Gå til innhold

Ny 32 nm sekskjerner første kvartal neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Lover bra, spesielt vist det blir tilgjengelig for den nette sum av 6000, men det har jeg min tvil på etter mva og butikkens fortjeneste er tatt med i regnestykket.

Det er veiledende pris så butikkenes fortjeneste skal det da være tatt høyde for.

Forøvrig litt underlig med ny 1366 extreme nå når socket 1155 og 2011 etterhvert toger inn på markedet. Kanskje de tenker på den som en pauseleke inntil 2011 cpu'ene kommer, men da har vi kanskje også bulldozer her.

Lenke til kommentar

Er jo allerede noen her på forumet som har fått tak i ES av  "990X" Xeon utgaven. Den er bra, men ser ikkje ut til å være noe spesielt bedre overklokker. Men den har høyere stock klokk da.

 

 

 

 

Bytter ikkje ut min "gamle" 980x med det første. Ikkje før SB 2011 kommer. Altså jeg kan kose meg med 980x lenge enda uten at den blir utdatert. 

 

 

 

 

Rett og slett et godt kjøp hvis man kjøpte med en gang 980x kom ut i butikkene  :thumbup: 

 

 

 

 

Jaja... drit i prisen da :p

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor skal man ha behov for å justere BCLK når det er ulåst multiplier og minnefrekvens?

Behov og behov... Flere ulike muligheter for tweaking gjør den kanskje i stand til å få høyere stabil klokk enn med færre. Det er alt.

 

Vi er enige om at 2600K er et bedre kjøp enn 990x (ihvertfall rent økonomisk), det eneste lille usikre er 2600K evne til klokking (som ennå er ukjent). 990x vet vi kan dra et stykke over 4Ghz.

 

990x vil vel muligens være bedre i de tilfellene hvor en har bruk for alle kjernene, men selv ikke dette er 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bytter ikkje ut min "gamle" 980x med det første. Ikkje før SB 2011 kommer. Altså jeg kan kose meg med 980x lenge enda uten at den blir utdatert. 

Jeg har vel også bestemt meg for å vente på Socket 2011 eller evt. en Bulldozer opteron til "hovedmaskina".

 

Eneste usikre punkt er en stue/htpc/musikk pc jeg skal ha inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...