gjør dette noen ganger selv i kortere innlegg om jeg ikke skriver noe som skal være skikkelig rettskrevet og velformulert.

Det er morsomt at han kritiserte skrivefeil i artikkelen og gjorde værre feil selv... Ironi FTW :new_woot:

Lenke til kommentar

fatter ikke at dere gidder å poste i en artikkeltråd om mine skrivefeil. blir veldig off-topic

 

Du har kun deg selv å takke; man legger hodet på hoggestabben helt frivillig når man kommenterer skrivefeil av artikkelforfatter (eller andre, for den saks skyld). I Scoops tilfelle har han sikkert tastet F før G ved en feiltagelse, tastene er tross alt rett ved siden av hverandre, og så har han ikke sett det etterpå. Det er faktisk fort gjort, skal jeg si deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...